|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
wolffbrix ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2008 Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 26-Maj-2008 kl. 22:24 |
Hej, Jeg skal samle en HTPC for en kollega, som modtager sit tv signal fra tdc over kabel tv. Dvs. ikke fra Yousee med en Selector eller Samsung, men ganske almindeligt signal. Men jeg ved ikke helt om nedenstående enheder er et godt valg, eller om det kan gøres bedre. F.eks. hvordan sikrer jeg, at han både kan se et program på fjernsynet samtidig med at han optager et andet på pc'en? Det skal lige tilføjes at han har et HDMI Plasma fjernsyn, som HTPC'en skal forbindes til. Gigabyte GA-MA78GM-S2H Athlon X2 BE-2350 2.1 GHz Er den god nok, eller anbefaler i en anden CPU? HiperFlow HFC-20820-C1 Eller skulle det måske være en Scythe eller Zalman? Arctic Silver 5 High-Density Polysynthetic Silver Thermal Compound Pinnacle PCTV Hybrid Pro PCI 310i (Adapter til DVB-T-modtager / analog tvtuner / videoindgang) Dette er så min akilleshæl, da jeg ikke ved om det skal et DVB-T eller DVB-C kort for at kunne modtage tdc's signal over kabel TV. Han har som sagt Ikke en dekoder fra Yousee, men kun et ganske almindeligt abonnement. Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750 GB Thermaltake LANBOX Lite VF6000BNS Kingston HyperX 2 x 1 GB PSU og DVD drev har han i forvejen. Så hvad siger I, ser det ok ud eller??? /Michael Redigeret af wolffbrix - 26-Maj-2008 kl. 22:25 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Lidt kommentarer: Med hensyn til samtidigt at kunne optage og se to forskellige programmer, er det sådan set ikke noget problem ved kabel-tv, man kan altid se et program via TV-ets tuner, uanset om der optages noget andet eller ej... Man blivet let skuffet over den analoge kvalitet fra et TV-kort. Hardware. Den CPU-køler, der leveres AMD-cpuen kan godt bruges... Software? |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
wolffbrix ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2008 Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Hej, Jeg har tænkt på at opgradere CPU'en til denne her. En på 2,3Ghz http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=404702&am p;am p;searchArea=&Soegeord=# Min kollega har bestemt sig for at tegne abonnement hos Yousee, så nu skal det være et DVB-C kort med smartread læser. Nogle gode ideer til dette, det skal dog pointeres at det er en 64 bit Vista? Mht. software så har jeg tænkt mig at benytte Fiji MCE på Vista. Redigeret af wolffbrix - 27-Maj-2008 kl. 20:34 |
|
![]() |
|
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
m.h.t. til opgradering af CPU vil jeg tro at du spørger fordi du er usikker på om en større CPU giver for meget varme - det er næppe prisforskellen.
jeg vil mene at den lidt hurtigere CPU er et bedre valg - ikke fordi den nødvendigvis er et must, men den giver trods alt lidt flexibilitet for nogle få kr ekstra. AMD har en cool funktion hvor du i vistas indbyggede strømstyring kan sætte den til hvilken minimums hastighed og maskimums hastighed (i %) som den skal køre med og derved køre spare strøm/mindre varme. Uden CPU behov drosles automatisk ned for at spare strøm, mens når der er behov drosles op til den maks værdi som er angivet. f.eks. køre jeg min X2 3.0 GHz på mindst 20% og maks 80% - i praksis har jeg derfor en CPU som køre langsommer end den kan (1.2 - 4.8 Ghz), men til gengæld laver den heller ikke så meget varme... Under brug af MCE er den sjælendt belastet mere end 20% så i praksis er der ikke behov for så meget CPU - hvis jeg en dag vil spille (sker aldrig) eller af anden grund har behov for lidt mere regnekraft kan jeg blot skrue op for bluset med et par muse klik. brug derfor den 100 kr sedel ekstra med god samvittighed |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |