recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til at få sat Ekstern HDD til Stofa Router ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til at få sat Ekstern HDD til Stofa Router ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til at få sat Ekstern HDD til Stofa Router ?
    Sendt: 24-Januar-2012 kl. 21:47
Er det muligt, at sætte sin Eksterne HDD til sin router fra Stofa og på den måde brugesin HDD til timemachine på mac - Altså ligesom TC fra Apple .. Time Capsule. ??? Og ihvertfald, hvordan 
skal det gøres ?

Håber nogle har styr på det :)
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 05:26
Der er ikke nogen usb på stofa's router, så du skal finde en boks der kan lave usb til lan før det kan lade sig gøre.

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Der er ikke nogen usb på stofa's router, så du skal finde en boks der kan lave usb til lan før det kan lade sig gøre.

Der er nu USB på min Hvide Thomson Router fra Stofa :)

Dertil har jeg også en Airport express, hvor der er usb i, hvis det kan hjælpe. Den er logget trådløs på min router. Måske mac arbejdet bedre sammen med den.

Så hvad gør jeg nu ? :)
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 19:46
Hvis det er et af de gamle modem du har, så kan du ikke bruge usb til at sætte harddisk til, men er udelukkende til at sætte til pc istedet for et netværkskabel.

Brug airport express til det hvis den har usb.
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 00:10

Hvis det er et af de gamle modem du har, så kan du ikke bruge usb til at sætte harddisk til, men er udelukkende til at sætte til pc istedet for et netværkskabel.

Brug airport express til det hvis den har usb.

Ja den vil jeg også bruge, men når jeg så sætter den til og åbner Airportværkstøj, siger den at HDD skal sættes til strøm, da der ikke er nok, men der er ikke strøm til den .

Så hvor finder jeg en usbadapter, altså hvor den går ud i et stik til hdd og 2 usb ud, ene til airport og den anden som stik til stikkontakten ?

Og vil det virke, altså kan det lade sig gøre, så at sætte den op til Timemachine ?
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 05:47
Jeg syntes ikke umiddelbart jeg har set sådan et kabel.
Køb en ekstern harddisk med strømforsyning istedet for.

Aner ikke om det vil komme til at virke med timemachine, jeg har ingen apple produkter.
Men hvis man læser på deres side står der kun printer, så mit gæt vil være at det ikke kan lade sig gøre, men igen, det er kun et gæt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 20:44

Aner ikke om det vil komme til at virke med timemachine, jeg har ingen apple produkter.
Men hvis man læser på deres side står der kun printer, så mit gæt vil være at det ikke kan lade sig gøre, men igen, det er kun et gæt.

Jo da .

Har lige bestilt det : http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_20_kabel/usb_stroemkabel/usb_stroemkabel_20_06_m_4027_da.html

Men spørgsmålet er om det virker jo, selvom de KUN skriver printer .

Derfor jeg håber på andre har prøvet eller ved noget, eller evt, hvordan det så skal gøres, feks via router så. 

Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Jo da .

Har lige bestilt det : http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_20_kabel/usb_stroemkabel/usb_stroemkabel_20_06_m_4027_da.html

Derfor jeg håber på andre har prøvet eller ved noget, eller evt, hvordan det så skal gøres, feks via router så. 

Airport Express supporterer IKKE tilslutning af harddiske.
Hvis du vil have Time Machine til at virke med andet end en Apple Time Capsule, kræver det nogle hacks og er ikke supporteret af Apple.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jo da .

Hvis du vil have Time Machine til at virke med andet end en Apple Time Capsule, kræver det nogle hacks og er ikke supporteret af Apple.

Hey Jesper 

De hacks - Er det noget du kender til ? Mere om det er noget man skal arbejde med, eller om man skal op med de sure penge for en Apple TC :)
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 15:29
 http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_20_kabel/usb_stroemkabel/usb_stroemkabel_20_06_m_4027_da.html
Hvor vil du koble usb stik nr 2 til ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 15:40

http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_20_kabel/usb_stroemkabel/usb_stroemkabel_20_06_m_4027_da.html
Hvor vil du koble usb stik nr 2 til ?

Har prøvet - Det virker ikke . Airport express giver ikke lov, kun med en printer som sagt :) - Måske med noget hackerprogram ? ;) 

Det lille hunstik i Min HDD, Det ene hanusb stik i Airport og det andet i stikkontakten, ( hvor jeg har et stik det andet hanusb stik kan puttes i og så i stikkontakt ???
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 15:43

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jo da .

Hey Jesper 

De hacks - Er det noget du kender til ? Mere om det er noget man skal arbejde med, eller om man skal op med de sure penge for en Apple TC :)

Google er din ven, det er beskrevet mange steder...
Søg efter "timemachine nas"

Men du får ikke din Express til at køre med en USB disk, den kan ikke.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu