Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
|
Sendt: 06-Februar-2007 kl. 07:12 |
"Har læst meget om kortere levetid på plasma, højere elforbrug, burn in og purple snakes. "...skrev dg1509
Hej!
Har du kun hørt om fejl på plasma tv?
Husk at der er MASSER af eksempler på fejl ved lcd tv også
Men ...hvis du endnu ikke er HELT sikker,så ville jeg ikke vælge at købe i Tyskland.Så ville jeg hellere vælge en god DANSK forhandler med en ordentlig returret.....hvis du skulle fortryde valget(LCD vs PLASMA)
LREV
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
troelsit
Guld medlem
Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
|
Sendt: 06-Februar-2007 kl. 09:46 |
Jeg forstår ikke hvorfor det skal problematiseres at handle i tyskland??
Mange taler om det er en bøvlet proces, man skal snakke tysk, garantien dækker kun i tyskland, osv. Det er alt sammen løgn og latin 
Jeg tror mere det handler om at mange er usikre på globalisering og internet-handel.
Det er lige så nemt at handle i tyskland som det er i DK:
- Jeg betalte med CC - så ingen risiko for at blive snydt.
- Jeg modtog TV'et efter 2 dage.
- Mit TV var defekt ved ankomst, men de sendte et nyt der stod der yderligere 2 dage efter.
- De svarer indenfor 2 timer på mails og skriver desuden flydende engelsk.
- Garantien på panasonic er Europæisk så man er sikret 100% i Danmark
Så det er da helt klart værd at købe i tyskland og spare nogle tusinde kroner...
Redigeret af troelsit - 06-Februar-2007 kl. 09:49
|
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
 |
sabre2
Bruger
Oprettet: 24-Januar-2007
Point: 63
|
Sendt: 06-Februar-2007 kl. 11:32 |
Ja der er mange rygter i omløb omkring plasma.
purple snakes er dog en af de mere standfaste, hvor panasonic england har anerkendt problemet og fundet en løsning.
En anden i dette forum meget omtalt er strømforbrug - plasma bruger meget mere strøm end LCD, det er direkte forkert ! Set ud fra produkt specifikationerne ser det bare sådan ud, men sandheden er en anden. Jeg har målt en del på det i praksis og det forholde sig sådan at plasma opgives med max forbrug ved helt hvidt billede. F.eks. opgives 42PV60 til 261W, men i praksis er billedeindholdet jo ikke hvid skærm, hvilket resultere i et typisk forbrug på omkring 170 w. Her kan ikke mange LCD skærme være med da de fleste stortset bruger det de er opgivet til på grund af den konstante baggrundsbelysning som LCD teknologien bygger på.
|
 |
troelsit
Guld medlem
|
Sendt: 06-Februar-2007 kl. 11:39 |
sabre2 skrev:
purple snakes er dog en af de mere standfaste, hvor panasonic england har anerkendt problemet og fundet en løsning.
|
Er det ikke bare en bruger i et engelsk forum der påstår dette? Jeg ville gerne se nogle ordentlig dokumentation for at Panasonic reelt har konstateret der er tale om en fejl....
Redigeret af troelsit - 06-Februar-2007 kl. 11:39
|
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
 |
Steen2000
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2007
Point: 632
|
Sendt: 06-Februar-2007 kl. 11:54 |
troelsit skrev:
- Mit TV var defekt ved ankomst, men de sendte et nyt der stod der yderligere 2 dage efter.
Så det er da helt klart værd at købe i tyskland og spare nogle tusinde kroner...
|
Hvem var det du handlede hos?
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 06-Februar-2007 kl. 11:58 |
Jeg er helt og aldeles enig med trolsit. Ingen problemer med at handle i Tyskland. Man skal bare sikre sig garantiforholdene for det pågældende fabrikat i DK
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
dunlop
Bruger
Oprettet: 03-November-2004
Point: 190
|
Sendt: 06-Februar-2007 kl. 12:13 |
Hother skrev:
Jeg er helt og aldeles enig med trolsit. Ingen problemer med at handle i Tyskland. Man skal bare sikre sig garantiforholdene for det pågældende fabrikat i DK |
Jeg er også fuldstændig enig i det, Tyske internethandler er nøjagtig lige så seriøse som Danske, men læser man her på boardet er der nogle som er meget uvillige til at behandle henvendelser når først varen er solgt og det gælder både Tyske og Danske butikker.
Men er man f.eks. i tvivl om hvad man skal købe, er det da nemmere at handle med en Dansk forhandler som tilbyder retur/bytteret.
Man skal også lige være opmærksom på, at den internationale garanti, hvor man kan få repareret sit apparat i et andet land end der hvor man har købt det, kun gælder det første år. Efter det første år skal henvendelsen ske til den forhandler man har købt apparatet ved.
Jeg har ikke noget imod at sende min harddiskoptager til Tyskland i originalemballagen, men en 42" fladskærm - og måske ovenikøbet flere gange - ville jeg ikke bryde mig om.
MVH dunlop
|
 |
troelsit
Guld medlem
|
Sendt: 06-Februar-2007 kl. 12:17 |
Jeg handlede hos Medianess.de
Men der er også andre fornuftige forhandlere - bare søg lidt i forummet... Digitalo.de er også populær hos danskere
|
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 06-Februar-2007 kl. 12:19 |
troelsit skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor det skal problematiseres at handle i tyskland?? |
Det behøver det heller ikke. Men der er en række fælder, og forhold som er anderledes, at bedre oplysning må være nøgleordet.
troelsit skrev:
|
Du har gjort det rigtige her.
Dels har du valgt en forhandler der tager kreditkort - det er første skridt på vejen mod succes. Desværre tager mange af de billigste forhandlere ikke kreditkort fra Danmark, og så lader mange sig lokke til bankoverførsel.
Bankoverførsel er noget skidt - og det kan ikke siges for tit! (hey - det rimer)
Årsagen til at bankoverførsel er noget skidt, er at man helt er underlagt forhandlerens lune hvis produktet ikke dukker op. Og det ligegyldigt om det er forhandleren der er uærlig, der sjusker eller det er forsvundet på vejen hertil (der forsvinder mange pakker med forbrugerelektronik - også herhjemme).
Men selv betaling med kreditkort er dog ikke den rene lykke, hvis man møder en dårlig forhandler. Godt nok er man sikret pengene, men man kan risikere de er ude og svømme meget længe. Selv har jeg oplevet en handel før jul som gik galt - og jeg havde pengene til maj. Så har man 20.000 kr ude og svømme, så står man måske og mangler de penge til et erstatningskøb, eller er nødt til at få en kredit i banken.
Og så er der jo både gode og dårlige forhandlere. Du har helt sikkert fået fat i en af de bedste her, når det kommer til både leveringstid og erstatnings TV.
Angående garanti, så er det forskelligt fra fabrikant til fabrikant. Panasonic, Sony og Philips hører til dem der har europærisk garanti.
Bemærk dog at de normalt kun giver dig et års garanti ved varer købt i udlandet, mod 2 år herhjemme. Nogle kræver også at varen sendes eller indleveres i et godkendt servicecenter - for egen regning. Var TV'et købt herhjemme, ville det blive afhentet og bragt på din adresse.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 06-Februar-2007 kl. 12:20 |
Jamen dunlop - hvorfor i alverden vil du dog sende en 42´ fladskærm til Tyskland - når der er garanti i DK?
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
"Men er man f.eks. i tvivl om hvad man skal købe, er det da nemmere at handle med en Dansk forhandler som tilbyder retur/bytteret."
Hej!
Og det var lige præcis det som jeg skrev.
Der er INTET i vejen med at handle i Tyskland,men snakker vi om pv60,så ved jeg ikke om der er nok at spare,HVIS.....man heller ikke er helt sikker på om det er plasma eller lcd man vil have.
Det er vel trods alt nemmere at skulle ombytte med en DK forhandler end med en Tysk--eller hva`?
Hva! er prisen på en pv60 37" i tyskland?
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
troelsit
Guld medlem
|
dunlop skrev:
Jeg har ikke noget imod at sende min harddiskoptager til Tyskland i originalemballagen, men en 42" fladskærm - og måske ovenikøbet flere gange - ville jeg ikke bryde mig om.
|
De seriøse tyska forhandlere arrangerer selvfølgelig afhentning af det defekte TV, så det skal du ikke bekymre dig om.
Alternativt kan man bruge sin stemplede PAN-GUARANTEE i DK - de afhenter iøvrigt også TV'et uden beregning.
|
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
 |