recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til 5.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til 5.1

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Pil ALT fra, lav en factory reset.

Ser den ud til at virke?

Ja = begynd at slutte enheder til og prøv af efter hver enhed.

Nej = køb en ny.

Klaus

Jeg kan ikke få den til at lave en factory reset. Jeg har læst det skulle kunne lade sig gøre ved at holde "band" inde og derefter holde on/off inde in 2 sek, men der sker ingenting.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 09:19
Gør du det på reciever eller fjernbetjening?

Er reciever tændt eller slukket når du gør det?

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4664
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Mange tak for rådene.

Jeg er blevet tilbudt en ældre brugt Pio LX86 til omkring kr. 5.000. Vil det være et godt køb og er prisen rimelig?

Hvis jeg vælger at købe nyt, er der så specifikke anbefalinger ud fra mit øvrige set-up i 4.000-6.000 prisklassen?
En godt 8 år gammel reciever er et risikabelt sats at købe. Min seneste Pio lx83 blev kun 5 år da den stod af. Jeg ville ikke gi mere end 1500 - 2000 for den.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Gør du det på reciever eller fjernbetjening?

Er reciever tændt eller slukket når du gør det?

På receiveren. Har prøvet både tændt og slukket.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Juli-2017
Point: 1105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mange tak for rådene.

Jeg er blevet tilbudt en ældre brugt Pio LX86 til omkring kr. 5.000. Vil det være et godt køb og er prisen rimelig?

Hvis jeg vælger at købe nyt, er der så specifikke anbefalinger ud fra mit øvrige set-up i 4.000-6.000 prisklassen?
En godt 8 år gammel reciever er et risikabelt sats at købe. Min seneste Pio lx83 blev kun 5 år da den stod af. Jeg ville ikke gi mere end 1500 - 2000 for den.

Enig med @munch...alt for høj pris.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 18:49

Jeg kan ikke få den til at lave en factory reset. Jeg har læst det skulle kunne lade sig gøre ved at holde "band" inde og derefter holde on/off inde in 2 sek, men der sker ingenting.

Hvor har du læst det henne?

Hvis jeg googler manualen kommer følgende frem:

Resetting the system
Use this procedure to reset all the receiver’s
settings to the factory default. Use the front panel
controls to do this. Set MULTI-ZONE to OFF.
• Disconnect the iPod and USB memory
device from the receiver beforehand.
1 Switch the receiver into standby.
2 While holding down ENTER on the front
panel, press  STANDBY/ON.
The display shows RESET  NO .
3 Select ‘RESET’ using PRESET +/–, then
press ENTER on the front panel.
The display shows RESET? OK.
4 Press ENTER to confirm.
OK appears in the display to indicate that the receiver
has been reset to the factory default settings.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 18:50

For 8 år siden var den på tilbud til 10.000.

Ikke på vilkår jeg ville betale halv nypris for en 8 år gammel receiver....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 12:31
Jeg kan ikke få den gamle receiver til at virke, så jeg hører meget gerne konkrete anbefalinger til en erstatning.

Det er et simpelt 10 år gammelt set-up, som tidligere beskrevet, men hvis der er et eller andet ved nye receivere, som jeg ikke bør gå glip af, så hører jeg også gerne herom.

Prisklasse kr. 4.000 - 6.000, og den skulle gerne være omkring samme sort, som det øvrige pioneer, men ikke nødvendigvis pioneer.

Redigeret af TvHomer - 09-December-2020 kl. 15:37
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 15:40
Jeg har kigget lidt på Denon AVC-X2700H eller Denon AVC-X3700H.

Er der nogen der har erfaringer med dem?
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 15:43
Jeg kan se du gerne vil købe brugt. Brugtmarkedet for surroundrecievere er lidt specielt da de for ikke så langt siden var rigtig dyre. Mange tror at deres gamle dyre receiver stadig er mange penge værd, men det er den egentlig ikke. 
Prisen er faldet da der har været et kapløb på flere områder.
Hd-lydformaterne, Atmos, 4k-passthruogh, bedre rumkorrektion, streamingmuligheder osv

Dertil kommer at nogle ikke har forstået er deres dyrt indkøbte grej er nærmest værdiløst hvis der ikke er HDMI.

Hvis du skriver hvad dine krav er til forskellige lydformater og andre standarder, så kan du få råd som du kan bruge til noget.

Du kan stadig godt spare meget ved at kæbe brugt, da der også er en del der godt ved at surroundreceivere falder hurtigere i værdi end eksempelvist stereoudstyr
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 16:30
Folk prissætter desværre deres brugte surround recievere alt for højt, måske fordi de ikke forstår at de forældes meget hurtigere end almindelige forstærkere.

Det giver ikke mening at købe en ældre reciever til 4000-6000 kroner.

Hvis du bare gerne vil holde liv i dit Pioneer setup nogle år endnu har jeg en VSX 330, du kan få for 500 kroner:

Hvis du vil opgradere hele dit setup og bare starte med recieveren, så vil jeg kigge på Yamahas nye recievere med HDMI 2.1, der koster fra 4000 til 5500.

Til det setup du har nu er RX-V4a helt fin. Hvis du på sigt også gerne vil opgradere på musiksiden, vil jeg investere i RX-V6a, da den har preout, der giver mulighed for både effektforstærker, men også for at køre med en bedre steroforstærker til musikdelen. 
Vælger du den sidste løsning, skal du dog være opmærksom på at de nye HDMI 2.1 recievere har nogle problemer der er blevet afdækket. Jeg ved ikke med sikkerhed om problemerne er løst.

Mvh. Jacob  

Redigeret af Jamic - 09-December-2020 kl. 16:31
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Folk prissætter desværre deres brugte surround recievere alt for højt, måske fordi de ikke forstår at de forældes meget hurtigere end almindelige forstærkere.

Det giver ikke mening at købe en ældre reciever til 4000-6000 kroner.

Hvis du bare gerne vil holde liv i dit Pioneer setup nogle år endnu har jeg en VSX 330, du kan få for 500 kroner:

Hvis du vil opgradere hele dit setup og bare starte med recieveren, så vil jeg kigge på Yamahas nye recievere med HDMI 2.1, der koster fra 4000 til 5500.

Til det setup du har nu er RX-V4a helt fin. Hvis du på sigt også gerne vil opgradere på musiksiden, vil jeg investere i RX-V6a, da den har preout, der giver mulighed for både effektforstærker, men også for at køre med en bedre steroforstærker til musikdelen. 
Vælger du den sidste løsning, skal du dog være opmærksom på at de nye HDMI 2.1 recievere har nogle problemer der er blevet afdækket. Jeg ved ikke med sikkerhed om problemerne er løst.

Mvh. Jacob  

Hvor gammel er VSX-330´eren, og hvor står den i landet?

Er der nogen der har et bud på, hvor meget forbedring vil jeg opleve ift. en brugt VSX-330 og en af de Denon´er jeg nævner ovenfor?

Redigeret af TvHomer - 10-December-2020 kl. 11:34
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu