|
Hjælp: Shared Library (Med MySQL) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
grmihel2 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2011 Sted: København Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 01:24 |
Hej med jer,
Jeg søger en som kan lave en kort men præcis guide til, hvad man skal gøre for at få shared library til at fungere på følgende setup. Læste http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO:Sync_multiple_libraries men farede vildt undervejs, da jeg ikke helt kunne sammenligne det med mit setup. Setupet er: 1 XBMC på en Win7 maskine 1 RaspBMC 1 NAS med shared smb (Film = smb:\\IP\Movies | Musik = smb:\\IP\Music) NASen kører med opensource software ved navn Openfiler. Det er lykkedes mig at installere en MySQL server på den, så NAS indeholder altså filerne plus kører MySQL serveren. Håber der er nogen som kan hjælpe mig, det er jo genialt med shared library! ![]() |
|
![]() |
|
danq ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-April-2009 Sted: 2610 Rødovre Status: Offline Point: 69 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har selv fulgt guiden du henviser til med success (Jeg bruger dog OpenElec på RPi'en).
Du skal dog være opmærksom på at din MySQL database for henholdsvis musik og video altid navngives med revision nummeret til sidst. Det er derfor nødvendigt at du kører samme version på både windows 7 og RPi'en. Jeg kender ikke til RaspBMC, men jeg ved at seneste OpenElec RPi build er baseret på Frodo alpha 5. Derfor er du også nødt til at installere alpha 5 på din win7 maskine: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Development_builds Med frodo skal du ikke sync/share thumbnails og art - det sørger xbmc selv for at hente og cache. Du skal dog sørge for at sync/share din sources.xml (se punkt 6 i guiden). Derudover kan du med fordel anvende SMB som protokol til deling - det hjalp med performance hos mig. NB! Jeg kan se at der på http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Development_builds er kommet alpha 6 på listen. Jeg ved ikke om RaspBmc/OpenElec er opdateret til at anvende denne - i så fald er det den du skal installere. Sig til hvis du har behov for mere hjælp og del gerne dine erfaringer.
|
|
![]() |
|
grmihel2 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2011 Sted: København Status: Offline Point: 7 |
Jeg prøver lige at give mig i kast med det i weekenden.
Tak for inputtet, og den vigtige detalje om at de skal kører samme version. Kører allerede SMB, men skulle lige til at skifte til NFS da jeg havde hørt nogen mente at det gav bedre performance, men vil da lige forsøge at beholde SMB protokollen, og se hvordan performancen er. RaspBMC opdatere automatisk ved opstart, og så vidt jeg ved er RaspBMC, OpenELEC/xbmc og XBian alle 3 kompitible med nyeste XBMC (Har lige installeret OpenELEC på mit SD kort, da jeg havde besvær med nogle .iso filer på RaspBMC, trods jeg havde smidt min MPEG-2 lincense ind. Desværre er problemet den samme på OpenELEC :( angående afspilning af nogle .iso filer) |
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |