|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TheBig.... ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 204 |
![]() Sendt: 21-December-2006 kl. 19:33 |
Jeg står og tøver hvilken skærm jeg skal vælge, måske en helt anden skærm, skal ikke være over 37" har haft en 42" hjemme, alt for stor, sidder 3½ meter fra den, blev helt forvirreret, køresyg. Set på disse 2. Plasma skærm. http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=201965 LCD skærm. http://www.geco.dk/product.asp?product=859&sub=2&pag e=1 Hvilke + og - er der ved disse 2 skærme.?
|
|
![]() |
|
sommelle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
![]() |
Hej. Hvis du skal bruge det til at se alm. TV og DVD på, mener jeg du bør vælge plasma. Hvis du vil bruge til på er LCD nok at foretrække. m.v.h. |
|
![]() |
|
TheBig.... ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 204 |
![]() |
Hov, det glemte jeg, skal mest bruges til TV, DVD, har købt en dekoder hos Stofa, Samsung HD og får leveret digitalt signal. Kan måske engang blive tale om at spille lidt.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
Til dit brug er der vist ingen tvivl om at plasmaen er bedst.
Desuden bør du da lige kigge nærmere på 42-tommeren. Såen en behøver man da kun 2 meter til ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Men Plasma har jo det med burn in, er lidt nervøs for at den er for sart at bruge, det er heller ikke helt lette. Ang. 42" som jeg skrev i mit første indlæg, for jeg troede også først at det skulle være en 42" jeg skulle have. "skal ikke være over 37" har haft en 42" hjemme, alt for stor, sidder 3½ meter fra den, blev helt forvirreret, køresyg." Jeg kan ikke forstå at nogen kan sætte så tæt på, jeg sidder 3½ meter fra, og at se tv fra den afstand nød jeg ikke, som skrevet blev jeg forvirreret og køresyg, blev helt tosset hvis jeg skulle læse TTV, bogstaverne blev alt for store for mig. Sidder du 2 m. fra en 42" uden at blive forvirreret og køresyg.?
|
|
![]() |
|
Landbooster ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Personligt havde jeg en fantastisk oplevelse igår da jeg langt om længe fik taget mit nye 42" plasma i brug. Fantastisk billedkvallitet ift de LCD tv jeg ellers har stiftet bekendtskab med. Mht burnins er der nogle gode råd rund om på forum. Læs f.ek den "sticky" tråd længere oppe om hvordan man kører Pioneer 427XD ind. Går ud fra det er tilsvarende metode på andre Plasma tv. Men behandler man sit plasma fjernsyn ordentligt bør man ikke være bange for burn ins. Rådende går i hovedtræk på at køre med lav kontrast de første 200 timer eller kører en såkaldt break-in dvd et døgns tid. Derved burde man undgå den største risko. Men læs mere i de andre tråde
![]() |
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
1. Glem nu den snak om Burn-in. I praksis er der stort set ingen eksempler på det. Vi taler om <1 %, og det sker typisk ved uforsvarlig brug 2. Hold dig til Plasma - billedekvaliteten er meget bedre 3. Udfra dit behov ville jeg købe en 37PV60 eller 37PX60 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
Jeg ligger 2,5-2,7 meter fra min 42" og det går helt fint. Jeg kunne godt forestille mig at være tættere på, hvilket jeg f.eks. også er når jeg spiller eller snupper en bid brød på værelset. Redigeret af Naiera - 22-December-2006 kl. 12:47 |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, jeg kan se at der er flere der ikke har problemer med en 42", måske jeg skal vende mig til en stor skærm, for det er flot når jeg ser en Dvd film. Jeg er kommet i tvivl, måske skulle jeg prøve denne, er god efter hvad jeg har fundet, og læst om den. Panasonic TH-42PV60E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |