|
|
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | |
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() |
Nu gider jeg ikke vente mere på de Origen kabinetter, så jeg holder mig til mit oprindelige setup: Kabinet: Bundkort: Processor: Ram: Harddisk: DVD-brænder: OS: Det er jo ved at være lidt tid siden, så jeg skal lige sikre mig følgende: - Er der kommet bedre bundkort til siden, som I vil anbefale? - Jeg kan se at der er kommet en 5200+ processor i samme model, men kan det betale sig i forhold til den jeg allerede har med i mit setup? - Jeg skal kun bruge 3 gb ram, da 32 bit versionen jo ikke kan køre med 3 gb. Kan jeg få den ram jeg har valgt i en klods med 1 gb, og så beholde den anden klods med 2 gb og er det den optimale løsning? - Hvad anbefaler i DVD-brænder drev. Jeg kan vel lige så godt få et der kan afspille HD-DVD? Blue-ray har jeg via min PS3 jo. - Jeg vælger ikke at købe FloppyTV, hvorfor jeg skal have et andet TV kort. Hvad vil I anbefale her? - Jeg skal ligeledes have en remote og vil også gerne have et lille keyboard til også hvis dette findes. Hvad kan i anbefale? Er der andet jeg mangler for at fuldende mit setup helt? Husk at prisen er INGEN hindring! Redigeret af extreme12 - 25-Oktober-2007 kl. 20:44 |
|
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126 Popcorn Hour A-100 JVC RX-D701 PS3 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Technotrend C1500 kan også bruges til TDC-kabel og lettest ikke med MCE. Redigeret af avh - 27-Oktober-2007 kl. 08:15 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() |
avh: Tak for det. Jeg kigger på det.
Ingen der kan hjælpe med mine andre spørgsmål? |
|
Panasonic TH-42PZ85E
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
1 Der er kun en ubetydelig forskel på en x2 5000+ 0g en x2 5200+. Man kan prøve at udregne forskellen i procent. Og det er præcist det man får ekstra. Tvivlsomt om man får noget egentligt. I hvilken situation? 2 Når man køber Ram skal man helt bruge 2 helt ens, fx er det en god ide at købe et sæt der fås som "dual channel" ram. Et motherboard (hvis det kan) vil så sætte rammene op i dual channel mode og køre med dobbelt båndbredde. Det forøger hastigheden betydeligt. 3 Et alternativt bundkort til ASUS kortet er fx Gigabyte GA-MA69GM-S2H. Der er også et S3H fra dem. En fordel (syntes jeg) er at man undgår den riser der er på ASUS kortet. Ellers er det opbygget stort set ens. Redigeret af Ken_T - 27-Oktober-2007 kl. 23:32 |
|
![]() |
|
noob30 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 350 |
![]() |
Nu kører jeg selv med et Gigabyte GA-MA69GM-S2H bundkort og må sige det
køre meget stabilt med en x2 5000+ 65nm Cpu. min Htpc bruger jeg til afspilning af
dvd og HD matriale.
Syntes også man får mere for pengene ved at vælge gigabyte bundkort da den har HDTV bracket uden at benytte sig af pci slots,Optisk SPDIF og flere analog lyd udgange hvis man har behov for det. Hvis du vil have et bedre oversigt af de to bundkort med div. udgange kan du kigge her. GIGABYTE GA-MA69GM-S2H ASUS M2A-VM HDMI |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for jeres indlæg. Jeg skal lige have kigget lidt nærmere på hvilket bundkort det bliver. Jeg holder mig til 5000+ processoren.
Kan jeg bare købe to ram klodser med 2 gb i hver, altså 4 gb i alt. Vista 32 bit versionen kan kun udnytte 3 gb, så mit spørgsmål er så, vil bundkortet så sætte det op til at køre dual, hvis jeg har 4 gb i, men Vista kun kan udnytte 3 gb? Hvad med DVD-brænder. Jeg vil gerne have et der som min. kan afspille HD materiale? Jeg skal ligeledes have et TV-kort, vil i da anbefale Technotrend C1500 eller noget helt andet? |
|
Panasonic TH-42PZ85E
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Der er ikke så meget at vælge i mellem med hensyn til DVB-C TV-kort. Der er stort set de to, som er beskrevet i tråden.. Fire/floppyDTV og Technotrend C1500. Bemærk at Technotrend C1500 kræver 2 PCI-slot, det ene dog passivt. Det kan give nogle problemer med hensyn til motherboard. Redigeret af avh - 28-Oktober-2007 kl. 11:07 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
meget lækkert kabinet fra Antec, skal det forstås at man kan styre lyden med den "Volume Control" med KUN i MCE?? Er det godt at styre lyden gennem "Volume" i Windows hvis man køre med analog-lyd til en forstærker, eller skal den helst stå på en fast "værdi" og så bruger man forstækerens "Volume" til at styre lyden med?? Har nemlig kun en forstæker med analog indgange........ Hvad kan man få vist i det lille VFD-display??? Redigeret af Stay_Bamboocha - 28-Oktober-2007 kl. 13:36 |
|
![]() |
|
noob30 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 350 |
![]() |
Jeg har vista MCE og PowerDVD og der kan jeg styre volumen med mit Trust MCE Keyboard. Har ikke fået mig en fjernbetjening inu. Ang. VFD displayet får man en del info. System Information OS info Login info CPU info Ram info Hdd info Netværk info Højtaler info Grafisk Equalizer/ Media Information Media center Winamp Daglige Nyheder Temperatur i forskellige storbyer Kontrol af E-mail Standby Besked Og lidt mere.. de forskellige informationer kan deaktiveres efter ønske. |
|
![]() |
|
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
mvh PSSO
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |