recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp! Pixelfejl på nyt ST60Y
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp! Pixelfejl på nyt ST60Y

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 19:03
Tak for hjælpen alle sammen - og super gode links! Dem vil jeg printe ud og medbringe i butikken til hvis det skulle blive nødvendigt.

Min umiddelbare plan er derfor i morgen at pakke TV'et forsvarligt tilbage i kassen og slæbe den tilbage til Fona. Jeg vil i butikken ikke lægge skjul på at pakken har været åbnet, og med henvisning til den nævnte pixelfejl vil jeg forsøge at få det ombyttet. Hvis det ikke er muligt at få ombyttet pga. pixelfejlen, vil jeg påberåbe mig de 14 dages returret trods pakken har været åbnet. Og hvis de nægter det, må jeg hive fat i chefen og vise ham artiklerne i håb om at det løser situationen.

Og alternativt bliver det så en lang omgang, hvis førnævnte ikke virker. Men jeg krydser fingre for at det går glat og problemfrit.

Endnu engang tak for hjælpen, jeg skal nok holde jer opdateret.
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 19:53
Vi håber det lykkedes for dig.

May the force be with you.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 20:07
Jeg har engang lavet fejlen med at reklamere over pixelfejlen i stedet for at bruge min 14 dages returret. Tiden gik, og jeg fik skærmen tilbage med fejlene.

Det gør jeg ikke igen.

Venlig hilsen
KB
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 22:33
Ja. Det bliver en værre ballade at forlange at få pengene tilbage hvis det har været indleveret og kommer tilbage i samme stand efter de 14 dage er gået. Det vil nok være en god ide at bede om et andet med det samme eller at få pengene tilbage.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 10:35
De vil garanteret godt ombytte. Men penge retur bliver mere bøvlet... Skynd dig afsted... og hvis de ikke rigtig vil, så råb lidt op om dårlig service og forbrugerklagenævnet... og forlang evt. at tale med chefen.. Men det går som nok gnidnigsfrit :-) Pøj pøj.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 10:43
Det eneste man ikke skal, er at råbe! Snak fornuftigt og med overskud, så kommer du længst...
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 12:59
er da lidt spændt på at høre afslutningen på den her sag. Så håber du vil smide info når du har været i fona
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 13:35
Så var jeg en tur i Fona. Jeg fik fat i en fåmælt ekspedient, som jeg forklarede fejlen til. Han bad mig pakke TV'et op fra pakken, og så satte vi det til i butikken. Jeg viste ham den pågældende pixel i midten af skærmen, som dog ikke var så fremtrædende, da den var i sin "grønne"-fejl, og ikke den røde, som ellers gør den meget tydelig. Ekspedienten virkede derfor ikke helt overbevist. Men efter kort tid lagde ekspedienten mærke til at den pågældende pixel også begyndte at blinke lidt, og derfra var det en ren formsag med lidt papirarbejde at få det ombyttet. Jeg skulle blot pakke TV'et ned i kassen igen, og så hentede han et nyt.

Der var dog lige den krølle på historien at de indledningsvis ikke havde flere tilbage af det pågældende TV, som jeg kunne få det ombyttet til. Men heldigvis havde jeg været så "fræk" at "købe"/reservere endnu et TV via deres webshop i går formiddags (til afhentning i samme Fona), for netop at undgå at stå i denne trælse situation. Så derfor kunne jeg bare vise ekspedienten mit ordrenr., med henvisning til at der skulle stå et TV klar til mig. Det var der ingen problemer i, så det var ganske enkelt bare det TV der blev hentet frem til mig.

Jeg får desværre ikke mulighed for at pakke TV'et ud og sætte det til før sent i aften, så jeg vil vente indtil da, med at melde om jeg er kommet helt i mål - og endeligt fejre mit nye TV :)


Redigeret af bjrn_dk - 29-December-2013 kl. 13:36
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 13:43
Tillykke :-) Pixelfejl er ret sjældne så det nye er helt sikkert uden fejl :-)
ps. Jo Kampus, man skal råbe op når man HAR prøvet med fornuft.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 18:42
super feedback tak for det
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 21:25
TV'et virker, ingen pixelfejl - nu kan det endeligt fejres ;)
Tak for hjælpen til alle sammen.

En dag man får tid burde man næsten smide en mail til Fona, og gøre dem opmærksom på at det ikke er helt reglementeret, når de skriver at købsaftalen først indgås i butikken, og reglerne for butikskøb derfor er gældende - trods det at forbrugerstyrelsen klart siger noget andet.
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu