recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til antennesignal - haster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til antennesignal - haster

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Dr. Jones Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Lytro Lytro skrev:

Du skriver at signalet blev lidt bedre efter du montere en splittet  ??

Nu er der tilsyneladende fint signal på både PVR og TV. Så min teori er, at jeg havde dårligt signal på TV'et før, fordi PVR'en reducerede styrken eller kvaliteten (jeg kørte jo signalet igennem den og videre til TV'et).

Lyder det helt dumt?
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2004
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Dr. Jones Dr. Jones skrev:

Nu er der tilsyneladende fint signal på både PVR og TV. Så min teori er, at jeg havde dårligt signal på TV'et før, fordi PVR'en reducerede styrken eller kvaliteten (jeg kørte jo signalet igennem den og videre til TV'et).

Lyder det helt dumt?

Jeg ville undgå at køre signalet gennem pvr'en. Brug en hf-tæt splitter og hf-tætte stik. Kør fra antanne til splitter og fra splitter til hhv pvr og tv.
Det virkede i hvert fald for mig, selvom antennen (passiv) ikke er optimalt placeret.
Den her splitter reddede mit setup: http://www.av-connection.dk/?PGr=887. Jeg troede også, at jeg skulle til at have ny antenne og have den op på taget i stedet for under taget.

Redigeret af meltofte - 11-September-2012 kl. 14:37
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 14:44
Jeg har set en splitter på, jeg havde liggende. Den ligner den, du henviser til på en prik - men på etiketten står der kun "Stofa STV-233" (den stammer fra en gammel kabel-TV installation). Jeg antager, det er nogenlunde det samme :-).
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2004
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 15:02
Det kan være den samme, og det kan også være, at den har andre tekniske specifikationer. Den kunne måske være beregnet til DVB-C, og du bruger DVB-T?

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 15:14
Jeg mener, den blev installeret i min Aarhus-lejlighed indender var noget, som hed DVB...
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Dr. Jones Dr. Jones skrev:

Lyder det helt dumt?

Nej.

De fleste PVR slukker for gennemgang når de går i stand by.

Det gør de for at spare strøm.

Lav en løsning hvor du ikke sløjfer gennem noget.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu