Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
cammobil
Ny bruger
Oprettet: 19-December-2008
Status: Offline
Point: 19
|
Emne: Hjælp.. PS3 vil ikke benytte HDMI Sendt: 03-Januar-2009 kl. 21:41 |
Endelig har jeg langt om længe fået anskaffet mig en fladskærm til stuen efter lange tiders overvejelser og læsen af diverse tråde bl.a på dette forum.
Mit tidligere tv var/er en almindelig klods af en crt skærm fra Philips, hvorpå børnene og jeg selv kunne fornøje os med et lille spil playstation en gang i mellem. Efter anskaffelsen af et rigtigt full HD tv havde jeg dog tænkt mig, at signalet fra PS3 nu skulle sendes igennem HDMI for den helt perfekte oplevelse, men ak 
Der kommer ganske enkelt ikke noget signal ind til tvét gennem HDMI.
Jeg vil selv mene, at alle mulige løsninger jeg kan komme i tanke om er afprøvet men desværre uden held. Her iblandt også tricket med at slukke og holde tænd knappen inde i 5 sek ved opstart for at nulstille. Går jeg ind i skærmindstillingerne og forsøger at vælge HDMI stikket her, ender det igen med at blive en sort skærm der toner frem....
Hvad skal jeg gøre???
Er stikket eller PS3 i stykker??
Håber på lidt hjælp.
På forhånd tak
|
 |
BeoBrian
Super bruger
Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Point: 305
|
Sendt: 03-Januar-2009 kl. 21:53 |
Har du prøvet at lade PS3 indstille de output signaler der sendes via HDMI automatisk, fordi så går den ind og aflæser hvilke formater TV'et understøtter. Måske har TV'et full-hd opløsning, men kan kun vise 1920 x 1080i og ikke 1920 x 1080P.
Ellers prøv den manuelle vej, hvor du sætter flueben i de opløsninger skærmen understøtter, og så først prøve med 720P, og teste billedet, derefter med 1080i, og til sidst 1080P.
Efter de to ovenstående måader kan du så finde frem til den opløsning der er mulig imellem de to produkter med det valgte kabel. Tjek så herefter specifikationerne for dit TV, kan det modtage 1080P? Hvis det kan det så må fejlen ligge i dit kabel, skift det ud til et andet, måske et bedre.
|
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
|
 |
cammobil
Ny bruger
|
Sendt: 03-Januar-2009 kl. 22:08 |
Tak for dit svar BeoBrian
Desværre er der ikke rigtig noget af det der virker for mig....
Har en fæl mistanke om at der noget i vejen med udgangen på PS3. Har nu forsøgt at sende signalet videre til 2 forskellige tv, men med samme negative resultat. (Sony og Pio)
Har afprøvet kablet sammen med min HDR og her virker kablet glimrende, så med mindre at PS3 kræver et helt specifikt PS3 kompatibelt HDMI-kabel, så kan jeg næsten kun tro at det er udgangen den er gal med.
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
|
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 11:11 |
nope.. jeg ville ellers lige til at skrive at det bare var dit HDMI kabel men sådan ser det jo ikke ud :/
Jeg havde samme oplevelse ved mine forældres tv her i julen men det vidste sig så at det var min kabel som var gået i stykker.. tror at du skal ringe til sony s:
|
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 13:21 |
Din PS3 outputter ikke over HDMI når du har haft den til et CRT. Hold reset inde under opstart indtil den begynder at bippe - så finder den HDMI indgangen
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 13:31 |
læs hvad han skriver, det har han længe prøvet
|
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 15:01 |
Jamen ved mig skulle jeg ikke vælge det - der fandt den skam HDMI helt af sig selv  Derfor ville jeg foreslå ham at prøve en gang til
|
 |
cammobil
Ny bruger
|
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 20:54 |
Tak for jeres svar alle sammen.
Naturligvis havde jeg afprøvet tricket med at vente 5 sek. under opstart , men det var bare som om det ikke virkede.
Problemet er dog løst nu 
Kørte tilbage til forhandleren, hvor vi satte et andet kabel til enheden og oplevede de samme problemer en gang til. vi kiggede lidt på udgangen bag på og pustede lidt til det og lirkede stikket godt fra side til side da vi satte det på plads igen...... Så virkede det squ.
Prøvede derefter med mit eget kabel igen og denne gang var der hul igennem. Det hele endte derfor lykkelig, uden at skulle undvære PSéren.
Husk at støve stikket af, hvis det ikke har været brugt i lang tid 
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 21:27 |
Endnu et bevis på at nogen bliver enige om en så tåbeligt stik standard. Dem der fandt på det stik skulle rende rundt med et oppe i r..... resten af livet som straf.
Redigeret af SVP03 - 04-Januar-2009 kl. 21:28
|
SVP03
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 07:34 |
SVP03 skrev:
Endnu et bevis på at nogen bliver enige om en så tåbeligt stik standard. Dem der fandt på det stik skulle rende rundt med et oppe i r..... resten af livet som straf. |
Hvad ville være et bedre alternativ?
|
|
 |