recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til anskaffelse af HTPC eller mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til anskaffelse af HTPC eller mediecenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andtoxnie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andtoxnie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til anskaffelse af HTPC eller mediecenter
    Sendt: 25-November-2012 kl. 09:13
Hey

Jeg tror jeg har brug for en HTPC, men hvordan gør jeg?

Jeg er ret grøn når det kommer til at bygge pc'er. Jeg har dog med succes selv bygget en stationær for 6-7 år siden. Havde en ven der fandt komponenterne til mig og så samlede jeg selv og lagde styresystem på.

Skal jeg bygge en selv? (Det gør alle vel herinde) Skal jeg købe den færdigsamlet? Er nok mest til det sidste...

Jeg tror ikke mit behov er så stort. Jeg har umiddelbart kun brug for at kunne se dr.dk/nu og viaplay. Og så vil jeg gerne have min musik og spotify på den som jeg kan afspille over mit anlæg.

Hvor meget skal man punge ud med for sådan en HTPC?

Mvh
Anders
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 11:38
Det du beskriver her kan klares af en hvilken som helst pc, selv den du samlede for 6-7 år siden. En god inspiration er denne tråd der beskriver hvad andre herinde har af udstyr http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73811&title=se-mit-htpc-setup-en-oversigt

Du kan også gå ind på edbpriser.dk og kigge på barebone pc og selvfølgelig også se de hundredvis af andre tråde herinde der spørger som dig.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 14:35
Det kommer helt an på om du kun skal bruge den til det du nævner eller om ønskerne udvikler sig efter at det er sat op ;o)
jeg bruger den fx til det hele; TV, Film, Musik, billeder, se og optage TV,
DVD er rippet og ligger på NAS og præsenteres via et godt plugin-program; www.MyMovies.dk
Bruger Win7 med MyMovies, hvilket har et pænt brugbart brugerinterface.
Har købt HDhomerun-tunere så de ikke skal være i selve HTPC-kabinettet og yderligere kan anvendes af andre PC'er på netværket. Dermed kan jeg se et program mens der samtidigt optages andre.

Bruger ikke Spotify eller Viaplay - ved ikke hvorledes de passer ind i dit setup/ønsker.

Redigeret af espersen - 25-November-2012 kl. 14:36
;o)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andtoxnie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Det du beskriver her kan klares af en hvilken som helst pc, selv den du samlede for 6-7 år siden. En god inspiration er denne tråd der beskriver hvad andre herinde har af udstyr http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73811&title=se-mit-htpc-setup-en-oversigt

Du kan også gå ind på edbpriser.dk og kigge på barebone pc og selvfølgelig også se de hundredvis af andre tråde herinde der spørger som dig.

Det vil IKKE kunne klares af den jeg samlede for 6-7 år siden. Den virker ikke mere;)

Jeg vil se lidt igennem den tråd du linkede til. Problemet er bare at der hurtigt går hen og bliver russisk for mig med alle de underlige forkortelser der er og intern "nørd-snak". Det hjælper selvfølgelig lidt at jeg også kigger på sider der prøver at forklare det mere simpelt.

Jeg har prøvet at søge på det der barebone. Men for mig ser det ud til at der ingen harddisk er i.

Mvh
Anders
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andtoxnie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

Det kommer helt an på om du kun skal bruge den til det du nævner eller om ønskerne udvikler sig efter at det er sat op ;o)
jeg bruger den fx til det hele; TV, Film, Musik, billeder, se og optage TV,
DVD er rippet og ligger på NAS og præsenteres via et godt plugin-program; www.MyMovies.dk
Bruger Win7 med MyMovies, hvilket har et pænt brugbart brugerinterface.
Har købt HDhomerun-tunere så de ikke skal være i selve HTPC-kabinettet og yderligere kan anvendes af andre PC'er på netværket. Dermed kan jeg se et program mens der samtidigt optages andre.

Bruger ikke Spotify eller Viaplay - ved ikke hvorledes de passer ind i dit setup/ønsker.

Vil ikke udelukke at jeg kommer til at have brug for mere når jeg først kender mulighederne. Lige nu får jeg mit antennesignal fra tdc hometrio. Deres optagefunktioner fungere upåklageligt. Kunne selvfølgelig være dejligt hvis man kunne brænde de optaget programmer ud på en dvd, men tror faktisk ikke jeg ville gøre det så tit selv om jeg kunne.

Prøver lige at google de ting du nævner for at se hvad det er for noget du snakker om:)

Mvh
Anders
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 11:09
;o) Mht. tunervalg er det vigtigt hvilken leverandør du har eller får - tunere er ikke gratis.
Jeg bruger HDhomerun så de ikke skal i kabinettet og suge strøm + afgive varme i stuen + kan bruges af andre enheder derhjemme, fx hvis datteren vil se TV på sin laptop
Mht løsning så tjek denne tråd med forslag til et setup : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117244&PID=1186784&title=ny-htpc-hjlp#1186784
Fin løsning der også har lidt overskud til at kunne klare sig lidt ind i fremtiden.
;o)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andtoxnie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

;o) Mht. tunervalg er det vigtigt hvilken leverandør du har eller får - tunere er ikke gratis.
Jeg bruger HDhomerun så de ikke skal i kabinettet og suge strøm + afgive varme i stuen + kan bruges af andre enheder derhjemme, fx hvis datteren vil se TV på sin laptop
Mht løsning så tjek denne tråd med forslag til et setup : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117244&PID=1186784&title=ny-htpc-hjlp#1186784
Fin løsning der også har lidt overskud til at kunne klare sig lidt ind i fremtiden.
Har jeg brug for en tuner? Jeg får mit tv-signal fra home-trio og havde egentlig regnet med at fortsætte med denne løsning. Den maskine jeg gerne vil tilslutte mit tv havde jeg tænkt kun skulle bruges til at afspille musik til anlægget og se dr.dk/nu, viaplay og evt. nexfilx.

Jeg har kigget den tråd du linker til igennem. Det ser fornuftigt ud, selv om jeg stadig er lidt forvirret. Googler på livet løs for at finde ud af hvad alt sammen betyder;)

Mvh
Anders
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu