recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp PS3 eller Pana.. DMP-BD35??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp PS3 eller Pana.. DMP-BD35??

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 13:35

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Panaen bruger 100% mindre, hvis man tager udgangspunkt i flg: at PS3en bruger 200 Watt

nyere 40gb ps3 bruger "kun" 120-140w, så om det ikke var meget, så er det da mindre..

og ja hvis man ser grønt på forbruget, så er det da også en faktor for købet.. det er dog de færreste som lægger vægten på det, når man læser om alle de store 50" tv som købes osv...

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Clinten Clinten skrev:

Strøm synes jeg faktisk er et issue - er det pga. harddisken? Jeg kunne selvfølgelig lave en løsning, hvor jeg kobler strømmen fra, istedetfor at lade den stå på standby.

Det er ikke standby som er problemet.. Det er forbruget når du kører BD skiver på maskinen, og nok især hvis cpuen skal knokle lidt som ved opskalering..

så om du bruger standby eller kontakten er nok kun de 1w i timen vi snakker om her..

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 16:33
Køb panaen, hvis du UDELUKKENDE skal afspille Blu ray, DVD.
Hvis du også har behov som fx. spille eller bruge den som HTPC, så køb PS3'en. Samtidig bør du også vide at PS3'en er lige så god til afpilning af blu ray og DVD, og nogle mener faktisk at den endda er bedre en panaen til DVD.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 16:51
Min pana BD 30 er i hvert fald ikke sæligt god til DVD, der er min Xbox 360 lige så god...
Hvorvidt de nye pana-modeller er bedre, ved jeg ikke - de bruger samme chipsæt, dog skulle det være opdateret. Det er ellers synd, da panas DVD afspillere faktisk er ganske glimrende. Surt de ikke har implementeret dette i deres BD afspillere...
Men det er en god BD-afspiller, den bedste jeg har haft...

Mange hilsener
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 18:55
Jeg har fuldstændig samme problemstilling.

Jeg vil gerne have en Blu-Ray afspiller, og har tænkt på at købe BD35'eren når den kommer.
Men til samme pris kan man også få en PS3.. Som bliver rost for at være en udmærket DVD afspiller udover Blu-Ray egenskaberne.. Noget Pana er blevet knap så meget rost for..
Og derudover er der jo alle mulighederne for at spille på PS3'eren, ikke umiddelbart nogen titler der interesserer mig, er mest til Xboxens katalog, men jo altid godt med flere muligheder.. :)

Strøm er ikke et issue..

Omkring lyden er jeg lidt i tvivl, lige pt har jeg bare nogen gammelt ikke så sofistikeret stereo opsætning, så lige nu er kravene ikke så høje. Overvejer at investere i noget surround "startsæt" på et tidspunkt, til ~5000, men that's about it.

Hælder mere og mere til PS3'eren.. Selvom BD35'eren stadig er ret fristende.. :)
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 19:03
Det er jo lidt et spørsmål om hvilken forsærker den skal spille samme med,
men hvis du har en forstærker, der kun kan modtage LPCM over HDMI, er
PS3 oplaget, da den kan decode alle de ny HD lydformater, det kan BD35
ikke, her skal man op i BD55, der er hvis ingen der har teste BD35 op i mod
en PS3.
Til top
Clinten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-September-2008
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 21:07
Uha - jeg er en begynder her  Jeg køber en Onkyo 606'er - om den kun kan "modtage LPCM over HDMI" ved jeg ikke.

Jeg forestiller mig, at køber man et sæt fra scratch med HDMI1.3 fra afspiller til receiver og projector, så få man den bedst mulige forbindelse - og de bedste muligheder med de nye lydformater som forventes at blive standard de kommende år.

HTPC-mulighederne med PS3 kender jeg ikke så meget til, men det lyder da som noget jeg måske kunne få glæde af - måske endda mere end spille-mulighederne...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 23:18

Uha - jeg er en begynder her  Jeg køber en Onkyo 606'er - om den kun kan "modtage LPCM over HDMI" ved jeg ikke.

Det kan den...  Men det er ikke så væsenligt lige pt, da den tager alle lydformater. Men det kan blive relevant i fremtiden!

Jeg forestiller mig, at køber man et sæt fra scratch med HDMI1.3 fra afspiller til receiver og projector, så få man den bedst mulige forbindelse - og de bedste muligheder med de nye lydformater som forventes at blive standard de kommende år.

Det er på sin vis også rigtig nok. Desværre er visse aspekter/features i HDMI-certificeringen bare ikke obligatorisk, men valgfrit, så man kan ikke altid regne med at det holder, bare per definition...

MVH

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 23:37

Husk at checke nyheds grupperne på nettet... de snakkes om forringning af signalerne gennem diverse receivers, så når du smider det igennem den Onkyo, så check lige om den nu også sender hele signalet uberørt vidre til din projektor..

Bare som info.. der snakkes om Sony receivere som tilsyneladende manipulerer og forringer billedet, og som jeg misænker for at være deres 820 model som kan upscale billed og derved sendes billed igennem en processor som skal gøre noget eller måske intet ved signalet..
Men gør den nu slet intet ved en "passthrough".. det er så det..

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 13:03

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

[QUOTE=Clinten]
Det kan den...  Men det er ikke så væsenligt lige pt, da den tager alle lydformater. Men det kan blive relevant i fremtiden!

Hov! Noget slog mig (av), men betyder det (ja det gør det vel) at hvis der næste år kommer et DTS-X HD-Super MA og PS3'en får en update til at decode dette, at min 705'er (og andre der kan modtage LPCM over HDMI) at man så får glæde af dette nye format?

Det er jo genialt i så fald

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

[QUOTE=Clinten]

Hov! Noget slog mig (av), men betyder det (ja det gør det vel) at hvis der næste år kommer et DTS-X HD-Super MA og PS3'en får en update til at decode dette, at min 705'er (og andre der kan modtage LPCM over HDMI) at man så får glæde af dette nye format?

Det er jo genialt i så fald

Lige præcis... Når en reciever, forstærker eller hvad man nu har kan modtage LPCM (PCM), så kræver det bare at afspilleren kan decode hvad fremtiden nu bringer af formater. Så er man stadig godt kørende...
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Clinten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-September-2008
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 13:20

Lige pr�cis... N�r en reciever, forst�rker eller hvad man nu har kan modtage LPCM (PCM), s� kr�ver det bare at afspilleren kan decode hvad fremtiden nu bringer af formater. S� er man stadig godt k�rende...

Det synes jeg lyder genialt, men jeg vil også gerne forstå det. Er der nogen der kan forklare hvordan det virker?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu