|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() Sendt: 12-April-2007 kl. 23:16 |
har købt mig en NAS, Synology 207, og jeg må sige at jeg er snart ved at ryge op i det røde felt af raseri - kan simpelthen ikke få adgang til min "photostation" udefra (http://WAN IP/photo/ men virker fint på mit intranet. synes jeg har prøvet ALT! jeg har cybercity og har en ZyXel 2602-61 Router som har LAN INFO Ip adress 10.0.0.1 Ip SubNet Mask 255.255.255.0 DHCP SERVER DHCP start IP 10.0.0.2 DHCP POOL SIZE 32 hvilken Ip adresse skal jeg skrev i dens Port-config, 10.0.0.1 eller 10.0.0.2 eller en helt anden. SÅ, har jeg et Access-Point D-link 514 hvor så min NAS sidder i en LAN-port. Den står til WAN > Dynamic IP Adress LAN INFO IP Adress 192.168.0.1 Subnet Mask 255.255.255.0 DHCP Server: Enabled. WAN INFO IP Adress 10.0.0.6 Subnet Mask 255.255.255.0 Default Gateway 10.0.0.1 og Det sætte op som en DHCP ikk??? og her har min NAS en IP som hedder 192.168.0.101........og det vel så HER jeg skal åbne en port på min d-link til min NAS. hvor hopper kæden af??? |
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
du skal bruge den ip-adresse din router har tildelt nas-disken, er der i routerens opsætníng noget der heder virtuelt net eller noget lignende, skal du tillade ftp-og portnr. Derefter skal du kunne tilgå disken via ftp:// ip-sdresse. MVH |
|
![]() |
|
Psudo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Jeg tror dit problem er at din pc får en ip fra DHCP i routeren i netværket 10.0.0.1 og din NAS får en DHCP fra AP´en med 192.168.0.xxx adresse. Sæt din NAS til routerens LAN port og lav portforwarding til port 80 til din PCs LAN adresse... V.H. Psudo |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Du har grebet den her løsning lidt forkert an; 1. Din "Access point WAN" ip skal du slet ikke rode ved, det er for dit wireless access setup, uvedkommende, da den ikke er koblet direkte til dit internet, så du kan helt enkelt bare konfigure din wireless setup med kryptering osv, du slår DHCP fra på din D-link 514, da din zyxel 2602 klarer DHCP for dit netværk. og så behøver du IKKE køre med 2 interne netværk. Jeg har flere gange sat sådanne en cybercity / 2602 / seperat wireless acc. op.. Så sætter du din NAS til at køre med STATISK IP, altså du konfigurerer den til en ip adresse, istedet for at bruge DHCP. |
|
![]() |
|
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
okay........STATISK IP, lyder "lidt" sort. hvad skal den så være, og gateway/DNS?? man kan ikk bare gøre sådan en ens Router fra CC bliver lavet til et "modem" så det er min D-link som styre det hele - igen kun for at gøre det mere enkelt?? det med det WAN/LAN, ja jeg bruger den til begge, min bærbar kører selvfølgelig på det trådløse og min XBOX, NAS & Desktop på LAN portne.......sidder en 5 ports switch i den også ikk. Redigeret af Stay_Bamboocha - 13-April-2007 kl. 06:08 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Med al respekt, men hvorfor starte samme tråd op flere steder? Det gør det hulens svært at guide dig eller undgå misforståelser, når man tilsyneladende skal sidde og bladre rundt i flere tråde for at hjælpe dig. Nå men, læs mere her. Gider ikke sidde og gentage det hele http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22884& get=last#205070
|
|
![]() |
|
![]() |
bare hvis der sad nogle floge hoveder her som kunne hjælpe mig og ikk så den anden tråd..... er virkelig ved at bli sindsyg over det er SÅ besværligt!!! |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
fast ip 10.0.0.253 Glem alt om at sætte smarte netværk/dhcp wan osv op på din D-link, Din Zyxel vil være den eneste enhed der skal rettes på. Alle andre løsninger gør det hele for teknisk, når du ikke kender til netværks løsninger/begreber. |
|
![]() |
|
![]() |
Da din Zyxel fungerer som modem og router, kan du ikke bruge din Dlink da denne ikke har indbygget modem, som er et krav. Du kan altså ikke slippe for din zyxel uden at købe noget helt andet men hvorfor skulle du dog det? |
|
![]() |
|
![]() |
takker for de sidste ord pendec.....! har fået det til at spille netop med at droppe min WAN-port på min d-link - men samtidig så vidste sig at jeg ikk kunne logge på hjemme fra på min externe IP-adr/photo og checke om det virekde - det skulle være én udefra som loggede på og ja det virkede sgu så - super fedt!
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |