recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp os med: Køb af nyt 55 " LED TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp os med: Køb af nyt 55 " LED TV

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2014 kl. 23:56
Nå men har foreslået en sony 905
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 06:45
Jeg har jo haft Panasonic med plasma. Iøvrigt flotteste kvaltitet. Årsagen til mit LEDkøb skyldes alene s trømbesparelsen
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg har jo haft Panasonic med plasma. Iøvrigt flotteste kvaltitet. Årsagen til mit LEDkøb skyldes alene s trømbesparelsen

Det er vist en lidt tynd undskyldning!! Så er det nye tjent hjem om 15 år...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Prøv at søg tilbage i forum, det har været oppe før.

Din besparelse på el bliver måske 500-750 kroner om året og dit fjernsyn kommer alligevel ikke til at holde så længe at besparelsen har tjent sig selv hjem.

Regn på det...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 09:15
Hvis det alene er pga. strømbesparelsen ville jeg vente. Som én skriver tidligere går der ekstremt lang tid før den reele besparelse er tjent hjem. 

Hvis du er tilfreds med din skærm havde jeg beholdt den og set tiden an. Med UHD TV og OLED som banker på synes jeg ikke det er et godt tidspunkt at investere. Det kan man selvfølgelig altid sige, men der sker bare mange ting lige nu.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 11:43
Jeg er selv strømproducent. Laver 30% mere end vi bruger om året - selv med varmepumpe. Ca 6000 kwh. Alligevel kigger jeg på strømforbruget MEN jeg vil gerne have en større skærm end de 42" nu da de er kommet ned i pris. Jeg har forinden været vant til projektorTV, ca 200 cm i bredden, 16-9, men kvaliteten dengang var ok.
Men optager og smarttv har jeg i min samsung blueraioptager. Derfor behøver jeg kun et kvaltetetsTV uden alt det der koster. Jeg skal ikke have netfix eller andet. Jeg har HDkabel fra PC så vi kan se filmstriben. Alle kanaler er digitalejordkanaler, hvorforvi har 34 gratiskanaler fra Tyskland og DK. 4k kvalitet ønsker jeg ikke selv om min Galaxy S5 smartphone, der afventes med posten idag, kan klare det. Derfor et kvalitetetsTV i skærm -ikke i lyd til lavpris og det kan lade sig gøre, tror jeg. Det nævnte Samsung 55" har de desværre ikke i Elgiganten i Sønderborg, men i andre steder liggende varehuse. Energiforskellen er her fra 245 w/h i det nuværende plasma og til 75. Men som nævnt elforbruget er en biting. Må jeg høre mere fra jer
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 15:56
har selv et 50 tommer plasma og et nyt led en sony 905
selvom mit plasma er fra 2009 et pio slå det altså min sony på de fleste områder. selvom den sony er kommet rigtig langt, kan man meget tydeligt se hvorfor et led tv har nogle problemer rent teknisk.

fremtiden er oled tv, men er desværre ikke til at betale.

men du kan få et sony w905 55 tommer 2013 til cirka 10000 kr. på tilbud
du kan ikke forlange bedre billedekvalitet for de penge, når det skal være et led tv. som faktisk er lcd tv

test af sony
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1373873823

Redigeret af xcardman - 12-April-2014 kl. 16:01
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 17:18
Jeg købte et samsung 55" uhd tv f9005st. Det er vildt flot billede. Og 3d er utrolig flot. Tv'et matcher dermed også min nye samsung galaxyi s5 der laver 4 k videooptagelser. Kvaliteten er enorm på disse optagelser når de vises på uhd fjernsynet. Der findes kamera og mikrofon på fjernsynet så vi skyper med familien i Schweiz mens vi sidder i sofaen.

Billedet er endog langt bedre end på det gode plasma tv. Tak for jeres hjælp.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 17:58
tillykke med det meget fine tv.

så godt tilbudet og det kløede noget i fingerene Tongue
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 18:09
Tak. Ja. Gengivelser af fx Downton Abbey. Det er utrolig kvalitet på skærmen og så er det endog kun i HD.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu