recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til anlæg

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til anlæg
    Sendt: 08-Juni-2011 kl. 21:44
Hejsa.

Jeg vil gerne have hjælp til et anlæg.

Mine krav til det er følgende.

DAB/RADIO
CD afspiller
Skal kunne tilslutte en extern harddisk med musik
højtalere.

Kan man overhovedet få sådanne et sæt ?

Har set på Harman Kardon mas 111.
Kan det dette jeg søger, og duer det?

mvh
Til top
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 10:34

Cambridge One DAB+ er nok noget af det bedste, du kan få i den kategori: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/cambridge_one-dab_cd-receiver_solv.htm

Den kan ikke afspille FLAC, men MP3 og WMA. Og så har den jo den fordel, at du kan høre den i Hifi-klubben, før du køber. Og det er også en fordel, at der ikke er højttalere med - så kan du selv vælge dem.

Hvad kræver du af højttalerne? Og hvad er dit budget?

HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 21:51
Mit budget vil være maks. 7000 kr. uden højtalere.

Jeg har nogle DALI 104 som jeg godt kan bruge lidt endnu.

Så på noget SONOS idag. Nogen der kender til det?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 22:32
Jeg har Sonos og er rigtigt begejstret, den gør det ud både for cd afspiller og radio her hos mig, det er dog ikke DAB men netradio.

En zoneplayer 120 har indbygget forstærker så den er lige til at koble til dine 104'ere, så er du i luften.

Minusset ved sonos er at du ikke kan tilslutte en harddisk direkte, så enten skal du have din computer stående tændt eller også skal du have fat i en netværksharddisk, en såkaldt NAS. Du får også brug en controller til at styre tingene med, det kan enten være sonos' egen controller eller du kan styre det fra en iphone, ipad, ipod touch eller android enhed.

En anden mulighed er en Squeezebox Touch, den er noget billigere og du kan have musikken liggende på en usb harddisk sat direkte til Squeezebox'en så du slipper for at have computeren tændt eller have en NAS. Den kan ligeledes betjenes fra iphone/ipod touch/ipad eller android, men har såvidt jeg husker også en almindelig infrarød fjernbetjening. Squeezebox fås mig bekendt ikke med indbygget forstærker, så med sådan en løsning får du brug for en forstærker til at drive dine 104'ere..


Redigeret af strandvasker - 09-Juni-2011 kl. 22:39
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 23:03
Super du gider hjælpe.

Jeg er også lun på Sonos, men vil da lege se på squeezebox.

Jeg har læst at zoneplayer ikke er alt for god. Flere mener der skal en forstærker til for at man får en super lyd.
Kender du til det?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 23:06
Har du ikke et link til squeezebox'en.?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Jeg har læst at zoneplayer ikke er alt for god. Flere mener der skal en forstærker til for at man får en super lyd.


Desværre ikke. Jeg har en ZP90 uden indbygget forstærker og jeg kører lyden gennem mit anlæg og lader det forstærke. ZP120 har en indbygget Klasse-D forstærker hvis ikke jeg tager meget fejl, det er en lille, energivenlig og meget effektiv forstærkertype, men der er delte meninger om hvor godt den type forstærkere lyder. Jeg har ikke selv hørt en D'er endnu så jeg skal ikke kloge mig på det, jeg kan bare læse at der er delte meninger om emnet.

Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Har du ikke et link til squeezebox'en.?

http://www.logitech.com/speakers-audio/wireless-music-systems/devices/5745. Den har både remote og kan betjenes direkte på skærmen, derudover kan man også styre den med ipod og android som nævnt.

Lydmæssigt er der også delte meninger om Squeezeboxen, ihvertfald er der "folk med gyldne ører" der modificerer løs på den og hævder det er den eneste vej til hæderlig lyd. Personligt har jeg ikke hørt en Squeezebox, hverken i standard trim eller modificeret, så jeg skal ikke kunne sige om der er noget om snakken eller om det bare er de sædvanlige tosser der hidser sig op over om strømstikkene sidder den rigtige vej i stikkontakterne og om sikringerne er højglanspolerede.. Smile

Uanset hvilken af løsningerne du vælger tror jeg hurtigt du vil forelske dig i at have netradio og hele musiksamlingen lige ved fingerspidserne, det er superbekvemt når først pladesamlingen er rippet. Fælles for begge løsninger er at du kan gemme dem helt væk og ende med et "usynligt" anlæg hvor kun højttalerne står fremme hvis du er til den slags.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:42
Så har jeg været ud at se lidt på de forskellige produkter.

Var først i elgiganten, her så jeg på Logitech squeezebox.
Den kan fås til ca 2400 kr incl fjernbetjening. Så skal jeg have en forstærker
dertil. (hvad kan anbefales)???
Han foreslog at jeg valgte Bose cinemate. Her er der forstærker i. Det lød egenligt ret godt. Nogen der kender til det??

Så så jeg på Sonos.
Jeg er bare i tvivl om forstærkeren er god nok i 120'.
Sælgeren sagde til mig at hvis jeg skulle have en forstærker der
var bedre en den der var i 120, skulle man op i 4000 kr eller derover.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Jeg er bare i tvivl om forstærkeren er god nok i 120'.
Sælgeren sagde til mig at hvis jeg skulle have en forstærker der
var bedre en den der var i 120, skulle man op i 4000 kr eller derover.

Det synes jeg er noget pladder. Sådan en 120'er har en klasse-d forstærker som nogle mener lyder lidt hårdt/skarpt/klinisk at dømme efter diverse anmeldelser. Andre synes klasse-d lyder helt fint. Hvis nu du finder ud af du ikke bryder dig om klasse-d, så er vejen frem at vælge en ZP90 i stedet og en forstærker der ikke er klasse-d. Jeg kan ikke se at det absolut skal koste mindst 4000 at købe en forstærker der ikke er klasse-d, derfor mener jeg det er noget pladder den sælger har fyret af. Sonos sælges af hifiklubben og de har en almindelig klasse AB Denon forstærker på programmet til 1400.

Jeg synes du skal starte med at finde ud af om det er squeezebox eller sonos du helst vil have, baseret på hvad du synes har den fedeste betjening. Squeezebox har display du kan kigge på og styre fra uden at behøve andet, en ir remote og mulighed for iphone/android betjening. Sonos er efter min mening mere diskret, bygget til at være gemt væk. Mærk efter i maven hvad du foretrækker.

Når du finder ud af om du vil det ene eller det andet, så synes jeg du bør bestille over nettet og benytte dig af at købeloven tilbyder dig 14 dages returret. Så kan du fx. prøve en ZP120 sammen med dine 104'ere og hvis du synes lyden er for hård kan du bytte til en ZP90 og en Denon forstærker og høre om det er mere dig.

Hvad angår Bose Cinemate så ville jeg personligt aldrig udskifte et par Dali 104 med sådan en stribe plastikæsker, dine Dali'er er rigtige højttalere af gode materialer og med en størrelse fra før det hele druknede i livsstil og wife-acceptance-factor. Jeg tvivler på sådan en gang plastik bose kan give 104'erne kam til håret. Jeg ville lede efter en forstærker og beholde Dali'erne.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 23:29
Jamen så er jeg da overbevist om at jeg beholder mine 104.

Jeg syntes faktisk at squeezeboksen var fin.

Så det ender nok med sådan en og en forstærker.
Skal der bruges en netharddisk til squeeboksen, eller kan man
nøjes med en extern hd.?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Jamen så er jeg da overbevist om at jeg beholder mine 104.


Hehe, gå efter det du selv synes lyder bedst.

Jeg er nok lidt miljøskadet, jeg har sådan et par JBL 240ti magen til billedet her:


Ikke lige de kønneste eller mest praktiske, men bygget efter hæderkronede principper, af gode materialer og spiller forrygende.

Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Jeg syntes faktisk at squeezeboksen var fin.

Så det ender nok med sådan en og en forstærker.
Skal der bruges en netharddisk til squeeboksen, eller kan man
nøjes med en extern hd.?

Squeezebox lyder som et fint valg, den har usb stik på bagsiden så den er lige til at ploppe en usb disk til.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 16:09
Så købte jeg squeenzeboksen.

Kan man egenligt køre trådløst til ens router, eller skal der kabel imellem?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu