recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til bedre antennesignal.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til bedre antennesignal.

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 19:34
De antennekabler jeg bruger er Profigold og med ferritkerne, så det er ikke problemet:)

Men har fundet ud af, at det rent faktisk er antenneforstærkeren, der forringer signalet.
Fordi da jeg kørte gennem recorder til tv var der ikke probs.
Jeg har fundet en mellemvej indtil videre, hvor det står acceptabelt. Jeg har flyttet antenneforstærkeren til mellem recorder og TV, så billedet står okay.
Men når jeg får en Selector, vil signalet blive en markant bedre?

Jeg kan vel splitte signalet med en F-connector før selectoren og droppe antenneforstærkeren. Derved kan jeg vel slå to fluer med et smæk, så jeg ikke mister signalstyrke, da den kun viderefordeler og samtidig kan jeg se TV to steder?

I hvert fald mange tak for den store hjælp.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 20:06

Velbekomme.

It's time now to go digital!

Ud med forstærkeren  og ind med en Selector  .

Tro mig: Du VIL få bedre billede. Ikke på det analoge, der ikke som sådan påvirkes spor af at få Selector, men via SCART fra boksens TV-udgang og boksen sat til at sende billedet ud i RGB.

Du kan især fra DR ofte se reel DVD købefilmskvalitet. Og det er vist ikke tilfældet lige nu hos dig, vel?

Selvom en Sagem 60 måske ikke er specielt billig at købe i dag, er den billig at bruge: Kun ca. 1 kr. om dagen til både "årskort" og strøm. Det er altså forsvindende i forhold til analog pakke, licens og alt det, vi ofrer på TV, recordere og skiver til dem.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 16:43
Hej blev lige lidt nysgerrig. Er der markant forskel på billede kvaliteten, med et alm 8mm antennekabel som er korekt samlet, vs f.eks den fra profigold med ferrit kerner ??  I mit tilfælde drejer det sig om 10m.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 18:07

Hejsa,

Det kommer an på,

• om du nu har markante problemer med støj og uro i billedet eller ej og
  • om det så har med kablet eller signalet, der hældes ind i det til at begynde med at gøre.

Prøv derfor at tilslutte TV'et med et kort (og helst også et godt) kabel direkte til antennestikdåsen og vurdér det selv. Det er faktisk et ganske godt råd fra TDC (medmindre man ikke orker at slæbe et tungere TV så langt og opgiver, men det er jo en anden snak).

Bedre bliver det ikke, når der så lægges 10 meter til, højst det samme.

Men har du TDC Kabel TV: Tænk (som jeg også har foreslået Bjur) Selector! Per 2/10 sælges den 1.000 kr. nedsat har vi lige netop fået bekræftet.*

At få digitalt TV er IMO en markant upgradering - næsten på linie med at gå fra god VHS til DVD.

* her kan du læse det selv: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15040& PN=1&TPN=2 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
scrotum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-November-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 20:26

Håber det er i orden jeg lige "stjæler" tråden og stiller et spørgsmål

Jeg har TDC grundpakken. Kan jeg købe en selector og for 200,- om året modtage denne digitalt?? eller skal jeg købe nogle programpakker ved siden af???

Mvh Nikolaj

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 20:38

Hej Nikolaj,

Per oktober kan du selv uden kort i boksen se DR1, DR2 og TV2 og tegnsprogskanalen digitalt (hvis TDC holder sit løfte).

Men grundpakkens øvrige 8-9 kanaler er og kommer ikke med digitalt. Fuldt udbytte af Selector kræver nemlig mellem- eller fuldpakke som TDC da også nævner nederst på denne side.

Redigeret af Carser - 28-September-2006 kl. 20:39
M.v.h. Carser

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 20:43

Hvis du kun har grundpakken, så kan der udover Canal+ film og Viasat film IKKE modtages Digitalt. Senere vil der være mulighed for DR og TV2. Viasat Kr, 199 Md Canal+ 219 Md. Selector gratis ved abb. på Canal+ i et år.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
scrotum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 20:45

tak for svaret..

ja havde godt set der stod man skulle have mellem eller fuldpakken for at få fuldt udbytte, men er ikke helt med alligevel

Jeg får vel ikke de 8 andre kanaler i grundpakken til at blive digitale hvis jeg skifter til fuldpakken? Hvilke kanaler bliver digitale hvis jeg har fuldpakken? har ikke lige kunne finde det..

Til top
scrotum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 20:50

ok.. for at opsumere om jeg har forstået det rigtigt...

Hvis jeg har grundpakken og ikke vil abonnere på andet, så vil jeg pt ikke kunne modtage noget digitalt med en selector.

Muligvis vil jeg fra oktober kunne modtage dr og tv2

Er det rigtigt forstået?

Redigeret af scrotum - 28-September-2006 kl. 20:51
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 20:51

Digitale kanaler sendes på S - Kanaler, som ikke er i G pakken. Ved F pakken er alle Digitale på nær lokal TV.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af scrotum scrotum skrev:

ok.. for at opsumere om jeg har forstået det rigtigt...

Hvis jeg har grundpakken og ikke vil abonnere på andet, så vil jeg pt ikke kunne modtage noget digitalt med en selector.

Muligvis vil jeg fra oktober kunne modtage dr og tv2

Er det rigtigt forstået?

Ja.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 20:52

Oprindeligt skrevet af scrotum scrotum skrev:

tak for svaret..

ja havde godt set der stod man skulle have mellem eller fuldpakken for at få fuldt udbytte, men er ikke helt med alligevel

Jeg får vel ikke de 8 andre kanaler i grundpakken til at blive digitale hvis jeg skifter til fuldpakken? Hvilke kanaler bliver digitale hvis jeg har fuldpakken? har ikke lige kunne finde det..

Allesammen!

Sagem 60 er en 100% digital modtager og alle signaler til den får du med fuldpakken, selv dem, der hører til de ekstra pakker. De ER digitaliseret/distribueret digitalt af TDC, det sker ikke hjemme hos dig i boksen. Selector dekoder digitalt TV som en analog tuner ikke kan modtage og giver adgang.

Efter et par uger lukkes der så ned til dem, du har abonnement på. Og det sker ikke på antennesiden - alle kanaler sendes stadig - men i boksen via kortet og lidt kode, TDC sender ud.

PS. Har du læst denne artikel?

Redigeret af Carser - 28-September-2006 kl. 21:04
M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu