recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp! PX80 + Vægbeslag (harald nyborg)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp! PX80 + Vægbeslag (harald nyborg)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
WooPes Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp! PX80 + Vægbeslag (harald nyborg)
    Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 21:00
Hej, mangler hjælp til opsætningen af min fladskærm..

Jeg har købt et vægophæng fra haraldnyborg, som skulle passe. Men er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan den skal samles bagpå? har fundet hullerne osv, men skal jeg bruge de afstandsklodser der er med eller?

Og kan se at de skruer som er med kun er til træ mur, og da jeg har murstens mur skal jeg vel have fat i nogle andre, men hvilke?

Håber på hjælp!
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 07:02
Oprindeligt skrevet af WooPes WooPes skrev:

Hej, mangler hjælp til opsætningen af min fladskærm..

Jeg har købt et vægophæng fra haraldnyborg, som skulle passe. Men er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan den skal samles bagpå? har fundet hullerne osv, men skal jeg bruge de afstandsklodser der er med eller?

Og kan se at de skruer som er med kun er til træ mur, og da jeg har murstens mur skal jeg vel have fat i nogle andre, men hvilke?

Håber på hjælp!

Afstandsklodserne skal kun bruges hvis der er fordybningerhvor boltene skal sidde i fjernsynet.

Til befæstelse i muren skal du bruge nogle skruer i ca. samme størrelse som de medleverede. Du skal også bruge nogle plugs som passer til skruerne og selvfølgelig et murbor med den rigtige dimension.
Det vigtigste er faktisk at hullet i muren, plugs og skruer passer i størrelse.
Du kan bruge nok så store skruer du vil, men hvis ikke dimensionerne på de tre dele passer nytter det ikke.
Hvis det er en muretvæg og ikke en betonvæg, så skal hullerne laves i mursten og IKKE i furerne.
Du kan købe de store skruer med plugs i poser med 8-10 stykker i, så passer de to ting sammen.

Men præcision i boring af hullerne er nok det vigtigste, selv en lille skrue holder forbavsende meget, hvis bare det hele er lavet ordentligt. Husk at fjerne borestøv fra hullerne inden isætning af plugs.

Til top
WooPes Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-September-2006
Sted: Denmark
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 15:57
der er sådan en lille fordybning, men synes nu ikke det er noget, og hvis jeg sætter afstandsklodserne i mellem synes jeg ikke at jeg kan få det til at passe, men altså selve baggrunden på skærmen er helt flad, og så er der nogle meget små "fordybninger" ned til skruehullet.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af WooPes WooPes skrev:

der er sådan en lille fordybning, men synes nu ikke det er noget, og hvis jeg sætter afstandsklodserne i mellem synes jeg ikke at jeg kan få det til at passe, men altså selve baggrunden på skærmen er helt flad, og så er der nogle meget små "fordybninger" ned til skruehullet.

Der skal ikke bruges afstandsstykker så.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu