recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp. problem med min nye HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp. problem med min nye HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
klasax Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp. problem med min nye HTPC
    Sendt: 07-August-2008 kl. 16:42

Jeg har nu bygget den htpc som alle anbefaler herinde, Gigabyte GA-MA 78GM S2H, og AMD 4850E, Corsair VX450 osv. mit problem består i at når jeg har slukket den kan den ikke tænde igen (loade bios) hvis jeg tager strømmen af ca. 5 minutter virker den fint, har også prøvet at opdatere bios og have bios batteriet ude, det hjalp ikke, har i nogle erfaringer, jeg mener selv det kan være strømforsyningen, (fejlen kommer ikke ved genstart af pc) i butikken mener de jeg skal bytte bundkortet til et ASUS. men har de et med samme faciliteter??

(har også prøvet med hibernate, den startede heller ikke igen)

På forhånd tak..

vh. Klaus

Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2007
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 16:48

Det kan både være strømforsyning og/eller bundkort - jeg vil mest gætte på strømforsyning.

Jeg har set samme symptomer med en halvdårlig strømforsyning sammen med et Asus board - skift af strømforsyning løste dette.

Uden at have verificeret hvad det er - skal du ikke bare skifte motherboardet. Det nemmeste er jo klart at låne en anden strømforsyning og teste med den som det første fremfor at skille alting ad og skifte bundkort.

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 21:04
Hmm og du har godtnok opdateret bios'en til seneste version?

Min ville nogen (mange) gange ikke genstarte før jeg fik opdateret.

Har samme CPU.

Lignede en underdimensioneret PSU ... Men var altså bare en bios ting hos mig.

Panasonic PZ85
Til top
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 22:18

Kobte ogsaa naevnte bundkort for nogle maaneder siden i forhaabning om at faa noget der var lidt fremtidssikret. Jeg har ikke brug for HD afspilning og des lige endnu. Oplevede samme problemer med standby med baade XP og Vista + flere andre problemer og resultatet af mange timer med geninstallering og sogen efter drivere er at bundkortet ligger i skraldespanden og jeg kobt et billigt ASRock med nVidia chipset i stedet. Der er ingen mulighed for HD men installering af Vista 64 inkl. drivere tog under halvanden time og nu korer det uden problemer.

Skal lige naevnes inden jeg bliver haglet ned, at min stromforsyning er paa 400w og eneste udvidelse HP PVR-500 tunerkort.

Redigeret af allannissen - 07-August-2008 kl. 22:20
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu