recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til at købe et nyt tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til at købe et nyt tv.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
lgpost Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til at købe et nyt tv.
    Sendt: 19-Juli-2006 kl. 22:34

Hej Alle sammen.

Jeg vil høre om der er nogen som kan hjælp mig med hvad jeg skal købe af tv. Jeg vil bruge ca. 12.000 på et tv. ved ikke om det skal være plasma eller LCD. Så hvad skal jeg købe ?

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 06:55
Størrelsen spiller også en rolle - fordi det er svært at finde et virkeligt godt fjernsyn til 12.000,- hvis det skal være større end 32". JVC's LCD fjernsyn er f.eks. virkelig gode, men du kan også finde fjernsyn hos Sony, Panasonic m.fl. der er rigtig gode. Plasma er vistnok de billigste - om det skal være det ene eller det andet kan du næsten kun selv afgøre ved at tage ud at kigge lidt og se hvilket billede du synes bedst om.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lgpost Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 07:54

Tak Jeg har et 32" Panasonic som jeg købet i 2000 til 20.000. så jeg tror at det skal være et 32"

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 08:13
Så kan JVC's LT-32X70 være en mulighed. Hvis fælleskøbet bliver til noget (se under fælleskøb), kan dette fås til 11.499,- Det skulle være et supergodt fjernsyn også efter en brugers mening som har præcis den model. Jeg har også selv et JVC (LT-37M60) og jeg vil mene at JVC's modeller er virkelig gode og absolut værd at gå efter.

Thorvald.
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 13:30

Ligeledes hørt rigtig pæne tin om JVC's fjernsyn. Personligt har jeg set nogle af deres modeller i Speakerscorner og det er et rigtig pænt billede. En lille ting som jeg er vild med er hastigheden på kanalskift.

Der er også Toshiba som køre ved fælleskøb, koster 8500 for et 32 tommer. Skulle gi rigtig meget tv for pengene.

TapeConnection har også et Panasonic fjernsyn til 10.500 (tror jeg) som de taler varmt for.
Til top
lgpost Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 19:57
Tak alle sammen. men jeg har været ude og se på nogle tvér idag. Jeg synes at der er et dårlig billede på LCD tv.Så jeg tror at man får mere for pengene på et plasma tv, eller hvad?? Har kigget på et panasonic th42pa60 er det et godt tv eller hvad siger I ???
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 20:57

De fleste mener at Plasma er bedre til at vise analoge signaler end LCD er, men i det fleste tilfælde er det jo dine øjne der skal afgøre hvad der er bedst.

Skal du op i over 37"  - og dit budget skrabet, så tror jeg helt sikkert at det er Plasma du skal kigge på. Ved mange har været glade for PV60 fjernsynet.

Casper

Mvh.

Casper
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 00:05

Pt. er jeg selv ret varm på de nye Phillips, men de er rimelig dyre. Ellers er det bedste jeg har set pana og pio plasma fjernsyn.

Synes bare ikke designet på Pana 37" Pv60 er helt deroppe.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 08:02

Oprindeligt skrevet af lgpost lgpost skrev:

Jeg synes at der er et dårlig billede på LCD tv
Har du haft lejlighed til at se JVC LT-32X70? - JVC's LCD TV har en ret god billedkvalitet.

Thorvald.
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 09:51

Hej.

Da jeg fornylig netop er blevet ejer af et JVC LT-32X70, kan jeg nemt bekræfte Thorvald's påstand.  

Jeg har vist set på næsten alle de nyeste LCD, der er kommet her i foråret, men havde iiiiikke lige fundet det jeg ville have, og havde egentlig derfor besluttet mig for at vente til næste "ombæring".

Jeg læste så en test af JVC'et, hvor det faktisk "bankede" både Sony's nye V2000, Samsung M61 og den nye R72 samt Panasonic's nye LX60.

Okay, dog kun med marginaler, men det som JVC-et vandt på var lidt på design, meget nem betjening i det daglige, men især på en rigtig god lyd og på en rigtig flot og naturlig billedkvalitet... Lød som lige netop dèt jeg søgte.

Vi (min kone og jeg), røg så det af Fyn rundt for at se et JVC, men det lykkedes nu ikke... På det tidspunkt, var det vist lige tidligt nok.
Men vi havde set det på billeder, og tog så chancen og bestilte et på nettet. (Forresten hos "GodPris".Super service derfra.  )... Om ikke andet, kunne det jo da sendes retur igen, inden 14 dage.

Nå men det kom med fragtmanden efter 2 dage, blev pakket ud og allerede der var vi lidt imponerede. (Plastic TV)... Ja, men langt langt pænere udført, end vi ofte i de seneste år havde set af den slags produkter.
Nå men, det blev så sat til, side ved side med vores 5 år gamle 32" Philips (100 Hz Luxus TV), så vi rigtigt kunne sammenligne.
Og straks var vi solgt, begge TV'erne stod og kørte der ved siden af hinanden, og IKKE en èneste gang, sagde nogen i familien at det gamle bedst.

Både billedkvalitet og lyd, overgik simpelthen vores gamle Philips stort.

Billedet er efter min mening, langt mere naturligt at se på, end det er på mange af de andre vi havde kigget på.
På flere af de andre, syntes jeg billedet var så "overgearet" at det nærmest lignede et "glansbillede", og det er slèt ikke mig.

Jeg synes billedet skal være naturligt i farver, kontrast og i skarphed, så man kan holde ud at TV i times-vis uden at føle sit træt i øjnene, og netop det kan man på dette JVC.
Aldrig tidligere har vi forresten kunnet se TV om dagen, uden at en "mørklægning " af stuen var nødvendigt, det kan vi også nu.
Og så til slut lyden der bare er fremragende, ren og klar at høre på under alle forhold.

Undrer mig lidt over, at netop JVC ikke rigtigt er med når snakken falder på LCD-TV, for jeg mener absolut, de er med helt fremme i forreste række.  ... Ved ikke om der måske mangler lidt i JVC's markedsføring, det virker lidt som om synes jeg, at folk ikke rigtigt bemærker deres produkter.

Sony og Panasonic, kunne jeg måske også godt finde på at købe, men Samsung nej tak, ikke til mig ihvertfald.
De skal "oppe" sig gevaldigt inden der kommer til at stå nogen af deres produkter i min stue.
Philips??? Tjaaa, de er jo meget roste, og det har de jo egentlig altid været, men hver gang jeg har forsøgt mig med Philips, er jeg blevet skuffet, også her sidste gang... Så det er også nok et: Nej tak, fra min side af.

Hov, det blev vist lidt af en "roman".

Held og lykke med dit valg, uanset hvad du vælger.

Redigeret af Pokerface - 21-Juli-2006 kl. 09:59
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Undrer mig lidt over, at netop JVC ikke rigtigt er med når snakken falder på LCD-TV, for jeg mener absolut, de er med helt fremme i forreste række.  ... Ved ikke om der måske mangler lidt i deres markedsføring, det virker lidt som om synes jeg, at folk ikke bemærker deres produkter.

Sony og Panasonic, kunne jeg måske også godt finde på at købe, men Samsung nej tak, ikke til mig ihvertfald.
De skal "oppe" sig gevaldigt inden der kommer til at stå nogen af deres produkter i min stue.
Philips??? Tjaaa, de er jo meget roste, og det har de jo egentlig altid været, men hver gang jeg har forsøgt mig med Philips, er jeg blevet skuffet, også her sidste gang... Så det er også nok et: Nej, fra min side af.

Jeg har da et bud på hvorfor JVC ikke nævnes så ofte.
Jeg har selv kikket en del på JVC's LCD. Der er absolut intet at udsætte på billede og lyd, men derimod på designet.
Min fornemmelse har været alt for meget plastic når vi snakker JVC. Det starter lidt når man får remoten i hånden, den kunne de godt have ofret lidt mere på.
Så hvis JVC hyrede et dansk design firma, så ville det være interssant.

Samsung har lidt af de samme problemer, det skal være billigt. Plastic er billigt.

Dette er ikke en kritik af JVC, for JVC er helt sikkert et godt bud hvis man ikke vil ofre det et Sony/Philips koster..

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg har da et bud på hvorfor JVC ikke nævnes så ofte.
Jeg har selv kikket en del på JVC's LCD. Der er absolut intet at udsætte på billede og lyd, men derimod på designet.
Min fornemmelse har været alt for meget plastic når vi snakker JVC. Det starter lidt når man får remoten i hånden, den kunne de godt have ofret lidt mere på.
Så hvis JVC hyrede et dansk design firma, så ville det være interssant.

Samsung har lidt af de samme problemer, det skal være billigt. Plastic er billigt.

Dette er ikke en kritik af JVC, for JVC er helt sikkert et godt bud hvis man ikke vil ofre det et Sony/Philips koster..

Hej "lahan".

Har du også set deres nyeste???
For dem synes jeg netop IKKE vidner om billig plastic.

Som på f.eks. Samsung, hvor det lignede at der havde været "hår" med inde i støbeformen... Og som er så statisk elektrisk, at det efter en dags tid, ser ud som har der været tømt en støvsuger ud over det.

Heller ikke JVC's nye Fjernbetjening der er med til mit er der noget at udsætte på. Den er nem og lækker at betjene syn's jeg, måske lidt lang og vanskelig at betjene med kun en hånd, men ellers okay, og ikke nær så "kringlet" som på mit gamle Philips. Og efter mening, så er den langt pænere end til Philips.

Når vi nu er ved Philips, så kender jeg da IKKE noget mærke, der er mere kendt for "tyndt billig plastic" og noget "blikværk", end netop produkter fra dem.
Det er muligt ydelserne ofte er flotte, men indpakning og opbygning af "chassi'er" har skis'me da altid været et ømt punkt på netop deres produkter... Som min "gamle" radiomand altid sagde: Arbejder man med Philips er en tube god Kontaktlim en af "Standard-reservedelene".
Glemmer f. eks. aldrig da de i 80'erne startede med at lave VHS-maskiner... UF uf uf, sikke da noget l..., og jeg syn's bestemt ikke rigtigt de lærer noget af det.
Deres ellers meget lækre PF9966 og nye afløser PF9967 vidner da bestemt om tynd plastic, sådan som det knager og knirker under opvarmning og afkøling. På trods af en ret høj pris.

Sony ja, dem har jeg egentlig ikke noget at udsætte på nu om dage, men tilbage i 70'erne, ville man ha' noget som skramlede, så var Sony da bestemt garant for det.

Nå men, jeg havde faktisk bestilt et Sony 32V2000, men ombestemte mig, så snart jeg så JVC'et.

Nå men, det bliver vi jo nok aldrig enige om alligevel.

Redigeret af Pokerface - 21-Juli-2006 kl. 11:08
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu