|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
dmaster42 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 31-Januar-2011 kl. 15:41 |
|
Hej alle på forummet!
Jeg har efter råd fra en god ven, lavet denne spritnye bruger i håbet om at modtage nogle gode råd i forbindelse med købet af mit nye tv - Jeg vil gerne være på fornavn med den nye teknologi, men det må selvfølgelig også gerne gøres lidt billigt, hvis det kan lade sig gøre!
Jeg har ikke så stor forstand på TV'er overhovedet, men jeg kender dog mine 'overordnede' krav, som jeg gerne ser at skærmen opfylder:
Tak for jeres tid :) venter i spænding. EDIT: Og jeg streamer MEGET fra min ext. harddisk igennem min playstation. Ofte er billederne lidt grynede og for lyse på min gamle LCD skærm (22", LG, 2007). Er nogle skærme bedre end andre til at håndtere dårlig billedkvalitet fra streaming? Redigeret af dmaster42 - 03-Februar-2011 kl. 16:14 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() |
|
LED er LCD. Plasma giver det bedste billede, specielt med hensyn til mørke områder i film...... Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
FullHD er 1080p
TrueHD er HD LYD!
![]() |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
|
Du streamer ikke fra din harddisk igennem din playstation, du afspiller filerne direkte - den dårlige billedkvalitet skyldes enten: 1) skærmen de vises på 2) kvaliteten af videofilerne 3) en kombination af 1 og 2. |
||
![]() |
||
dmaster42 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
tak for svarene
Jeg er lutter øre. Og ved nærmere eftertanke, så afspiller jeg selvfølgelig filerne, helt korrekt. Så nu overvejer jeg nok et 40" tommers, plasma skærm, 3D, FullHD. Jeg fandt disse på pricerunner: Min ven anbefalede Panasonic, som værende et godt mærke: Panasonic 42" - 6886 kr http://www.pricerunner.dk/pl/2-2635952/TV/Panasonic-Viera-TX-P42GT20-Sammenlign-Priser Samsung 40" - 6337 kr http://www.pricerunner.dk/pl/2-2607374/TV/Samsung-LE40C755R2W-Sammenlign-Priser De er begge med widescreen... det er jeg ikke umiddelbart fan af. Måske nogle på forummet har andre forslag? Redigeret af dmaster42 - 31-Januar-2011 kl. 17:27 |
||
![]() |
||
![]() |
|
bump
|
||
![]() |
||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
|
![]() ![]() ![]() Det bliver du nok nød til at vende dig til.
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
okay. Jeg sætter pris på jeres rettelser, men jeg er egentlig ude efter nogle råd om hvad jeg skal købe, og ikke optimering af min egen viden om fladskærme...
|
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Panasonic 42GT20 er da et godt bud.
Jeg ville dog lige holde hesten et øjeblik, Panasonic offentliggør data/priser om 2011 modellerne om 2 uger.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ahh.. ja se det var jo et rigtig godt råd!
Men jeg har nok ikke råd til en 40-42" skærm fra den nye lancering med et budget på 7000...
Har jeg forstået det rigtigt, at du mener at den model jeg har kigget på, vil falde yderligere i pris, når de nye skærme kommer frem?
MVH.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
GT20 er udsolgt fra Panasonic, der er kun tilbage hvad der e.v.t er hos forhandlerne.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Nej, jeg tror ikke den bliver billigere, prisen er banket helt i bund til de 7k, som den kan findes til pt.
Det var mere for at se specs/priser på de nye modeller. Det kunne jo være der var noget du ikke kunne leve uden
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |