|
hjælp til at få kanaler frem på boxer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
StarF ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-August-2012 kl. 23:03 |
||
Hej
Efter ikke at have haft tv i nogle mdr (ny byggeri, venter på det lokale fiberselskab får lavet deres netfærdigt så vi kan få fiber tv/internet) så tog jeg i eltiganten for at købe et boxer abm, samt en modtager boks og en stue atenne. boxen er en humax BXR-HD2 og atennen er STR ANT 12 af mærket strong, som jeg blev anbefalet når jeg nu boede i byen og kunne få problemer med bygninger osv, så langt så godt. Jeg har nu hele dagen baxet med at få nogle kanaler frem, lige meget hvordan jeg sætter atennen, på gulvet, i loftet, og lige meget hvor meget jeg forsøger at peje den imod nibe atennen (som de anbefaler mig at bruge) (252 grader) så kan jeg på ingen måde modtaget noget, ej heller når den står direkte op af en rude. Jeg har tjekket at atenne kablet mellem boxen og tvét er sat ordenligt, og det er det, jeg har tjekket at kortet sidder ordenligt i. Nogle gange er det som om den kan finde lidt af kanalerne, men man kan ikke se dem, man får bare en fejl. Er der nogle der har et par tips, inden jeg opgiver og returnere det hele? For vil på ingen måde opsætte en udendørs atenne, så heller vente 2-3 mdr mere på tv.
|
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Antennen skal have strøm.
Det burde boksen kunne give.
Som regel er der slukket for strøm til antennen.
Så ind i menuen og find menuen med strømforsyning til antennen.
![]() |
|||
![]() |
|||
StarF ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
||
jep ben there, atennen kan fungere på begge måder, der er en strøm forsygning med, har prøvet både via den, og via den for strøm for boksen, umildtbart ser jeg ingen ændring i måden den opføre sig på.
|
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
||
Har du kigget på det interaktive dækningskort
for indendørs antenne på din adresse via link på:
Antennekabel mellem boks og TV er kun nødvendig hvis du bruger TV's tuner.
Du skriver intet om dit TV, kan det modtager de gratis kanaler fra DR? Dvs. har det en DVB-t MPEG4 tuner?
Hvis det er tilfældet kan du prøve at sætte antenne direkte til TV og prøve at scanne kanaler heri. Bare for at se hvordan signal kvalitet er.
Mvh JørgenT
|
|||
![]() |
|||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
||
Kortet...????? har mange fejl Jeg har lige bestilt nr 4 Men signalet skal være 75% både styrke og kvali |
|||
E.L.
|
|||
![]() |
|||
||
har lige tjekket kortet, den siger samme atenne, desuden skulle der være god dækning i mit område. Mit tv er et af de første fladskærms tvér... det er 6 år gammel, og kan vist ikke modtaget mere mere, uden en boks. det eneste kabel der er mellem boxen og mit tv, er et hdmi. jeg tror ikke det er boksen det er galt med, enten er det signalet der er for svagt, eller kortet der er deffekt, men i så fald burde den vel stadig finde dr osv?
Redigeret af StarF - 25-August-2012 kl. 10:41 |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
||
Et 6 år gammelt TV har ikke MPEG4, så det kræver en boks.
Prøv at scanne uden Boxer kort i boks, og se om det giver forskel med de gratis.
Hvordan modtager dine naboer TV? Tjek evt. med dem.
Mvh JørgenT
|
|||
![]() |
|||
||
jeg prøver, fik lige snakket med boxer support, fik bare afvide der var fejl med nibe atennen, som er den atenne jeg bruger. Han gad ikke høre på at problemet også var der igår, så der var ikke meget hjælp at hente. Jeg bor i et nyt byggeri i Aalborg, så jeg har ingen naboér pt. Jeg går ud fra man har ret til at levere abm tilbage, inden for 7 dage hvis man ikke kan få nogen kanaler til at virke? for må indrømme jeg er tæt på bare at opgive og så være uden tv i et månede mere, til vi får leveret fiber.
|
|||
![]() |
|||
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
||
Som Jørgen T spør:
Kan du se DR1 og DR2 --- kan du ikke se dem ![]() Og så er det ikke Boxer´s problem men din antenne forhold. Lynge
![]() Redigeret af Lytro - 25-August-2012 kl. 19:48 |
|||
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|||
![]() |
|||
||
nope intet dr1/dr2, er kommer frem til at atennen er deffekt, der er intet der kommer igennem så tager ud og prøver at få el giganten til at teste den eller bytte den, og tage den der fra.
|
|||
![]() |
|||
tashda ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2011 Status: Offline Point: 55 |
||
Fik du løst problemet i Elgiganten?
Det lyder som et noget besynderligt problem...
|
|||
![]() |
|||
||
Nej Elgiganten var lige så udulige som man havde forventet. Men fik da pengene tilbage for atennen, og købt en anden model, til at sætte uden for. Lige så snart atennen kommer bag en af vores ruder, ryger alt signalet, så vi må leve med terasse døren står på klem, så ledningen kan gå igennem der. Gider ikke til at bore huller i et nyt hus, for at have tv i 2 mdr max :)
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |