recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til bedre antennesignal.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til bedre antennesignal.

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 12:01
Det med splitningen kan du godt.  

Bemærk, at jeg mens du skrev fik den idé, at du måske kunne bruge min gamle Selector. Se i det blå. Og velbekomme fra mig.
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 12:05

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg har for vane at slukke for stikkontakten på mine fjernsyn så de ikke bare står i standby mode, men burde jeg være mere på vagt, når det drejer sig om plasma?

Nej, sluk du bare helt. Selve panelet slukkes jo alligevel i standby, så det betyder hverken fra eller til. Men du sparer lidt el ved at slukke helt, jeg slukker også selv helt for mit grej når det ikke skal bruges indenfor de næste timer. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 12:09

Tak igen for hjælpen Carser, men hvad er det for en selector?

Du kommer nok også til at rådgive mig iaften, når jeg har fri for arbejde, hvis det er iorden?

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 12:38

Det er den ældste model, Sagem ICD 3000 alias TeleDanmark Selector fra 1998.

Virker fint pånær, at den på en recorder på enkelte kanaler kan trigge no copy eller copy once. Den og dens firmware er nemlig udviklet før DVD recordernes tid, og det er så en bug, der ikke er på en ny Sagem 60.

Du kommer nok også til at rådgive mig iaften, når jeg har fri for arbejde, hvis det er iorden?

Jeg tager en besked ad gangen og vil ikke love noget m.h.t. i aften. Men skriv endelig, som du kan se under min mikrobølgeovn skriver jeg jo i ny og næ et enkelt lille indlæg eller svar helt frivilligt.

Redigeret af Carser - 29-September-2006 kl. 14:35
M.v.h. Carser

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 12:46

Oprindeligt skrevet af Decap_dk Decap_dk skrev:

Jeg frygter også for hvordan mit signal bliver når jeg får leveret nye LCD TV. Jeg har pt. stofa. Er der nogen som har erfaringer med dette, og evt ved hvad der skal til for at få "det digitale spejl"? får man bare digitalt signal igennem den nuværende installation for de 50kr/mrd? og kan man bruge en anden digital dekoder end den de selv sælger (for 3000,- !!!)?

Se evt. lidt nede i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15530& KW=stofa.

Som det fremgår der, er Stofa ikke bare Stofa, men forskelligt m.h.t. kanaler og muligheder fra sted til sted.

Du kan evt. vende tilbage, når du set hvordan billedet står på dit TV, når du har fået det.  Og i mellemtiden søge lidt mere i forummet fx under digitalt tv.

M.v.h. Carser

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Det er den ældste model, Sagem ICD 3000 alias TeleDanmark Selector fra 1998.

Virker fint pånær, at den på en recorder på enkelte kanaler kan trigge no copy eller copy once. Den og dens firmware er nemlig udviklet fra før DVD recordernes tid, og det er så en bug, der ikke er på en ny Sagem 60.

Jeg tager en besked ad gangen og vil ikke love noget m.h.t. i aften. Men skriv endelig, som du kan se under min mikrobølgeovn skriver jeg jo i ny og næ et enkelt lille indlæg eller svar helt frivilligt.

Bare du abonnerer på denne tråd, så er det okay

Jeg tror jeg bliver nød til at købe en Sagem 60, da jeg desværre tror der går en rum tid før 81'eren kommer ud.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 15:16
Hvor kan du forresten få fat i et kvalitets T-led eller Y-led med trafo?
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 15:38

Hos TV-værksteder, antennefirmaer, sikkert også i byggemarkeder, elektronikforretninger og hos velassorterede radio/TV forhandlere.

Jeg mener, at et, jeg har købt engang, i sin tid kostede et sted mellem 50 og 100 kr.

Og jo, jeg abonnerer skam på tråden!

M.v.h. Carser

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 16:14

Det jeg mener er om der findes disse f-fordelere som er af en bedre kvalitet end andre og om man kan få nogle uden at gå på kompromis med kvaliteten af signalet?

Jeg har f.eks. funder:

http://avconnection.dk/ 

06-032 & 06-033: hvor der er to stik, hvor jeg skal købe adaptere til mine antennekabler. Er den model bedre end

06-030: hvor der ikke er specielle stiktyper og på den dyre står der RF-prof F-connector splitter, 75 ohm, 5 - 2.25 GhZ. Hvad betyder det og hvori ligger kvalitetsforskellen til f.eks.

http://klik1stik.dk/product.asp?product=641&sub=197& page=1

PS. Vil det så være smartest og muligt at sætte den direkte i tvets antennestik for at flytte fordelingen længst henne?

Og hvad med TAP-dåser. Vil det hjælpe?

Tak for hjælpen. Vil bare være helt sikker på at jeg bestiller det rigtige, så jeg kan få den bedste kvalitet på mit plasma. Håber du kan hjælpe.

Redigeret af Bjur - 27-September-2006 kl. 16:31
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 16:33

Vil bare være helt sikker på at jeg bestiller det rigtige, så jeg kan få den bedste kvalitet på mit plasma.

Det kan jeg godt forstå. I første omgang analogt.

Men jeg har ingen erfaring med F-stik (til TV). De passer ikke direkte ind et TV's stik. Min splitter minder om 06-030 i udseende, men 06-030 har nok ikke trafo. TAP-dåser ved jeg intet om.

Nu synes jeg, at du skulle kontakte AV-connection vedr. de helt konkrete spørgsmål og efter behov også få fat i TDC.

Prøv at læse:
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P11201166311139230464765&_nfls=false  

og brug evt. http://tdckabeltv.dk/?_nfpb=true&_pageLabel=kndsrvc_meld _fejl_ktv eller ring dem op.

Og har de ikke service på anlægget: Gå via dem, der så har det.

Redigeret af Carser - 27-September-2006 kl. 16:37
M.v.h. Carser

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 17:40
Så har jeg prøvet fra antennestik i væg til plasma også var billedet en del klarere.

Hvad gør jeg så nu?

Min antenneforstærker gør altså signalet dårligt.

Skal jeg så købe F-connector og hvilken?
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 18:50

Hvis du faktisk ikke har fejl på signalet må du jo forbinde resten bedre. Din recorder tror jeg bestemt ikke forurener RF-signalet synligt, når det når igennem til TV'et. 

Du kunne i første omgang prøve med et andet og bedre antennekabel med alm. stik mellem stikdåse og recorder og/eller recorder og TV og se, om det hjælper, måske har du et enkelt kabel, der bare ikke er i orden. Eller måske er det først, når du kobler to TV på, at det går galt? Så er det kablet til TV nummer to, der er under mistanke.

Så fejlsøg selv. Det er ikke så svært, du - eller evt. en hjælper - kan jo se alle ændringer i billedet med det samme!

Ellers (og som allerede sagt): Nu synes jeg, at du skulle kontakte AV-connection vedr. de helt konkrete spørgsmål.

M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu