recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til 5.1 sattelit system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til 5.1 sattelit system

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til 5.1 sattelit system
    Sendt: 27-August-2014 kl. 08:41
Hej

Har en kollega der ønsker at oprette en form for hjemmebio, og han ønsker en elegant løsning med sattelitter og woofer. Det skal være hvidt og budgettet er vist et sted mellem 5-15.000,-

Jeg har ingen erfaring, da jeg ikke har brugt sattelitter. Hvad anbefaler man af systemer ?
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 09:55
Købte dette sæt for en kammerat + en yamaha a830 reciever og satte det op i sidste uge må sige at jeg var overrasket over hvor godt det lød,er ikke selv til satteliter med det sæt er det bedste jeg har hørt.

Og bygge kvalli er super ikke plastic men hvidt alu og med gode terminaler

KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 10:02
Tak for input, ser også godt ud. Købte du det igennem forhandler du linker til ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 10:11
Ja de havde et tilbud sammen med den yamaha reciever.

god service kom med dhl indenfor 2 dage 

sattelitter er ret store og tunge men nemme at montere da beslag er indbygget i fod ret smart faktisk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 09:49
Men kommer sattelitterne ikke til at hænge langt ud fra væggen med de fødder man bruger som beslag, eller kan de alle sammen "drejes" så de ligner centerhøjttaleren på billedet ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 10:06
Næ syntes ikke de hang langt ud fra væggen de er faktisk ret flotte og vil du ha dem til at sidde som center er det jo bare at skrue dem op sådan, vi prøvede det men det så mærkeligt ud :) 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 10:53
Men det ser bare ud som om der er mere afstand fra base af foden og op til højttaler på de andre. Så jeg tænker at man får samme afstand ved vægmontering som når de står på bordet som på billedet.

Jeg ved ikke om det giver mening. Måske skal man en tur forbi en forhandler og se dem.

Du skal ihvertfald have tak for dine input.
Til top
ElCapitano Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2011
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 02:06
Hejsa...

Lige et hurtigt indput.
Købte dette sæt for 2 år siden: Paradigm MilleniaOne

Kan jeg varmt anbefale. Fantastisk lyd, men skal ikke kunne sige om der fås bedre i dag.

Måske tag et kig på disse:
Kef KHT-3005SE Purist Edition
Q Acoustics
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 08:20
Tak for input, kigger på dem :-)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 09:03
Monitor Audio Radius serien!

M.v.h.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Men det ser bare ud som om der er mere afstand fra base af foden og op til højttaler på de andre. Så jeg tænker at man får samme afstand ved vægmontering som når de står på bordet som på billedet.

Jeg ved ikke om det giver mening. Måske skal man en tur forbi en forhandler og se dem.

Redigeret af ladiesman217 - 29-August-2014 kl. 12:04
          
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Men er det ikke centerhøjttaleren. Det virker som om de andre sattelitter har "ben" imellem fod og højttaler.

Haha, ja det er sgu classy som han har løst problemet. De går jo i et med rummet...

Tak for input

Redigeret af Kimosabe - 29-August-2014 kl. 12:11
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu