recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til adgang af port 80 eller anden?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til adgang af port 80 eller anden?!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til adgang af port 80 eller anden?!
    Sendt: 12-April-2007 kl. 23:16

har købt mig en NAS, Synology 207, og jeg må sige at jeg er snart ved at ryge op i det røde felt af raseri - kan simpelthen ikke få adgang til min "photostation" udefra (http://WAN IP/photo/ men virker fint på mit intranet.

synes jeg har prøvet ALT! jeg har cybercity og har en ZyXel 2602-61 Router som har LAN INFO

Ip adress 10.0.0.1  Ip SubNet Mask 255.255.255.0 

DHCP SERVER   DHCP start IP 10.0.0.2  DHCP POOL SIZE 32

hvilken Ip adresse skal jeg skrev i dens Port-config, 10.0.0.1 eller 10.0.0.2 eller en helt anden.

SÅ, har jeg et Access-Point D-link 514 hvor så min NAS sidder i en LAN-port. Den står til WAN > Dynamic IP Adress

LAN INFO

IP Adress 192.168.0.1  Subnet Mask 255.255.255.0  DHCP Server: Enabled.

WAN INFO

IP Adress 10.0.0.6 Subnet Mask 255.255.255.0  Default Gateway 10.0.0.1

og Det sætte  op som en DHCP ikk??? og her har min NAS en IP som hedder 192.168.0.101........og det vel så HER jeg skal åbne en port på min d-link til min NAS.

hvor hopper kæden af???

Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 23:41

du skal bruge den ip-adresse din router har tildelt nas-disken, er der i routerens opsætníng noget der heder virtuelt net eller noget lignende, skal du tillade ftp-og portnr.

Derefter skal du kunne tilgå disken via ftp:// ip-sdresse.

MVH
Niles

Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2007 kl. 23:47

Jeg tror dit problem er at din pc får en ip fra DHCP i routeren i netværket 10.0.0.1 og din NAS får en DHCP fra AP´en med 192.168.0.xxx adresse.

Sæt din NAS til routerens LAN port og lav portforwarding til port 80 til din PCs LAN adresse...

V.H. Psudo

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

har købt mig en NAS, Synology 207, og jeg må sige at jeg er snart ved at ryge op i det røde felt af raseri - kan simpelthen ikke få adgang til min "photostation" udefra (http://WAN IP/photo/ men virker fint på mit intranet.

synes jeg har prøvet ALT! jeg har cybercity og har en ZyXel 2602-61 Router som har LAN INFO

Ip adress 10.0.0.1  Ip SubNet Mask 255.255.255.0 

DHCP SERVER   DHCP start IP 10.0.0.2  DHCP POOL SIZE 32

hvilken Ip adresse skal jeg skrev i dens Port-config, 10.0.0.1 eller 10.0.0.2 eller en helt anden.

SÅ, har jeg et Access-Point D-link 514 hvor så min NAS sidder i en LAN-port. Den står til WAN > Dynamic IP Adress

LAN INFO

IP Adress 192.168.0.1  Subnet Mask 255.255.255.0  DHCP Server: Enabled.

WAN INFO

IP Adress 10.0.0.6 Subnet Mask 255.255.255.0  Default Gateway 10.0.0.1

og Det sætte  op som en DHCP ikk??? og her har min NAS en IP som hedder 192.168.0.101........og det vel så HER jeg skal åbne en port på min d-link til min NAS.

hvor hopper kæden af???

Du har grebet den her løsning lidt forkert an;

1. Din "Access point WAN" ip skal du slet ikke rode ved, det er for dit wireless access setup, uvedkommende, da den ikke er koblet direkte til dit internet, så du kan helt enkelt bare konfigure din wireless setup med kryptering osv, du slår DHCP fra på din D-link 514, da din zyxel 2602 klarer DHCP for dit netværk. og så behøver du IKKE køre med 2 interne netværk. Jeg har flere gange sat sådanne en cybercity / 2602 / seperat wireless acc. op..
Du bør også vide at din "accesspoint" er en Wireless router, da en accesspoint kun er sådanne en, når ingen routing/internet access er muligt med udstyret, så lidt begrebs forvirring her. og mit forslag giver dig en engentlig korrekt wiress access løsning, som du ønsker.

Så sætter du din NAS til at køre med STATISK IP, altså du konfigurerer den til en ip adresse, istedet for at bruge DHCP.
Da port forwarding skal sættes op på din zyxel, så skal du sætte din NAS op imod en fast ip, så zyxel 2602 kan forwarde ingoing trafik til din NAS.

Glem alt om 192.168.x.x netværket på din Dlink 514, det gør kun alt meget sværrere for dig selv og utrolig svært at vedligeholde.
Hvis du ønsker at forsætte sådanne en løsning skal du huske at lave portforwarding på begge router, altså både på zyxel og dlink, som jo er utrolig besværligt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 06:02

okay........STATISK IP, lyder "lidt" sort. hvad skal den så være, og gateway/DNS??

man kan ikk bare gøre sådan en ens Router fra CC bliver lavet til et "modem" så det er min D-link som styre det hele - igen kun for at gøre det mere enkelt??

det med det WAN/LAN, ja jeg bruger den til begge, min bærbar kører selvfølgelig på det trådløse og min XBOX, NAS & Desktop på LAN portne.......sidder en 5 ports switch i den også ikk.

Redigeret af Stay_Bamboocha - 13-April-2007 kl. 06:08
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 11:02

Med al respekt, men hvorfor starte samme tråd op flere steder? Det gør det hulens svært at guide dig eller undgå misforståelser, når man tilsyneladende skal sidde og bladre rundt i flere tråde for at hjælpe dig.

Nå men, læs mere her. Gider ikke sidde og gentage det hele

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22884& get=last#205070

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Med al respekt, men hvorfor starte samme tråd op flere steder? Det gør det hulens svært at guide dig eller undgå misforståelser, når man tilsyneladende skal sidde og bladre rundt i flere tråde for at hjælpe dig.

Nå men, læs mere her. Gider ikke sidde og gentage det hele

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22884& get=last#205070

bare hvis der sad nogle floge hoveder her som kunne hjælpe mig og ikk så den anden tråd.....

er virkelig ved at bli sindsyg over det er SÅ besværligt!!!

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 20:39

okay........STATISK IP, lyder "lidt" sort. hvad skal den så være, og gateway/DNS??

man kan ikk bare gøre sådan en ens Router fra CC bliver lavet til et "modem" så det er min D-link som styre det hele - igen kun for at gøre det mere enkelt??

det med det WAN/LAN, ja jeg bruger den til begge, min bærbar kører selvfølgelig på det trådløse og min XBOX, NAS & Desktop på LAN portne.......sidder en 5 ports switch i den også ikk.

fast ip 10.0.0.253
gateway: 10.0.0.1
netmaske: 255.255.255.0
dns server ( cybercity dns servers)
se dem med en "ipconfig /all" fra en kommando prompt (cmd.exe)

Glem alt om at sætte smarte netværk/dhcp wan osv op på din D-link,
den skal KUN køre som accesspoint altså transportere trådløst information til dit netværk. du har slet ikke brug for alle de netværk.

Din Zyxel vil være den eneste enhed der skal rettes på.

Alle andre løsninger gør det hele for teknisk, når du ikke kender til netværks løsninger/begreber.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 20:43

Da din Zyxel fungerer som modem og router,  kan du ikke bruge din Dlink da denne ikke har indbygget modem, som er et krav.

Du kan altså ikke slippe for din zyxel uden at købe noget helt andet men hvorfor skulle du dog det?
Hvis du lyster kan du nok finde et modem fra TDC, og sætte det på og så koble modem til din Dlink? hvorfor igen, det er bare spørgsmålet? Zyxel er mere stabilt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 12:36
takker for de sidste ord pendec.....! har fået det til at spille netop med at droppe min WAN-port på min d-link - men samtidig så vidste sig at jeg ikk kunne logge på hjemme fra på min externe IP-adr/photo og checke om det virekde - det skulle være én udefra som loggede på og ja det virkede sgu så - super fedt!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu