recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til at vælge mellem disse  to 3d tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til at vælge mellem disse to 3d tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
abe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2010
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til at vælge mellem disse to 3d tv
    Sendt: 09-Juni-2010 kl. 19:34
hejLOL
jeg skal bruge et 3d tv med mulighed for at konvertere 2d til 3d inden tirsdag d. 15 juni. Det skal bruges som skærm til min bærbare(som jeg bruger som stationær!) og til mine konsoller; xbox360, wii og snart ps3 og til at se tv og film på. Lidt af det hele! Jeg har hørt at plasma generelt skulle være bedst til 3d pga. den frie synsvinkel og den totale mangel på lag. Der er også mange der siger at 3d helst skal opleves på en så stor skærm som muligt så derfor er den plasma jeg linker til her ideel på mange måder. Jeg ved godt Panasonic VT20 er bedre men jeg vil helst ikke bruge over 15.000kr. På den anden side mener jeg selv Lcd/Led er bedst til spil som betyder mest for mig. Designet har stor betydning og jeg ville egentlig have foretrukket sonys Monolithic Design i alu skinne men deres tv har så vidt jeg ved ingen 2d til 3d konvertering. Jeg har set Samsungs Led 7-serie i 40" i fona og elgiganten men jeg synes designet er grimt og der er rigtig meget ghosting. Har pt kig på disse to:

Tv'et skal erstatte den 22" LG monitor i midten af billedet og jeg selv skal nok et par meter tilbage i lokalet.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 19:52
Altså, hvis jeg skulle vælge mellem de 2 Samsung, så ville jeg være lidt på den ud fra det du skriver, og ud fra det jeg mener er det rigtigeEmbarrassed

Men nu er det jo altså dig der er den glade køber. Og ud fra det du beskriver ville jeg så vælge LCD udfra dit spil. Det der bare  er synd er jo, at LCD udgaven kun er på 40 tommer, og plasma sagen er på 50 tommer - og størrelsen betyder altså noget i også 3D oplevelsen.

Det jeg vil bede dig om at checke før købet er jo, om du på LCD TV´et oplever ubehag ved at se 3D på et LCD TV (crosstalk). Giv dig god tid til at kigge - opleve og føle.

Og så, held og lykke med valgetTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
abe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2010
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Altså, hvis jeg skulle vælge mellem de 2 Samsung, så ville jeg være lidt på den ud fra det du skriver, og ud fra det jeg mener er det rigtigeEmbarrassed

Men nu er det jo altså dig der er den glade køber. Og ud fra det du beskriver ville jeg så vælge LCD udfra dit spil. Det der bare  er synd er jo, at LCD udgaven kun er på 40 tommer, og plasma sagen er på 50 tommer - og størrelsen betyder altså noget i også 3D oplevelsen.

Det jeg vil bede dig om at checke før købet er jo, om du på LCD TV´et oplever ubehag ved at se 3D på et LCD TV (crosstalk). Giv dig god tid til at kigge - opleve og føle.

tak! mon ikke  jeg kan få lov at sammenligne i butikken. Ved bare ikke om det er det rigtige sted at købe mht. til prisen. Kender du til nogen test af plasmaen?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af abe abe skrev:

tak! mon ikke  jeg kan få lov at sammenligne i butikken. Ved bare ikke om det er det rigtige sted at købe mht. til prisen. Kender du til nogen test af plasmaen?
Selvfølgelig kan du få lov til at sammenligne - checker lige for en testTongue
Edit: jeg fandt desværre ingen testEmbarrassed

Redigeret af Hother - 09-Juni-2010 kl. 20:14
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 20:31
Du kan få svar på de fleste af dine spørgsmål her:
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Faktisk en ret god sammenligning du der fandtTongue
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 20:43

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Faktisk en ret god sammenligning du der fandtTongue

Ja, det er sjældent, at man oplever en, som har begge typer skærme, så der kan laves en direkte sammenligning.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu