recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til antenne kabel:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til antenne kabel:

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Status: Offline
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til antenne kabel:
    Sendt: 18-Oktober-2006 kl. 09:26

Da jeg skal ha trukket antenne kabel ca 20-25 meter og igenem en en væg, kan jeg vel kun købe det billige alm antenne kabel og selv lavde han/hun stik efter det er trukket? ville helst ha det dyrer kabel da jeg ikke vil miste for meget kvalitet.

Er der nogen som kan hjælpe mig på vej? er der andre bedre løsningere eller kan man købe bedre/dyrer kabel og selv lavde han/hun stik nemt?

Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2006 kl. 18:18

Du kan nemt købe det ønskede antal meter kabel i god kvalitet hos enhver forhandler, stik ligeledes.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2006 kl. 19:00

Men hold dig lige fra det billigste!

Havde købt 5 meter billigt antennekabel med stik i Føtex og min Selector stoppede straks med at virke ligesom der kom sne og striber på hus alteret. Ikke godt!

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2006 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du kan nemt købe det ønskede antal meter kabel i god kvalitet hos enhver forhandler, stik ligeledes.

Ved av-connection har noget, men er jo samlet, har du et konkret direkte link evt?

Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2006 kl. 21:32

Link.? Besøg din lokale forhandler han har hvad du skal bruge.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 00:32
Selv om det er rigtigt at man bare går til sin forhandler (sådan en har jeg da ikke, det må jeg se at få  ) så er det rart at vide hvad man skal kigge efter.

I dag skal et godt kabel have dobbelt skærm, dvs. det skal have en tyk enkelt kobberleder, en isolering, dernæst en folieskærm og endelig en strømpe af metal, dækket til sidst af en yderisolering.

Det er rimeligt tykt, men her er der naturligvis også forskel på kvaliteten. Hos T. Hansen.dk kan du feks få 25 meter for 70 kr og 2 stik koster 20 kr. Det er faktisk et godt kabel, men skal man trække meget langt er det muligvis noget endnu bedre der skal til. Måske altså, det er jeg nu ikke sikker på? Men sommetider ønsker man ikke at bruge et alt for tykt kabel når man trækker, på den anden side dur et billigt tynd kabel ikke.

En løsning kan jo godt være en antenneforstærker der let kan forstærke signalet op med feks 12-15 db. hvis signalet ikke skulle være godt nok. Må ikke være alt for billig, men man kan måske levere tilbage eller bytte  til noget bedre hvis der er problemer.

Ken

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ved av-connection har noget, men er jo samlet, har du et konkret direkte link evt?

Nej du sagtnes købe et lang antenne kabel hos AV. Har selv lige købt et 20m kabel

Til top
SPooL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-September-2006
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 12:48
du skal købe SAT2 antenne kabel.
På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu