recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp!!!! Please
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp!!!! Please

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 21:58

Ja, det lyder som et codec problem.. og du går ind i en mappe hvor der ligger nogle divx / xvid film...

Afinstaller det codec du selv har installeret, installere en version der virker under Vista MCE.

ffdshow findes i en version der virker i Vista samt MCE

Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 22:54
Nogen gode codec pakker til vista....hvor finder jeg ffdshow...+
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 00:45

Oprindeligt skrevet af joeblach joeblach skrev:

Nogen gode codec pakker til vista....hvor finder jeg ffdshow...+

På dette site finder du links til alt godt fra havet inden for audio/video behandling på PC, bl.a. codecs og filters (ffdshow):

http://www.doom9.org/

Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 09:56

Så virker skidtet tilsyneladende. Hat instaleret den nye k-lite codec pakke til vista, og alt kan afspilles. Pyha det var en krig. Tilgengæld er jeg blevet godt og grundigt kompitibel med vista.

tak for hjælpen

Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 11:02

Det er en helt ny pc med vista premium.

Intel® Pentium® D processor 915 2,8 GHz, 2 x 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB Optimal ydelse med 2 x 2 MB cache og Dual Core-teknologi.

NVIDIA® GeForceTM 7300 SE 128 MB DDR2-hukommelse med DVI-I, D-Sub VGA og TV-out, understøtter op til 384 MB grafikhukommelse i kraft af teknologien NVIDIA® TurboCacheTM .1024 MB DDR2 SDRAM med 533 MHz 64 bit

jeg kan godt se DVD, det er nå jeg vil afspille film(downloaded), men de virker i media player.

Jeg formoder det er media player 11 som din maskine er installeret med. Den har nogle gevaldige fejl som gør, at jeg måtte fjerne den forleden dag.
Den ville simpelthen ikke afspille mine hjemmevideoer (i MPG format).
Det som sker i media platyer 11 er, at den går ud på nettet og søger efter codec. Dette fejler i midlertid, hvorefter den så afspiller fint. (lyder åndsvagt, men det er det den gør).

MEN!

I MCE fejler MCE når media player ikke kan finde codec. Du får bare ingen besked om dette. MCE stopper bare med at afspille, selvom at media player delen faktisk virker fint nok alligevel.
Jeg vil tro det er det som sker på din Vista.
Så prøv at spil filen fra desktoppen og hold øje med om din media player ikke går ud på nettet og søger efter codec (og ikke kan finde denne), også selvom den bagefter afspiller filmen korrekt.

Jeg skiftede tilbage til media player 10, og har herefter ingen problemer med at afspille mine egne videoer (i MPG format).

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 11:07

Så virker skidtet tilsyneladende. Hat instaleret den nye k-lite codec pakke til vista, og alt kan afspilles. Pyha det var en krig. Tilgengæld er jeg blevet godt og grundigt kompitibel med vista.

tak for hjælpen

Ok, så først bagefter at du havde løst dit problem.
Men som sagt, så er jeg sikker på det er hvad der skete i din media player.
Det er totalt uprofessionelt af M$ det de har lavet, at Media Player ikke er 100% kompatible med MCE.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu