|
Hjælp! Pixelfejl på nyt ST60Y |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak for hjælpen alle sammen - og super gode links! Dem vil jeg printe ud og medbringe i butikken til hvis det skulle blive nødvendigt.
Min umiddelbare plan er derfor i morgen at pakke TV'et forsvarligt tilbage i kassen og slæbe den tilbage til Fona. Jeg vil i butikken ikke lægge skjul på at pakken har været åbnet, og med henvisning til den nævnte pixelfejl vil jeg forsøge at få det ombyttet. Hvis det ikke er muligt at få ombyttet pga. pixelfejlen, vil jeg påberåbe mig de 14 dages returret trods pakken har været åbnet. Og hvis de nægter det, må jeg hive fat i chefen og vise ham artiklerne i håb om at det løser situationen. Og alternativt bliver det så en lang omgang, hvis førnævnte ikke virker. Men jeg krydser fingre for at det går glat og problemfrit. Endnu engang tak for hjælpen, jeg skal nok holde jer opdateret. |
|
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Vi håber det lykkedes for dig.
May the force be with you. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Jeg har engang lavet fejlen med at reklamere over pixelfejlen i stedet for at bruge min 14 dages returret. Tiden gik, og jeg fik skærmen tilbage med fejlene.
Det gør jeg ikke igen. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Ja. Det bliver en værre ballade at forlange at få pengene tilbage hvis det har været indleveret og kommer tilbage i samme stand efter de 14 dage er gået. Det vil nok være en god ide at bede om et andet med det samme eller at få pengene tilbage.
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
De vil garanteret godt ombytte. Men penge retur bliver mere bøvlet... Skynd dig afsted... og hvis de ikke rigtig vil, så råb lidt op om dårlig service og forbrugerklagenævnet... og forlang evt. at tale med chefen.. Men det går som nok gnidnigsfrit :-) Pøj pøj.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det eneste man ikke skal, er at råbe! Snak fornuftigt og med overskud, så kommer du længst...
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
er da lidt spændt på at høre afslutningen på den her sag. Så håber du vil smide info når du har været i fona
|
|
![]() |
|
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
Så var jeg en tur i Fona. Jeg fik fat i en fåmælt ekspedient, som jeg forklarede fejlen til. Han bad mig pakke TV'et op fra pakken, og så satte vi det til i butikken. Jeg viste ham den pågældende pixel i midten af skærmen, som dog ikke var så fremtrædende, da den var i sin "grønne"-fejl, og ikke den røde, som ellers gør den meget tydelig. Ekspedienten virkede derfor ikke helt overbevist. Men efter kort tid lagde ekspedienten mærke til at den pågældende pixel også begyndte at blinke lidt, og derfra var det en ren formsag med lidt papirarbejde at få det ombyttet. Jeg skulle blot pakke TV'et ned i kassen igen, og så hentede han et nyt.
Der var dog lige den krølle på historien at de indledningsvis ikke havde flere tilbage af det pågældende TV, som jeg kunne få det ombyttet til. Men heldigvis havde jeg været så "fræk" at "købe"/reservere endnu et TV via deres webshop i går formiddags (til afhentning i samme Fona), for netop at undgå at stå i denne trælse situation. Så derfor kunne jeg bare vise ekspedienten mit ordrenr., med henvisning til at der skulle stå et TV klar til mig. Det var der ingen problemer i, så det var ganske enkelt bare det TV der blev hentet frem til mig. Jeg får desværre ikke mulighed for at pakke TV'et ud og sætte det til før sent i aften, så jeg vil vente indtil da, med at melde om jeg er kommet helt i mål - og endeligt fejre mit nye TV :) Redigeret af bjrn_dk - 29-December-2013 kl. 13:36 |
|
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Tillykke :-) Pixelfejl er ret sjældne så det nye er helt sikkert uden fejl :-)
ps. Jo Kampus, man skal råbe op når man HAR prøvet med fornuft. |
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
super feedback tak for det
|
|
![]() |
|
TV'et virker, ingen pixelfejl - nu kan det endeligt fejres ;)
Tak for hjælpen til alle sammen. En dag man får tid burde man næsten smide en mail til Fona, og gøre dem opmærksom på at det ikke er helt reglementeret, når de skriver at købsaftalen først indgås i butikken, og reglerne for butikskøb derfor er gældende - trods det at forbrugerstyrelsen klart siger noget andet. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |