recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp! Spørgsmål ang. hardware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp! Spørgsmål ang. hardware

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
michaelf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juni-2008
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp! Spørgsmål ang. hardware
    Sendt: 12-Juni-2008 kl. 21:33
Jeg byggede en HTPC da jeg boede i USA og brugte et Hauppauge WinTV-HVR-1800MC kort til at optage programmer fra satellit. Derovre brugte vi ikke CAM kort, så hauppauge kortet virkede direkte med satellit boksen.

Nu er jeg i Danmark og har i skyndsomhed købt et Hauppauge WinTV-HVR-4000 kort og troede det ville virke direkte med min Canal Digital HD boks, men jeg er blevet klogere.

Mit spørgsmål er hvilken opsætning er den bedste til at se og optage Canal Digital TV i normal og HDTV kvalitet i Windows MCE (Vista 32bit)?

Opsætning 1:
- Hauppauge WinTV-HVR-4000 kort
- Hauppauge WinTV-CI CAM læser
- Conax CAM

Opsætning 2:
- FloppyDTV S2
- Conax CAM

Eller er en tredje opsætning bedre?

Noget jeg godt kunne lide ved mit amerikanske kort var at det hardware encodede MPEG, men ovenstående er vidst kun software encoder baseret. Jeg har en Intel Quad Core2 2.4GHz CPU så software encoding er måske ok?

Redigeret af michaelf - 12-Juni-2008 kl. 21:35
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 13:37
1, 2, 3... 1, 2... Er den her mikrofon tændt?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 14:31

Det du forsøger er at interface til en sat-boks..

Interface-muligheden må være begrænset til at anvende scart-udgangen på satboksen og hauppauge-kortet som almindelig analog tv-kort...

Dvs. det udelukker HDTV og det kræver en besværlig styring af satboksen med såkaldte Ir-blaster-enhed...

Din opsætning 2 burde kunne lade sig gøre, men nok med andet software som f.eks. DVBviewer eller MediaPortal.

Det spændende punkt, som ikke rigtig er til at få opklaret, vil en evt. serienrtest i forhold til din satboks hindre det...

Der er nogen der fået det svar at det er ikke muligt..
Kun ved gamle abonnemter kan det lade sig gøre..
Har f.eks. opsætning kørende, der virker til HDTV til canal digital.
Det er dog med technotrend S3200, som TV-kort.

Dit valg med FloopyDTV skulle kunne det samme, men det er lidt uvist det med med smartcardet...

Se også dette link:
http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=3091

Redigeret af avh - 13-Juni-2008 kl. 14:32
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 14:42
Jeg er allerede igang med at sende mit Hauppauge kort tilbage, det lyder bare ikke som en god løsning.

Jeg havde ikke hørt om Technotrend S3200 kortet, er der nogen grund til at du valgte det over FloppyDTV kortet? Og med S3200 kortet skal man vidst oveni også have fat i en CAM læser og CAM kort?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 15:23

En forskellene er helt banalt prisen:

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p152_TechnoTren d-S2-3200-HDTV-S2---Budget-CI---VistaTV-32-64.html

Der er et PCI-kort, som dog kræver to PCI pladser.
Det ene Ci-interface  dog kun for at holde det fysisk på plads...
De 2 kort-dele er forbundet med et kort fladkabel, som dog kan fåes længere.

Kortet spiller fint sammen med andre TV-kort, f.eks. DVB-T technotrend  T1500, som  anvender samme drivers..

Men TT-kort er ikke brugbart i relation til MCE, som floppdtv er.
Det skyldes at der til floppydtv findes nogle særlige drivers, der simulerer DVB-T, så MCE tror det er et DVB-T kort, som er det eneste MCE supporterer...

Problemer med MCE, når der er flere lydspor og ingen DVB-undertekster...  
HDTV heller ikke direkte en mulighed.

Technotrend s3200 kan anvendes i forbindelse med DVBviewer og Mediaportal, som så er softwaren, der skal anvendes i stedet for MCE.

Uanset hvad du vælger af TV-kort, er der en dark horse vedr. serienr-test, som smartcardet måske udfører i relation til satboksen...

Redigeret af avh - 13-Juni-2008 kl. 15:26
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 15:52
Tak for den udførlige information. Jeg prøver et af kortene og krydser fingre for at seriel nummeret ikke bliver tjekket.

I artiklen du sendte mig et link til havde forfatteren held med at det ikke blev tjekket, men artiklen var godtnok også skrevet for næsten et år siden.

HVIS seriel nummeret gør at det ikke virker uden min Canal Digital boks, er det så muligt at køre det vha. en IR ledning? I mit tidligere setup i USA skiftede min HTPC kanaler med en IR sensor forrest på min satellit boks. Program guiden sørgede MCE for og det virkede rigtig godt.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu