recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til at få kanaler frem på boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til at få kanaler frem på boxer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
StarF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StarF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til at få kanaler frem på boxer
    Sendt: 24-August-2012 kl. 23:03
Hej

Efter ikke at have haft tv i nogle mdr (ny byggeri, venter på det lokale fiberselskab får lavet deres netfærdigt så vi kan få fiber tv/internet) så tog jeg i eltiganten for at købe et boxer abm, samt en modtager boks og en stue atenne.

boxen er en humax BXR-HD2 og atennen er STR ANT 12 af mærket strong, som jeg blev anbefalet når jeg nu boede i byen og kunne få problemer med bygninger osv, så langt så godt.

Jeg har nu hele dagen baxet med at få nogle kanaler frem, lige meget hvordan jeg sætter atennen, på gulvet, i loftet, og lige meget hvor meget jeg forsøger at peje den imod nibe atennen (som de anbefaler mig at bruge) (252 grader) så kan jeg på ingen måde modtaget noget, ej heller når den står direkte op af en rude. 

Jeg har tjekket at atenne kablet mellem boxen og tvét er sat ordenligt, og det er det, jeg har tjekket at kortet sidder ordenligt i. Nogle gange er det som om den kan finde lidt af kanalerne, men man kan ikke se dem, man får bare en fejl. Er der nogle der har et par tips, inden jeg opgiver og returnere det hele? For vil på ingen måde opsætte en udendørs atenne, så heller vente 2-3 mdr mere på tv.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 23:57
Antennen skal have strøm.

Det burde boksen kunne give.

Som regel er der slukket for strøm til antennen.

Så ind i menuen og find menuen med strømforsyning til antennen.

Smile
Til top
StarF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StarF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 00:08
jep ben there, atennen kan fungere på begge måder, der er en strøm forsygning med, har prøvet både via den, og via den for strøm for boksen, umildtbart ser jeg ingen ændring i måden den opføre sig på.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af StarF StarF skrev:

Jeg har tjekket at atenne kablet mellem boxen og tvét er sat ordenligt, og det er det, jeg har tjekket at kortet sidder ordenligt i. Nogle gange er det som om den kan finde lidt af kanalerne, men man kan ikke se dem, man får bare en fejl. Er der nogle der har et par tips, inden jeg opgiver og returnere det hele?
Har du kigget på det interaktive dækningskort
for indendørs antenne på din adresse via link på:

Antennekabel mellem boks og TV er kun nødvendig hvis du bruger TV's tuner.
Du skriver intet om dit TV, kan det modtager de gratis kanaler fra DR? Dvs. har det en DVB-t MPEG4 tuner?
Hvis det er tilfældet kan du prøve at sætte antenne direkte til TV og prøve at scanne kanaler heri. Bare for at se hvordan signal kvalitet er.

Mvh JørgenT
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg har tjekket at atenne kablet mellem boxen og tvét er sat ordenligt, og det er det, jeg har tjekket at kortet sidder ordenligt i. Nogle gange er det som om den kan finde lidt af kanalerne, men man kan ikke se dem, man får bare en fejl. Er der nogle der har et par tips, inden jeg opgiver og returnere det hele?

Du skriver intet om dit TV, kan det modtager de gratis kanaler fra DR? Dvs. har det en DVB-t MPEG4 tuner?

Hvis det er tilfældet kan du prøve at sætte antenne direkte til TV og prøve at scanne kanaler heri. Bare for at se hvordan signal kvalitet er.

Mvh JørgenT

Kortet...????? har mange fejl
Jeg har lige bestilt nr 4

Men signalet skal være 75% både styrke og kvali
E.L.
Til top
StarF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StarF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Mvh JørgenT

Kortet...????? har mange fejl
Jeg har lige bestilt nr 4

Men signalet skal være 75% både styrke og kvali

har lige tjekket kortet, den siger samme atenne, desuden skulle der være god dækning i mit område. Mit tv er et af de første fladskærms tvér... det er 6 år gammel, og kan vist ikke modtaget mere mere, uden en boks.

det eneste kabel der er mellem boxen og mit tv, er et hdmi. jeg tror ikke det er boksen det er galt med, enten er det signalet der er for svagt, eller kortet der er deffekt, men i så fald burde den vel stadig finde dr osv?

Redigeret af StarF - 25-August-2012 kl. 10:41
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 11:21

har lige tjekket kortet, den siger samme atenne, desuden skulle der være god dækning i mit område. Mit tv er et af de første fladskærms tvér... det er 6 år gammel, og kan vist ikke modtaget mere mere, uden en boks.

det eneste kabel der er mellem boxen og mit tv, er et hdmi. jeg tror ikke det er boksen det er galt med, enten er det signalet der er for svagt, eller kortet der er deffekt, men i så fald burde den vel stadig finde dr osv?
Et 6 år gammelt TV har ikke MPEG4, så det kræver en boks.
Prøv at scanne uden Boxer kort i boks, og se om det giver forskel med de gratis.

Hvordan modtager dine naboer TV? Tjek evt. med dem.

Mvh JørgenT
Til top
StarF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StarF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 11:57

Et 6 år gammelt TV har ikke MPEG4, så det kræver en boks.
Prøv at scanne uden Boxer kort i boks, og se om det giver forskel med de gratis.

Hvordan modtager dine naboer TV? Tjek evt. med dem.

Mvh JørgenT

jeg prøver, fik lige snakket med boxer support, fik bare afvide der var fejl med nibe atennen, som er den atenne jeg bruger. Han gad ikke høre på at problemet også var der igår, så der var ikke meget hjælp at hente. 

Jeg bor i et nyt byggeri i Aalborg, så jeg har ingen naboér pt. Jeg går ud fra man har ret til at levere abm tilbage, inden for 7 dage hvis man ikke kan få nogen kanaler til at virke? for må indrømme jeg er tæt på bare at opgive og så være uden tv i et månede mere, til vi får leveret fiber.
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 19:48
Som Jørgen T spør:
Kan du se DR1 og DR2 ---  kan du ikke se dem Confused kan du ikke se Boxer´s kanaler.
Og så er det ikke Boxer´s problem men din antenne forhold.

Lynge Smile

Redigeret af Lytro - 25-August-2012 kl. 19:48
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
StarF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StarF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 20:51
nope intet dr1/dr2, er kommer frem til at atennen er deffekt, der er intet der kommer igennem så tager ud og prøver at få el giganten til at teste den eller bytte den, og tage den der fra.
Til top
tashda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2011
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tashda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 18:09
Fik du løst problemet i Elgiganten?
Det lyder som et noget besynderligt problem...
Til top
StarF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StarF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 21:55
Nej Elgiganten var lige så udulige som man havde forventet. Men fik da pengene tilbage for atennen, og købt en anden model, til at sætte uden for. Lige så snart atennen kommer bag en af vores ruder, ryger alt signalet, så vi må leve med terasse døren står på klem, så ledningen kan gå igennem der. Gider ikke til at bore huller i et nyt hus, for at have tv i 2 mdr max :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu