|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() Sendt: 25-April-2008 kl. 11:51 |
Afspiller mange forskellige formater fra min PC, men hvordan kan mit mediacenter sættes op til at skifte automatisk mellem de forskellige Hz når der afspilles film? Jeg benytter Vista MCE og Ati X1250 onboard gfx (HDMI) |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg mener det er lykkedes nogle at lave det som en hotkey tast, at du f.eks trykker en bestemt tast på dit keyboard, og så skifter din opløsning på den måde. Alle os andre, vi lever med det vi kan få mest ud af, nemlig oftest 50hz |
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Virker Reclock på Vista ? Jeg bruger selv autohotkey programmet, men det involverer at man definerer hotkeys. Kan ReClock køre et script der fortæller mine ati shortcuts at de skal aktiveres og derved skifte refreshrate ? |
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
Ah ved faktisk ikke lige om Reclock virker på Vista - ku' ikke drømme om at bruge det! Reclock kan sættes til at kalde et vb-script, når den bestemmer sig til at ville skifte frekvens. Det er i dette script at man kalder Powerstrip ... Men i dette script kan du principielt lave "alt". Så derfor burde det være muligt også at benytte short-cuts.
Redigeret af jessgade - 25-April-2008 kl. 15:42 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Reclock virker ikke på Vista
Man kan sagtens lave en script til at skifte opløsning. Problemet er bare at EVR VMR9 ofte får din Applikation til at crashe hvis der afspilles video samtidig med at der skiftes. En anden metode er at lave en Explorerhook eller endnu bedre en MTF der virker med Media Foundation( og EVR) Men så skal du kunne programmere i c++ |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Gode svar.. Tror bare jeg holder mig til mine manuelle skift af Hz. Gøres fint via min Harmony remote. |
|
![]() |
|
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
Prøv det her: 24Hz: http://www.xpmediacentre.com.au/community/downloads.php?do=f ile&id=177 48Hz/50Hz/60Hz: Ulempe: Genstarter VMC for at skifte til den ønskede hastighed. Redigeret af humperdink - 25-April-2008 kl. 21:39 |
|
![]() |
|
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
Hvordan skifter du forresten hastighed med din Harmony Remote? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har faktisk lavet et ahk script fra det link du selv har indsat fra xpmediacentre. Jeg har derefter lært min harmony, mine hotkeys via ir, til det brugte jeg et ms mce keyboard. Så definerede jeg et navn til de 3 knapper, 24p, 50p og 60p. Som patriarken skriver, er det nødvendigt at skifte inden streamen kører ellers spasser windows helt ud. |
|
![]() |
|
Tobias_P ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
Jeg bruger blot Powerstrip. Lagt de 3 frekvenser ind i quick launch og bruger så Windowstast + 1,2 eller 3. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |