|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
||
Helt enig
Ventilation er et must, har selv skåret 2 huller i bagpanelet og monteret 2 x 120mm blæsere i mit som tændes sammen med pc.
Tror heller ikke i dette tilfælde det lyder som om han vil indkøbe de dyre hddvd og bluray afspillere, syntes det er lidt sjov at du hele tiden kun snakker bluray og aldrig nævner hddvd ;)...er man måske lidt forudindtaget overfor hvilken std. man gerne vil se vinde kapløbet hehe. |
|||
![]() |
|||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
||
Ok, ja... det kunne da sagtes være sådan. ![]() Men nu er det på den måde, at jeg normalt altid nævner begge formater, medmindre der er gode grunde for noget andet. Det kan let bevises. Sommetider kan man have lettere ved kun at nævne et format, i stedet for 2, underforstået at der er et andet også. I dette tilfælde har jeg snakket om et drev der har Blu-Ray og DVD brænder/læser. Og der er blandet en PS3 ind i det hele som har blu-ray afspiller. Så bliver det ligesom det jeg skriver om. Den skulle forresten blive solgt i Danmark for ca 1600kr i denne uge. Det er da et udmærket tiltag. Jo større udvalg der kommer i HD-DVD eller Blu-Ray til HTPC jo bedre. Det skulle være mm-vision.dk, men jeg syntes ikke jeg kan se noget på deres side. Men ellers er jeg ikke til det ene eller det andet. Jeg kan ikke huske jeg har været med i en tråd hvor man har drøftet HD-DVD contra Blu-Ray. Så vidt jeg kan se er der ikke i praksis nogen forskel i billedkvaliteten. Men det har jeg som sagt ikke det rigtige overblik over. Jeg syntes faktisk jeg altid nævner begge dele. Ellers er jeg blevet sløset. (Man skal jo tage hensyn til folks følelser ![]() Men jeg har fuld forståelse for at neutralitet er det rigtige synspunkt at anlægge. Det er det objektive der er bedst. Det præger ikke altid Recordere.DK, hvad med Plasma versus LCD? ![]() Når jeg fx syntes at hælde til AMD og deres x2, er det på grund af det store udvalg af gode bundkort med denne løsning, men der ku er et til core 2 duo, nemlig ABIT kortet. Og det mangler firewire og har kun et PCI slot. Og der er 12% fejl på kortene. (siger de) Men jeg håber da virkelig der kommer flere bundkort til Core 2 Duo. Det ville være ret godt. Man kan selvfølgelig vælge et andet bundkort og så have et separat grafikkort, men det en dyrere løsning og mere kompliceret. Prisforskellen er stor. Et bundkort til x2 kan købes for ca 450 med HDMI og HDCP og skal så have fx en x2 4800 til 663kr.(sidste pris jeg så) Det er ca 1100kr. Det kan være i et mindre kabinet. Og bliver ikke så varmt. Men et bundkort til Core 2 Duo koster nok 700kr. Dertil kommer en processor til nok 1200kr, mindst en E6400. Så der der et grafikkort der nok skal være (lige nu) et 8600GT kort til 900kr (har HDMI og HDCP. Det er samlet 2800kr. Er det ikke en prisforskel på 1700kr. (Dem kunne man da købe et blu-Ray drev for (ups!) Eller et HD-DVD drev ![]() Selvfølgelig forudsætter det at stabilitet og alt er det samme. Billedkvaliteten kunne jo være bedre fra et selvstændigt grafikkort, ved ikke rigtig. Men det bruger også mere strøm. |
|||
![]() |
|||
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() |
||
Jeg er blevet meget hooked på dette kabinet i sølv (det er 16 cm højt, så det er fremtidssikret til en evt. anden blæser) http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=232&cod e=029. Jeg er dog lidt i tvivl omkring målene på det. Mit hifimøbel fra Hifiklubben siger nemlig 43,8 cm dyb. Ovenstående kabinet er 46 cm dybt, hvorfor det er for stort til mit møbel. De 43,8 cm som de skriver på Hifiklubben er på den nederste hylde, hvor i på nedenstående link kan se at der sidder en plade bagerst forneden, så det bliver svært at have det stående her (jeg ved ikke om jeg kan save den af, fordi det måske så risikere at blive løst i siderne ( http://www.hifiklubben.com/image/products/ARGCUBE1V2WH_2_m.j pg). Den øverste hylde er "kun" 37 cm dyb. Jeg har dog tænkt mig at placere den på den øverste hylde, det vil sige at den skal stikke ca. 10 cm ud over hylden, så jeg er måske lidt bange for at kabinettet risikere at tippe bagover. Hvad siger I til dette? Hvis I siger god for ovenstående, hvad vil I så anbefale af PSU til dette? Derudover skal jeg have noget kølepasta, hvad anbefaler i her? |
|||
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126 Popcorn Hour A-100 JVC RX-D701 PS3 |
|||
![]() |
|||
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() |
||
Nogen der kan hjælpe?
|
|||
Panasonic TH-42PZ85E
|||
![]() |
|||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
||
Har du overvejet et andet møbel :)
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Der er også dette kabinet som mulighed...
OrigenAE S16t ![]() eller OrigenAE S16V ![]() billedet passer på begge, forskellen er blot på t modellen er det en touch skærm og på v modellen er det en vfd skærm altså 2 række display til tekst. De er begge 39cm dyb!!! Redigeret af Bygone - 28-August-2007 kl. 12:45 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nej, det har jeg ikke, da jeg lige har indkøbt 3 stk. af disse for 14 dage siden, så der bliver ikke rettet noget på denne side. Men jeg tror nu heller ikke at ovenstående løsning er holdbar. Men har du nogen forslag til hvad jeg så burde vælge? |
|||
Panasonic TH-42PZ85E
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Angående forslag kik nederst på side 4 :)
Desuden faldt jeg lige over dette forum... HTPC Kabinetter (forum er fransk, men se links og billeder et stykke nede) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Der var lidt at kigge på. Jeg tjekker det lige i aften og vender tilbage.
|
|||
Panasonic TH-42PZ85E
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er to rigtig fede kabinetter S16T og S16V, men som jeg desværre også kan læse i en anden igangværende debat herpå forummet, så går der også 4-8 uger inden de kommer i handelen. Jeg har ligeledes kigget på deres S21T, som jeg godt kunne finde på at købe, men edbpriser.dk finder kun en forhandler der har dette kabinet (i sølv), og når man derefter går ind på denne forhandlers website, så har de den ikke alligevel. Øv... Nogen der kender til steder hvor man kan købe nogle af ovenstående kabinetter? |
|||
Panasonic TH-42PZ85E
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ikke for noget men finder man det kabinet man gerne vil have og vil betale prisen det koster så er det bare og væbne sig med tålmodighed og få det bestilt. Så ville jeg nok vente med resten af delene indtil du så modtager kabinettet da de jo kan nå og falde i pris inden. ...og ja jeg syntes også det er nogle rigtig fede kabinetter, så S21T på origenae's stand på cebit messen i marts, og DAMN det var cool... |
|||
![]() |
|||
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
||
Bygone: Det link er da ret godt - ikke kun til kabinetter, det indeholder gode oversigter over bundkort og grafikkort og mere. Nice find.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |