|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() Sendt: 29-November-2010 kl. 20:21 |
|
Har brug for lidt hjælp
Har Fullrate bredbånd/tlf.
Har indtil i dag haft deres adsl router Zyxel P-2602HW-D1A som "indgangspunkt" og efter den har jeg kablet min egen router D-Link 655, der har stået for det trådløse netværk og som kablet switch til andet grej. Dette har virket uden problemer.
Nu er min linie så blevet omlagt til VDSL og jeg har fået en Netgear WG2000 istedet for Zyxel, men nu går det ikke så nemt mere.
Problemet ser ud til at være at både Min D-link og den nye Netgear har samme IP (192.168.0.1) hvorfor de konflikter.
Har prøvet at rode lidt med det (uden held) da netværk mildest talt ikke er min spidskompetence.
Nogen der har nogle "netværks for dummies" råd til en løsning. (løsningen skal være brug af begge routere pga. min opsætning)
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
![]() |
|
Hvorfor er det at du vil bruge 2 routere? Anyhow, ind i opsætningen af enten den ene eller den anden router og flyt med adresserne, det burde være forholdsvis nemt at ændre den ene til at bruge 192.168.1.1-255 området frem for 192.168.0.1-255 Klaus |
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Er det ligegyldigt hvilken en af dem der hedder 0 og 1?
Synes jeg har læst noget om at man skal slå DHCP fra i den ene også?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
![]() |
|
Ja
Du vil vel ikke have dem til at være på samme LAN? Det kan kun gå galt! Ude fra vejen får du en ledning der går i WAN på din første router. Fra LAN på den sætter du et stik i WAN på den anden og så bibeholder du ellers DHCP i begge. Hvorfor er det at du pinedød vil have 2 routere? Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
Grunden til to routere er at jeg har kablet udstyr stående i hver sin ende af huset og kan ikke flyttes, derudover kan jeg ikke bruge den trådløse del af første router pga. dens placering, derfor en ekstra trådløs router.
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Du skal formentlig følge manualen for D-Link Dir-655 side 12-13 om "Connect to another Router".
Jeg har gjort det i en tilsvarende situation med en D-Link Dir-615. Et af punkterne er netop at man skal ændre LAN IP address to an available address on your network. Jeg valgte at ændre fra http://192.168.0.1 til http://192.168.0.8 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Mange tak for hjælpen Klaus, har ændret Ip på den ene som du skrev og alt virker igen
![]() Tak for tippet Vilhelm, kan se at den fremgangsmåde er anderledes end det Klaus beskriver (som jeg har gjort)
Men ihverfald virker det nu, så tror jeg undgår at rode mere med det (inden jeg får ødelagt noget...)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |