|
Hjælp til 5.1 |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
TvHomer
Guld medlem Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-December-2020 kl. 13:19 |
|
Jeg har et ca 10 år gammelt 5.1 pioneer + monitor audio setup, og nu har min VSX-919AH reciever sat sig fast på zone 2/Multizone.
Tænder jeg recieveren først, så sidder den fast i zone 2/Multizone, og fjernbetjeningen styrer ingenting, og knapperne på recieveren slår blot zone 2/Multizone fra og til uden der reelt sker noget (altså så slår den ikke over på almindelig hovedzonebetjening). Hvis jeg tænder eksempelvis min BD først, og derefter recieveren, så kan jeg godt styre recieveren og fjernbetjeningen, (vælge input, lydniveau, mm.), og den ser ud til at stå korrekt, men den afspiller kun meget, meget svag lyd. Den er vel stået af på en eller anden måde. Er der nogen der har en fix-løsning? Hvis ikke, er der så nogen der har anbefalinger til hvilket alternativ jeg skal købe. Alt andet er Pioneer (5090H, BD320) så jeg vil gerne holde mig til pioneer. Højtalerne er monitor Audio 2*radius 270, 2*radius 90, 1*radius 225 og 1*SW (kan ikke finde den på MA´s hjemmeside, men en mindre model).
|
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det var hjemme hos mig, så ville tålmodigheden være begrænset. Jeg ville først forsøge at tage strømmen helt fra i 5 minutter. Hvis det ikke virker vi jeg forsøge mig med en factory reset, hvis jeg kunne tilgå det i menuen.
Hvis ingen af ovenstående forslag virker, så ville jeg kigge efter en brugt Pioneer Lx-71 eller Lx-81, eller nyere modeller i Lx serien. Det vil under alle omstændigheder give et løft i lydkvaliteten i forhold til nuværende.
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
TvHomer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svaret.
Jeg har været ude af gamet for længe og kender ikke alle de nye modelnumre, og synes heller ikke jeg kan finde mange Pio receivere til salg på nettet fra ny. Hvad skal jeg gå/lede efter for hvis jeg skal have en ny pio, og gerne vil lidt op i kvalitet, men samtidig helst ikke af med mere end 4.000-6.000? |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ville ikke satse på Pioneer, de er ikke særlig robuste. Kig efter Marantz eller Yamaha istedet for.
|
||
TvHomer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis jeg skulle vælge at gå med et andet mærke, vil jeg så opleve nogle problemer eller udfordringer, når alt andet er pioneer?
Er Denon i givet fald stadig anbefalelsesværdigt?
|
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej det gir ingen problemer at sætte en reciever af andet mærke til. Denon og Marantz er stort set det samme, Du får bare mere for pengene i Marantz og lidt mere brugervenlighed i Denon.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Pil ALT fra, lav en factory reset.
Ser den ud til at virke? Ja = begynd at slutte enheder til og prøv af efter hver enhed. Nej = køb en ny. Klaus
|
||
jensoest
Bruger Oprettet: 22-December-2009 Status: Offline Point: 206 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En oversigt over de senere års Pioneer receivere kan findes her:
Pga. corona har Onkyo ikke lanceret nye Pioneer recievere i 2020.
Redigeret af jensoest - 05-December-2020 kl. 12:33 |
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Åbenbart heller ingen brugbar side.
|
||
jensoest
Bruger Oprettet: 22-December-2009 Status: Offline Point: 206 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Linket fungerede åbenbart ikke, hvis det stod for tæt på linjen før. Har tilrettet.
Redigeret af jensoest - 05-December-2020 kl. 12:36 |
||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak!
|
||
TvHomer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mange tak for rådene.
Jeg er blevet tilbudt en ældre brugt Pio LX86 til omkring kr. 5.000. Vil det være et godt køb og er prisen rimelig? Hvis jeg vælger at købe nyt, er der så specifikke anbefalinger ud fra mit øvrige set-up i 4.000-6.000 prisklassen?
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |