|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Oakie ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 273 |
![]() Sendt: 31-August-2009 kl. 08:38 |
Hej Jeg er den stolte ejer af et pana plasma tv, men vil gerne have bedre lyd. Jeg har kigget på en soundbar fra Yamaha, men det er for dyrt. Derfor jeg jeg på kig på alternativer, jeg ønsker ikke baghøjtalere da jeg er træt af ledninger. Mit budget ligger omkring 2-3000 kr.. Mange tank for hjælpen.. Oakie
|
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
I det prislege vil jeg anbefale dig at tage et sæt aktive højtalere. Dette betyder du ikke behøver nogen ekstern forstærker da de er bygget ind i højtalerne. Det bliver nemlig svært at finde rigtig fornuftig lyd for de penge ellers. Det nemmeste ville være at købe et sæt computerhøjtalere, men jeg ville nok købe noget som fx Prodipe pro5 ribbon. Så mangler du en sub. Det bliver selvfølgelig svært at finde til 500 kr. Det bedste ville være at spare lidt ekstra sammen og så fx købe noget XTZ senere. Ellers kan du se hvad du kan finde på brugtmarkedet.
|
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
|
Th@mas ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() |
Jeg kigger også selv efter sådan en løsning til mit Panasonic S10. Jeg er ønsker aktive eksterne højtalere, som tænder af selv når fjernsynet tændes og bruger den analoge udgang med 2 phonostik. Jeg er dog i tvivl om jeg kan hive lyd ud til til aktiv ht. eller amp. hvor lydstyrken styres fra Panasonic fjernbetjeningen, hvilket er et krav da jeg har rigligt med fjernbetjeninger. Optisk ud bruges til surroundanlæget som jeg kun vil bruge når jeg ser film. Kiggede på aktive ht. fra B&O med hold kæft de er dyre selv de gamle bruge....
|
|
Mvh.
Th@mas TX-P42S10E TX-P50ST60 LG HR550c |
|
![]() |
|
Ghia ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-November-2005 Sted: Norway Status: Offline Point: 150 |
![]() |
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60 | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables | |
|
![]() |
|
Oakie ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 273 |
![]() |
Hej Hvad betyder de at de er aktive, at man kan styre det fra pana fjernbetjeningen eller hvad Hjælpeløs Oakie |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Det betyder at der er en forstærker indbygget i højttalerne - i modsætning til en traditionel passiv højttaler som kobles til en forstærker. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40551 |
![]() |
Pana Tv har ikke et regulerbart Output, så Aktive enheder skal i sagens natur styres via seperat Remote hvis der er en sådan til sættet. Er der ikke mulighed for det, så kan der anvendes Headset Out, men for at regulere lyden der, så skal man ind i Setup Menu hvergang. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |