recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp - søger billig DD/DTS surr.anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp - søger billig DD/DTS surr.anlæg

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp - søger billig DD/DTS surr.anlæg
    Sendt: 02-April-2005 kl. 19:06

Jeg er i den heldige situation at ha' en lille slat penge tilovers fra skattefar - mere specifikt 2.000 af slagsen - og jeg ved, det er muligt at finde en nogenlunde anstændig surround-receiver/-forstærker til de penge, men hvad kan anbefales til de penge? Jeg har indtil videre haft et lille kig på Panasonic's gamle SA-HE75 på medianess.de til 213€, men er den pengene værd? Har før set den i Kvickly og Merlin til ca. 2.000 - ikke ligefrem steder, der indgyder tillid tli produktet. Men modellen vil i det mindste passe fint ind i resten af ensemblet på hifi-reolen, som også er Panny'er, deriblandt DMR-E85.

Men jeg vil gerne høre, om der er andre måske nyere og bedre modeller, der kan anbefales. Helst mærkevarer, da jeg stadig kan huske hvordan en tidligere billig Dantax-surroundreceiver, jeg havde for en kort stund fra El-Giganten, lød.  Den blev byttet til en Pioneer Pro-logic only, så det er på tide at få noget DD/DTS-kompatibelt udstyr, så man ka' få fuldt udbytte af sin dvd-samling.

Jeg kan max strække det til 2.500 kr. Jeg kunne selvfølgelig selv søge efter det, men tid er en mangelvare p.t., så gode råd og tips er i særdeleshed velkomne.

Glæder mig til at se jeres anbefalinger.

Mvh
p-HD

Til top
Flyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2005 kl. 19:24

Har selv stor glæde af en "billig" Sony surround receiver, til ca. 2.200 kr. Kan både DD og DTS (men ikke de nyere "afarter").

Har også hørt meget godt om Yamahas forstærkere, de billigste ligger vist på godt 2.000 kr.

Held og lykke, du bliver glad for det.

Mvh. Flyer

Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2005 kl. 23:14
Du har vel tilfældigvis ikke navnene på de modeller, du omtaler? Så kan jeg jo selv lige undersøge dem nærmere og se, om de kan have interesse.

Redigeret af p-HD
Til top
Flyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2005 kl. 23:31

Electric City har en Sony på tilbud i kommende uge til 1.500 kr. 5x80 Watt, ser fornuftig ud, og er vel efterfølgeren til min egen model.

Sony STR-DE 497

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2005 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af p-HD p-HD skrev:

Jeg kan max strække det til 2.500 kr. Jeg kunne selvfølgelig selv søge efter det, men tid er en mangelvare p.t., så gode råd og tips er i særdeleshed velkomne.

Jeg overvejer at skifte min SONY STR-DB1070 ud. Det er en EKSTREM god forstærker med DTS-ES og DD 6.1, og vil som en tjeneste til en søgende gerne sælge den til dig for 2.500,00. Jeg ved naturligvis ikke om det er en ny eller brugt du søger. Men den står PERFEKT uden nogen fejl, ridser eller lignende. Jeg vil nu op i næste klasse. Men jeg gav 9K for den for 2 år siden. Den kan blæse enhver god film og musik type godt op. Søg eventuelt på nettet.

STR-DB1070 will receive a RECOMMENDED award in the January 2002 issue of Hi-Fi Choice
Comments include....."Technically, this is a solid performer.....The Sony seemed to me to reproduce music with a touch of subtlety and grace missing from some others, and the benefits of using high resolution recordings - was clearly audible and equally clearly beneficial"

STR-DB1070 will receive a BEST for SOUND award in Essential Home Cinema magazine issue 9
Comments include........"The STR-DB1070 has a lot going for it. The sound performance is excellent, supported commendably by the surround options and a great collection of features and connections to ensure you get the best possible performance.....Highly commendable, providing excellent audio with enough features to ensure you get your money's worth"

STR-DB1070 will receive a BEST BUY award in the January 2002 issue of What Video & TV
Comments include......."Despite trying to retain a certain journalistic coolness, this has turned into a rave review.........our suspicion is, that more people will leave the showroom with one tucked under their arm than empty-handed.........A powerful, precise receiver with stunning looks"

 

Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2005 kl. 23:46

Flyer: Ja, den ser da rimeligt fornuftig ud. Passer vist fint til mit behov.

Jeg så den lige til billigere penge hos medianess.de. (159£ = ca. 1.100-1.200 kr.) Er der nogen, der har gode erfaringer med at handle her?

Andre forslag til andre webshops er velkomne. Jo mere jeg kan spare jo bedre. Så kan det måske være man ligefrem kan købe lidt xtra udstyr såsom luksus højtalerkabler

 



Redigeret af p-HD
Til top
broholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2005 kl. 00:43

jeg har lige købt en yamaha RX-v650 hos dem, ingen problemer der....

Men jeg ville nok heller tage en yamaha end en sony, da yamaha er klart bedre til film end sony....

Den jeg har er på 7*145 watt, men 450 og 550 moddellerne er det samme men med mindre watt......

Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2005 kl. 08:54

Jeg har storebror til SA-HE75, en SA-HE90, og den spiller udenmærket.

Den har fuld styr på surrounden, men det afhænger jo også lidt af dine højtalere, samt indstillingen af reciveren, hvordan din oplevelse bliver.

Hvad der helt præcist er forskel på de to modeller ved jeg ikke.

Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2004
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2005 kl. 09:47

Til de penge (2000- 2500) vil jeg helt sikkert kikke efter noget brugt

Det er der to grunde til: 1. Du får mere for pengene. 2. du bliver ikke træt af den "billige" reciver om 6 mrd.

m@dsen

"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2005 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Til de penge (2000- 2500) vil jeg helt sikkert kikke efter noget brugt

Det er der to grunde til: 1. Du får mere for pengene. 2. du bliver ikke træt af den "billige" reciver om 6 mrd.

m@dsen

NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2005 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af p-HD p-HD skrev:

Jeg kan max strække det til 2.500 kr. Jeg kunne selvfølgelig selv søge efter det, men tid er en mangelvare p.t., så gode råd og tips er i særdeleshed velkomne.

Jeg overvejer at skifte min SONY STR-DB1070 ud. Det er en EKSTREM god forstærker med DTS-ES og DD 6.1, og vil som en tjeneste til en søgende gerne sælge den til dig for 2.500,00. Jeg ved naturligvis ikke om det er en ny eller brugt du søger. Men den står PERFEKT uden nogen fejl, ridser eller lignende. Jeg vil nu op i næste klasse. Men jeg gav 9K for den for 2 år siden. Den kan blæse enhver god film og musik type godt op. Søg eventuelt på nettet.

Hvilken farve har din DB1070 ?



Redigeret af lahan
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2005 kl. 15:03
Den er silver
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu