|
Hjælp, SSD langsommere end forventet |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
----OR---- ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 787 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Har selv en 128 GB af samme slags. Den starter min Medion 98650 , 3 år gammel op på 25 sekunder, så det er virkelig mærkbart hurtigere.
BIOs skal sættes op til at boote i ahci mode, meget vigtigt. Ellers fungerer SSDen kun som en IDE disk og man får kun begrænset performance boost.
Redigeret af ----OR---- - 17-Maj-2012 kl. 03:27 |
||
![]() |
||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
|
Jeg har en gammel e6400 cpu og en ocz agility 3 60gb ssd og booter på 30 sek.
Jeg har afprøvet ahci og måtte sætte den tilbage igen, da systemet kørte mærkbart langsommere. Jeg kører kun sata 2 på mit bundkort
|
||
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Øh? Hvis du allerede HAR installeret Windows, så er det ikke nok at ændre til AHCI i bios! Der skal forskellige ændringer til i Windows - bl.a. registreringsdatabasen. Og ellers en nyinstallation, hvor bios står til AHCI.. M.v.h.
|
||
![]() |
||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
|
Der blev nyinstalleret hver gang der blev ændret i bios.
Så det burde være gjort efter foreskrifterne
|
||
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Det kan også være at Windows i opstarten venter på en driver som driver noget af dit hardware.
Min boot tid på i7 med Crucial 256 SSD M4 er omkring 20 sekunder. Men hvis jeg smider mit SCSI kort i som jeg bruger til min scanner, så er tiden næsten et minut.
|
||
![]() |
||
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
|
Den er købt hos Proshop under betegnelsen Intel%20330%20Series%20120GB%20SSD Erik Helmer Nielsen |
||
![]() |
||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
|
![]() |
||
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
|
Tror det kan skyldes flere ting. Bl.a. din cpu, 32bit system + evt. noget hardware, hvor driverne forårsager lang tid i opstart.
Muligvis kan det også skyldes, at din Samsung SSD måske ikke er en af de hurtigste på markedet i netop det setup du har. Tjek evt. denne Windows 7 SSD tweak guide ellers er der samlet en hel del artikler som har med SSD at gøre: Useful SSD articles Redigeret af Roland - 18-Maj-2012 kl. 14:43 |
||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Lad os nu lige slå fast at 32-bit vs 64-bit ikke har noget som helst med hastigheden i opstart af Windows. Et 32-bit system er ikke på nogen måde langsommere i alm. brug end et 64-bit. Tværtimod har der været adskillige test hvor 32-bit er et mulehår foran. 64-bit har nogle hastigheds fordele i forbindelse med optimerede algoritmer til komprimering og kryptering og så er der lidt bedre sikkerhed indbygget i afvikling af applikationer. Den åbenlyse fordel ved at skifte til 64-bit er ram barrieren på de 4 GB og at applikationer kan fylde mere end 2 GB i rammen. Jeg ville prøve at teste SSD'en i en anden maskine og se om der er samme problem med hastigheden. Så ved man ihvertfald om man skal sende sin disk retur, fejlsøge på systemet eller købe et nyt bundkort. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |