|
Hjælp til at forbinde Marantz |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(1)
|
Der er jo blevet prøvet begge højttalere på udgangen med lyd fra Radio, og med samme resultat, og de er begge OK på den anden, så det er ikke svært at konkludere at fejlen ligger i udgangen på Reciveren.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
RasmusTC
Ny bruger Oprettet: 16-Juli-2018 Sted: Esbjerg V Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
|
OK, så må jeg ud og kigge på nyt grej så. Jeg siger tak for hjælpen
|
|
To ride, shoot straight and speak the truth
|
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du tjekket højttalerkabler / forbindelse ml receiver og højttalere (er de på plads i begge ender)? Har du tjekket højttalere (virker de på andet udstyr) Har du "masseret" potentiometer/volumen? Får du "lavkvalt" lyd ud fra venstre, hvis du bytter om?
Redigeret af miri - 16-Juli-2018 kl. 22:03 |
|
miri
|
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
.... og du har ved et uheld ikke sat knappen på bagsiden med udgang til equalizer til "On"???
|
|
miri
|
|
RasmusTC
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har tjekket højtaler kablerne / forbindelsen mellem SR1041 og SR1020, og kan ingen fejl finde der. Jeg har ikke andet udstyr jeg kan tjekke højtalerne på , men kan muligvis låne en forstærker af lillebror til at teste med. Har "masseret" volumen uden effekt. Jep, får den lavkvalte lyd ud i den anden højtaler , hvis jeg bytter rundt |
|
|
|
RasmusTC
Funktioner
Tak(0)
|
Nej , men har dog afprøvet den mulighed også
|
|
|
|
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
eller er der en "ballance" knap der er drejet ud af center position?
|
|
Ning
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
For mig lugter det mest af at du skal til at købe noget nyt.
Klaus
|
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Online Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan hurtigt tjekke forbindelsen på højtalerne. Tag ledningerne ud af forstærkeren, tilslut et 1.5V batteri på + og - så skal der gerne komme lyd ud af enhederne når strømmen tilsluttes.
Mvh Frank
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når den ene kanal er “lavkvalt” lyd er det ikke en tape indstilling og når den lavkvalte lyd flytter med over i den anden højttaler, når man bytter om på dem, så er det en defekt i forstærkeren.
At sætte en CD afspiller til en stereoreceiver bær være piece of cake, selv for den utrænede. Er det ikke det, er der noget der er defekt. Klaus
|
|
RasmusTC
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg lånte en forstærker af lillebror i går og fik det tjekket i aftes. Med en anden forstærker er der ingen problemer og det spiller kanon. Må nok bare erkende at jeg skal have nyt udstyr. Valgte i sin tid ud fra æstetik og mindre lydkvalitet, men nu bytter jeg rundt på det. Mange tak for hjælpen til jer alle. |
|
|
|
miri
Funktioner
Tak(0)
|
Bare nysgerrig: Prøvede du nogensinde at sætte headphones til...?
|
|
miri
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |