recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til at købe et nyt tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til at købe et nyt tv.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg har da et bud på hvorfor JVC ikke nævnes så ofte.
Jeg har selv kikket en del på JVC's LCD. Der er absolut intet at udsætte på billede og lyd, men derimod på designet.
Min fornemmelse har været alt for meget plastic når vi snakker JVC. Det starter lidt når man får remoten i hånden, den kunne de godt have ofret lidt mere på.
Så hvis JVC hyrede et dansk design firma, så ville det være interssant.

Samsung har lidt af de samme problemer, det skal være billigt. Plastic er billigt.

Dette er ikke en kritik af JVC, for JVC er helt sikkert et godt bud hvis man ikke vil ofre det et Sony/Philips koster..

Hej "lahan".

Har du også set deres nyeste???
For dem synes jeg netop IKKE vidner om billig plastic.

Som på f.eks. Samsung, hvor det lignede at der havde været "hår" med inde i støbeformen... Og som er så statisk elektrisk, at det efter en dags tid, ser ud som har der været tømt en støvsuger ud over det.

Heller ikke JVC's nye Fjernbetjening der er med til mit er der noget at udsætte på. Den er nem og lækker at betjene syn's jeg, måske lidt lang og vanskelig at betjene med kun en hånd, men ellers okay, og ikke nær så "kringlet" som på mit gamle Philips. Og efter mening, så er den langt pænere end til Philips.

Når vi nu er ved Philips, så kender jeg da IKKE noget mærke, der er mere kendt for "tyndt billig plastic" og noget "blikværk", end netop produkter fra dem.
Det er muligt ydelserne ofte er flotte, men indpakning og opbygning af "chassi'er" har skis'me da altid været et ømt punkt på netop deres produkter... Som min "gamle" radiomand altid sagde: Arbejder man med Philips er en tube god Kontaktlim en af "Standard-reservedelene".
Glemmer f. eks. aldrig da de i 80'erne startede med at lave VHS-maskiner... UF uf uf, sikke da noget l..., og jeg syn's bestemt ikke rigtigt de lærer noget af det.
Deres ellers meget lækre PF9966 og nye afløser PF9967 vidner da bestemt om tynd plastic, sådan som det knager og knirker under opvarmning og afkøling. På trods af en ret høj pris.

Sony ja, dem har jeg egentlig ikke noget at udsætte på nu om dage, men tilbage i 70'erne, ville man ha' noget som skramlede, så var Sony da bestemt garant for det.

Nå men, jeg havde faktisk bestilt et Sony 32V2000, men ombestemte mig, så snart jeg så JVC'et.

Nå men, det bliver vi jo nok aldrig enige om alligevel.

Næh vi bliver nok aldrig enige.
Jo jeg har set JVC's nye modeller, spørgsmålet er måske om du har set Philips nye modeller.
Nu kan jeg se du omtaler nogle low-end modeller fra 2004, prøv at tage ud og se på et af de nye, f.x. 37pf9731D.

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 11:32

Hej igen "lahan".

Nej, og jeg vil IKKE se på et 9731, alene af den grund, at jeg på nuværende IKKE vil give en eneste kr. over 15000, for et fjernsyn.

Så det er i denne ende af pris-skalaen jeg kigger, og i den ende, synes jeg altså ikke at Philips har et produkt som matcher de andres.

Det du her siger, svarer lidt til, hvis jeg måske roser en VW Passat, og du så siger... Nej nej nej, den er jo slet ikke som en Mercedes.

Der er jo en stor prisforskel, så der skulle sandelig også gerne være en kvalitetsforskel, ellers så det da helt galt ud.
Jeg syn's så bare ofte IKKE, at der vitterlig altid ER kvalitet for de ekstra kr. og især IKKE netop når man taler Philips.

Redigeret af Pokerface - 21-Juli-2006 kl. 11:35
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej igen "lahan".

Nej, jeg vil ikke se på et 9731, alene ud fra den grund, at jeg på nuværende IKKE vil give en eneste kr. over 15000, for et fjernsyn.

Så det er i denne ende af pris-skalaen jeg kigger, og i den ende, synes jeg altså ikke at Philips har et produkt som matcher de andres.

Det du her siger, svarer lidt til, hvis jeg måske roser en VW Passat, og du så siger... Nej nej nej, det er jo slet ikke som en Mercedes.... Der er jo en stor prisforskel, så der skulle sandelig også gerne være en kvalitetsforskel, ellers så det da galt ud.
Jeg syn's så bare ofte IKKE, at der vitterlig altid ER kvalitet for de ekstra kr. især når man taler Philips.

Hej

Så blev vi da helt enige.
Vil give dig 100% ret i at Philips også laver noget skrammel.
Dog har de nogle nye ret prisbillige modeller 9751, som er ret interssante. Det vil nok modsvare et JVC i pris, samt billede og lyd.

Men selvom du aldrig ville købe et tv til over 15k, så prøv alligevel at bruge 5 min næste gang du kommer forbi en butik der sælger Philips 9731.  

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 12:14

Hej, endnu engang.

Ja okay... Tror faktisk jeg har set det, da jeg kørte rundt for at se på de andre... Og husker jeg rigtigt, så mener jeg det er lidt stort, og vil se ret klodset og alt for dominerende ud i en alm stue.
Det er slet ikke er mig, det ser jeg nok alt for lidt TV til at jeg kunne finde på at købe sådan et.
Så det brugte jeg ikke mange minutter på.

Men jeg vil da "slå et blik" på 9751'eren ved lejlighed.

God weekend.

Mvh. Frede.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 13:40

Jeg synes også at designet på JVC's LCD TV, især S60 serien og M60 er virkelig, godt gået - meget flot, og føles ikke plastik agtigt. Fjernbetjeningen til M60 er også ganske flot. Og der samler sig ikke rigtig støv på det - heller ikke på den piano sorte ramme - ikke ret meget i hvert fald. Nej, jeg synes de er flotte.

Men hvad mon lgpost siger til alt dette? - det er jo ham (eller hende?) der skal have fjernsyn.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 16:35

Hej Thorvald.

Ja, lidt af debat det sådan kan udvikle sig til, når man siger sin mening.  

Nå men, jeg syntes bare, at til de ca. 12.000 kr. vedkommende nævner, der fås der efter min mening altså, og som det iøvrigt vist også fremgår af debatten ...   ... altså ikke mange produkter som matcher et JVC LT32X70 og da slet ikke lydmæssigt.

Redigeret af Pokerface - 21-Juli-2006 kl. 16:38
Mvh. Frede.

Til top
lgpost Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2005
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2006 kl. 16:44

Hej Alle sammen.

Så har jeg været ude og se LCD tv, og det blev et Samsung 32M61  fik den til 11.800.- så nu håber jeg at det er OK...

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2006 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af lgpost lgpost skrev:

Hej Alle sammen.

Så har jeg været ude og se LCD tv, og det blev et Samsung 32M61  fik den til 11.800.- så nu håber jeg at det er OK...

M61 er et ganske godt tv - håber du bliver glad for det !

Casper

Mvh.

Casper
Til top
lgpost Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2005
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 12:56

Hej Alle sammen.

Som I ved købte jeg et samsung lcd 32" m61, men det var ikke noget,( synes at billedet var meget dårligt) så det har jeg været inde med, så nu har jeg kigget på et Panasonic 37" PV60E er det et godt køb og er der et bedre billede på?? og hvor kan jeg købe det billigst??

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 13:07
Mvh. Frede.

Til top
janpetri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 16:46

Til Pokerface: Det du henviser tilæ er et PA TV med en lav opløsning på 852 x 480 pix. Det der hedder TH37PV60e  har en opløsning på 1366 x 768 pix. Der er jo en forskel.

Til LGPOST søg priser på edbpriser.dk og gå derefter ned og tryk din lokale TV mand. Det gjorde jeg, og fik det til samme pris.

Kan kun sige om det PAnasonic TV: Køb det i en fart. Det styrer vildt.

Jan 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 19:38

Hejsa.

UPS... "Gyyylp"....

Syn's skisme da nok det var lidt billigt.

Sådan går det, når det går for stærkt.

Men så er det ihvertfald her:

http://www.hifishoppen.dk/billede/plasma_tv/panasonic_th37pv 60_1079_da.html

Mvh. Frede.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu