|
Hjælp til at finde ny receiver.......tror jeg. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thygekm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Sted: Denmark Kolding Status: Offline Point: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Februar-2014 kl. 14:20 |
Hej. Jeg har i min forviring over HDMI-junglen lige opdaget dette fede forum. Jeg har haft min gamle Denon AVR-1600 i mindst 10 år nu, 5x60W, Dolby Digital dekoder, gode gamle A/B speaker, ikke noget HDMI-haløj, alt hvad jeg har haft brug for. Den har tjent mig rigtig godt, men nu sker der noget nyt! Jeg har bestilt nyt fjernsyn, LG 47LA667v, med LGs magic remote, og nu ser jeg pludselig muligheden for styre hele hjemmebiografen med denne ene fjernbetjening, i stedet for en til fjernsyn, en til forstærker, og en til Blu-ray-HDD-optager (en Samsung HDMI og alt det smarte). Jeg troede et kort øjeblik at jeg bare skulle ha' en IR blaster på forstærkeren, men 47LA667v har tilsyneladende ikke IR burster, øv øv øv, hvis nogen herinde tilfældigvis ved hvordan jeg får volume op/ned signalet fra en magic remote over i en ekstern IR burster som en Denon AVR forstår, så gir' jeg en bejer ![]() For at få alt til at køre over magic remote skal jeg umiddelbart ud og ha' mig en ny receiver, men jeg har meget svært ved at gennemskue om det skal være med HDMI 1,3 eller 1,4. Jeg kan se at "det nye sort" inden for HDMI er ARC, og det er da meget smart, men i bund og grund gør det vel ikke andet end at overflødiggøre mit optiske kabel fra fjernsyn til forstærker, ved at sende et Dolby Digital signal via HDMI, MEN IKKE DTS hvis jeg har forstået det rigtigt? Så vide jeg kan læse mig frem til understøtter HDMI 1,3 præcis de samme CEC signaler som HDMI 1,4. Så jeg vil tro at jeg kan få det hele til at virke via magic remote med en ny receiver der understøtter HDMI 1,3. Kan nogen fortælle mig om jeg er på rette vej? Thyge.
Redigeret af thygekm - 17-Februar-2014 kl. 22:35 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40545 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med ARC får du lyd fra TV til Reciver, med HDMI 1.4 får du 3D til TV. Lyd fra TV vil kun være DD 5.1 DTS udsendes jo ikke, det fås kun fra DVD/BD. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
thygekm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Sted: Denmark Kolding Status: Offline Point: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg kommer nok ikke uden om, jeg har læst lidt mere på det, og at finde en dims der kan læse CEC datastrømmen og omsætte den til Denon ir signaler er vist utopi, så længe at producenterne ikke selv laver det.
Jeg har osse læst mig til at HDMI-CEC ikke en eksakt standart med garanti for at det virker. Er den nogen der ved at Denons HDMI control kan snakke sammen med LG Simplink?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |