|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Prøv evt. de indstillinger flatpanels har fundet frem til på deres test af 50A577 (et godt stykke inde i testen). Selvfølgelig er det ikke samme tv, som dit, men på mange områder, kan man godt bruge nogle af de valg de har gjort. http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1223877600 |
|
![]() |
|
madass32 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Status: Offline Point: 199 |
![]() |
er din ps3 sat til 1080P? og sørg for kun at køre med hdmi stikket i fjernsynet. har set eks. på at tv'et valgte composhit fordi det sad i også.
ja sæt tv'et i film/movie instillingen og sluk for støjredultionen og giv den en smule skarphed ![]() |
|
![]() |
|
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Som andre har skrevet er 300 en meget sløret film og sådan er den lavet fra instruktørens side.
Tjek evt disse to screenshots, begge i 1080 x 1920 Den første er fra Blu Ray udgivelsen af 300 300 Den næste er fra Blu-ray udgivelsen af iRobot som jeg personligt synes er en rigtig flot Blu-ray udgivelse iRobot Du kan tydeligt se en form for forskel i de to film men begge deres "kvalitetsudtryk" er lavet bevidst. VH Claus |
|
![]() |
|
lasse.j5 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() |
Sæt følgende op i video settings på din PS3
BD / DVD Video Output Format sættes til Y Pb / Cb Pr / Cr BD 1080p 24 Hz Output (HDMI) sættes til on (Dette skal kun gøres hvis dit tv understøtter 24p / 24 Hz, undersøg dette inden) Derefter sætter du følgende op i display settings på din PS3 Video Ouput sættes til 1080P og HDMI Cross Color Reduction filter slåes fra RGB Full Range sættes til Limited Y Pb / Cb Pr / Cr Super-White (HDMI) sættes til On Gør du dette så for du et korrekt output fra din PS3 når du spiller blu-ray film. Som andre siger bør dit fjernsyn også indstillies. Det skal sættes i Biograf / Cinema eller Film mode.. ved ikke hvad det hedder på samsungs modeller. Hvis du kan justere farvetemperaturen bør den i fleste tilfælde sættes til varm. Håber du kan bruge det. |
|
![]() |
|
Marqzen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Burde der ikke kunne ses forskel på DVD og BD nærmest uanset setup (såfremt der vises billede)? |
|
![]() |
|
lasse.j5 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() |
Hvis det er sat korret op og vi snakker 32" så burde der slet ikke herske tvivl mellem dvd og blu-ray. Med mindre det selvfølgelig er en meget uheldig blu-ray skive. F.eks. første udgave at The Fift Element. Dog er det utrolig få blu-ray film der er så dårlige. Tjek evt. http://bluray.highdefdigest.com/reviews.html for reviews af flim. Hver film bliver anmeldt på både selve filmen, billedkvalitet og lydkvalitet. |
|
![]() |
|
andromedia ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() |
Jeg havde lidt den samme oplevelse med blu-ray. Kvaliteten er ikke det store løft i forhold til DVD. Nogle BD udgivelser er elendige, desværre. Nu kommer der nok 1000 indlæg med at jeg mit TV stinker, og mit syn er dårligt etc. Men vi er altså en del som ikke lige kan se den store revolution i BD. Det bør dog ikke stå decideret uskarpt ifhld til DVD. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Sikke mange penge I sparer når I ikke kan se forskel på dvd og BD. Og hvis der så heller ingen forskel er i lydoplevelsen, så kan det vel heller ikke ligge i anlæggets formåen
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 10 ![]() -- ![]() Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
![]() |
Jeg kan heller ikke se den store forskel, især ikke efter jeg bruger PS3'en til afspilning af DVD. Uanset hvad, så bliver der ikke købt nogle BD til børnene før BD afspillerne bliver "smidt i nakken" på mig i Bilka. Jeg har været så dum at købe Wall-E på BD, og nu kan børnene kun se den i stuen, og ikke i bilen, soveværelset og deres egne værelser som de kan med DVD. Men det er jo en hel anden snak Mejnert
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Vil med glæde aftage din Wall-E på BD så du kan anskaffe den på DVD i stedet |
|
![]() |
|
spendabel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Mange tak for svarene. Jeg er sgu blevet noget klogere!
|
|
![]() |
|
![]() |
Har det så hjulpet at ændre indstillinger på TV og PS3?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |