|
Hjælp til aux/input/jacksplitter |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Marts-2015 kl. 15:34 |
|
Hej.
Jeg har et relativt simpelt spørgsmål ang. hvor mange ting man kan slutte til aux-porten på én gang. Jeg har en iPod højtaler (den hvide 'firkantede' fra apple - iPod HIFI), og jeg bruger efterhånden kun aux-porten til at spille musik/radio fra. Jeg kunne dog godt tænke mig at slutte to ting til aux-porten, da jeg er træt af at skulle skifte mellem jack stik når jeg enten slutter bluetooth modtageren til eller en radio-afspiller. Kan man bare sætte et dobbelt-stik/jacksplitter i aux-porten og så sætte både bluetooth modtager og radio i én og samme port? Eller vil det ødelægge begge ting/lydkilder? Jeg har ladet mig fortælle, at det er OK med dobbelt-stik når man lytter (modtager), men ikke når man har med lydkilder at gøre, da de sender med hver sin 'strøm-styrke', og derved kan man risikere at der går overgang i det. Er det rigtigt, eller bare en skrøne? Med dobbeltstik/jack-splitter mener jeg følgende: http://www.av-cables.dk/Minijack-splitter-kabel/minijack-splitter-kabel-0-2-m.html På forhånd tak. Mvh. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der skal da bruges en omskifter, så der afbrydes for den enhed der ikke bruges. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5339 |
|
![]() For ikke at tale om hvis de begge er "tændt" og i gear ![]() Så en omskifter er at anbefale. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
|
Ok. Er det nødvendigt for ikke at skade elektronikken? Jeg prøver at holde det lidt lav budget. Hvad kan sådan en omskifter fås til ca?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
En 3 ind 1 ud RCA omskifter kan fås for Kr. 150; + forsendelse hos AV Collection. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5339 |
|
Samme kan findes lidt billigere ved www.avxperten.dk Men kan ikke linke direkte til den, så søg efter minijack switch 3 input med RCA/Phono Der kan muligvis findes noget endnu billigere fra Kina på ebay, men det er mest med RCA/Phono stik Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det må da være en ny forretning ![]() |
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |