recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP! pioneer sc-2022 eller Onkyo tx nr717
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP! pioneer sc-2022 eller Onkyo tx nr717

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tx607 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tx607 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP! pioneer sc-2022 eller Onkyo tx nr717
    Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 20:40
Hvad skal jeg vælge, pioneer sc-2022 eller Onkyo tx nr717 ?
Var ellers fast besluttet på Onkyo men så sagde sælgeren at Pioneer var lidt mere seriøs ved pure audio.
Jeg kan bedst lide Onkyoens design, og er bange for at det måske overskygger fornuften, men hvad siger i herinde? 
Det skal lige nævnes at Pioneer'en er 800 kr dyrere.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 21:22
Hvilken synes du lyder bedst?
Til top
tx607 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tx607 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Hvilken synes du lyder bedst?
Jeg har ikke haft mulighed for at høre nogen af dem, derfor spørgsmålet, men det er også for at høre andres mening angående den generelle kvalitet i de 2 mærker. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 22:03
Det er en smagssag - find ud af hvad du selv kan lide og køb det. Færdig.

Ang. kvalitet med de forskellige mærker er der en søgeknap. Både Pioneer og Onkyo laver noget godt og noget skidt. Det kommer an på om man køber de dyre modeller eller de billige. Man får hvad man betaler for.
Til top
tx607 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tx607 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 22:47
Irriterer det dig hvergang når nogen stiller spørgsmål herinde, eller er det bare denne gang.
Hvis du ikke finder mine spørgsmål relevante, kan du jo bare se til den anden side.
Sådan et forum her er vel til for at man kan trække på andres erfaringer fremfor "bare køb det" som du så overlegent skriver.
Jeg håber virkelig at der er andre læsere herinde der har noget brugbart at tilføje, for ellers står det da skidt til for Recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 00:04
Det står allerede skidt til når du ikke selv viser en indsats i valget, men hellere vil have fremmede på et forum til at vælge for dig. Der er et utal af lign. tråde i forvejen om man skal vælge produkt x fremfor y. Det munder altid ud i:

Dem som har produkt x råder dig til at købe produkt x fremfor y.
Dem som har produkt y råder dig til at købe produkt y fremfor x.

Kan du se sammenhængen? - det er op til dine egne præferencer. Kom nu ud og lyt selv hvis du virkelig er i tvivl. Hvis ikke, så køb dog den Onkyo når du bedst kan lide designet. Lyden er fortræffelig på begge produkter og du vil med garanti blive glad for begge.
Til top
tx607 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tx607 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 07:33
Jeg har intet imod selv at yde en indsats, men det er bedre at høre fra folk der har haft produktet hjemme. 
Det kunne jo også være at flertallet af brugere har haft HDMI problemer med f.eks produkt Y
Nu er det jo 2 specifikke modeller jeg spørger til, og ikke hvad er bedst Onkyo eller Pioneer for det kan ingen give et kvalificeret svar på.
Men du er åbenbart den eneste der er at spørge herinde (forstår jeg egentlig godt med den type hjælp der gives) så jeg forsøger noget andet.
Til top
tx607 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tx607 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 23:47
Hvis der imod alt fornuft stadig skulle værre nogen der følger denne tråd trods "STEVE KNOW ALL AND STILL NOTHING" så kan jeg tilføje at jeg efter test kan Konkludere at Onkyo er klart bedst på alle punkter.

Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 16:59
Jeg købte lige storebror til tx-nr818 ved officiel onkyo forhandler i Tyskland til 6600 DKK leveret, dette kan du også veje op imod den pioneer.
Kan fortælle at jeg havde en marantz sr8500 6 år gammel og har haft en Thule 250b. Jeg har aldrig haft en så kraftfuld lyd. Det lyder som om jeg har fået nye højtalere :-) det skal også siges at den store onkyo besidder den nyeste rum kalibrering Audyssey MultEQ XT32. Som er alle pengene værd.
Hvis det ønskes kan jeg give dig link til forhandleren
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 17:00
Jeg købte 818 i Tyskland storebror til 717 skulle der stå
Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2006
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Terr1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2012 kl. 21:30
hvilken forhandler brugte du? til 818'eren
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2012 kl. 22:07
Jeg købte herfra
http://www.technikdirekt.de/main/de/616084/-/article-onkyo-tx-nr-818-silber.html?t=1&referer=Froogle_VKNR_493&language=de&landingCountry=de
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu