Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Eivissa77
Junior bruger
Oprettet: 15-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
|
Emne: Hjælp til at få Yousee..... Sendt: 15-September-2009 kl. 16:14 |
Hej,
Jeg er nærmest desperat. Jeg står og skal flytte i tjenestebolig hvor der er fuldpakken fra Yousee med i huslejen. Da jeg gerne vil have en boks fra Yousee med harddisk og kunne bestille tillægspakker, så forsøgte jeg at bestille det, men hos Yousee kan man ikke se at der findes kabel-tv stik i lejligheden (det gør der og det virker). Derfor kan de ikke oprette mig som kunde. Hvad kan man gøre? Kan selvfølgelig købe en brugt boks, men det får jeg jo ikke ekstra kanaler af. Kan man evt. bruge en andens ekstra kort? Håber I kan hjælpe mig lidt :-)
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
pdrhan
Guld medlem
Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
|
Sendt: 15-September-2009 kl. 17:46 |
Boligselskabet eller ejendoms administrator må da vide lidt om signal leveringen i boligen.....men du kan godt bruge et andet extra kort i din modtager....
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+ ----------------- Kastrup/Amager
|
Eivissa77
Junior bruger
|
Sendt: 15-September-2009 kl. 18:03 |
Tak for svaret. Vil det sige at hvis jeg nu har købt en brugt boks på dba.dk og evt. får en bekendt med yousee til at bestille et ekstra kort, så kan jeg bruge det? Også med de tillægspakker han nu evt. har? Kan selvfølgelig ikke være lovligt hvis det er tilfældet :-)
|
pdrhan
Guld medlem
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 11:56 |
jeps - det kan du....
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+ ----------------- Kastrup/Amager
|
Eivissa77
Junior bruger
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 12:08 |
Det lyder jo fantastisk hvis det er muligt at gøre det på den måde. Troede måske at kortet ville være låst til en bestemt boks.
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 12:12 |
Eivissa77 skrev:
hos Yousee kan man ikke se at der findes kabel-tv stik i lejligheden (det gør der og det virker). Derfor kan de ikke oprette mig som kunde. |
Og du er sikker på, at det er Yousee der leverer direkte, og ikke bare igennem en lokal antenneforening?
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Eivissa77
Junior bruger
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 12:42 |
Det er direkte igennem Yousee, men da tjenesteboligen ligger inden for et "sikret" område og man ikke betaler noget for at have fuldpakken så er det åbentbart lidt tricky for Yousee at oprette mig som kunde. Men hvis det kan løses ved at jeg køber en Yousee Boks og evt. får min far (som har fuldpakken plus HD-pakken) til at bestille et ekstra kort, så hopper jeg da på den. Også selvom Yousee nok ikke er tilfredse med den løsning hehe
|
Vilhelm
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 13:21 |
Eivissa77 skrev:
Det er direkte igennem Yousee, men da tjenesteboligen ligger inden for et "sikret" område og man ikke betaler noget for at have fuldpakken så er det åbentbart lidt tricky for Yousee at oprette mig som kunde. Men hvis det kan løses ved at jeg køber en Yousee Boks og evt. får min far (som har fuldpakken plus HD-pakken) til at bestille et ekstra kort, så hopper jeg da på den. Også selvom Yousee nok ikke er tilfredse med den løsning hehe |
Det er en spøjs sag som jeg tror du gør klogt i at få løst sammen med YouSee. Husk på at YouSee sender opdateringer til boks og kort. Uden det kan du komme til at miste kanaler og funktionalitet. Husk også at en en boks for at kunne levere interaktive tjenester (StartFra, Cinema, TV Arkiv) skal være data-forbundet med YouSee's servere hvilket i reglen sker gennem kabelnettet.
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
pdrhan
Guld medlem
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 14:22 |
Jamen så længe der er signal fra YouSee og en tilsluttet boks til stikket kan boksen modtage opdateringer fuldt på højde med andre - kortet opdateres også over kabelnettet så længe der er betalt for kort og abonn , boks og kort er ikke kodet til hinanden , så du kan trygt sætte det extra kort i og det vil virke , nøjagtig som hvis jeg tager boks og kort med i sommerhuset.......
|
|