recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til blu-ray jomfru
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til blu-ray jomfru

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hoffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til blu-ray jomfru
    Sendt: 01-September-2009 kl. 21:09

hej til alle, jeg er helt grøn på blu-ray området og skal til at købe en sådan. men hvad skal jeg vælge- vi har snakket om evt den nye ps3 slim eller noget i samme prisklasse . jeg har en pioneer forstærker som hedder vsx-ax4avi og jeg bruger til min sanyo z2000 projektor. som sagt er jeg meget åben til alle forslag for og imod.

på forhånd tak

mvh

preben

mvh
hoffer
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 21:17

Hej Preben - jomfru og jomfru...hm...

Hvis du ikke har planer om at spille, så vil min anbefaling afgjort gå på den kommende Oppo-BD83, som kommer til DK ved udgangen af næste måned. Den håndtere alt (bortset fra spil), og den gør det aldeles fornemt.

Du kan i øvrigt finde en anmeldelse af den her nævnte afspiller her på siden

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:16

Jeg vil heller ikke tøve med at anbefale Oppo'en, som en en blandt flere BD afspillere jeg har (incl PS3 (fat)), men prismæssigt er den mindst 2000,- dyrere end PS3'en.

Så vidt jeg kan se, så kan vsx-ax4avi'en ikke selv dekode HD lyd formaterne som Dolby TrueHD og DTS Master Audio, så du bør som minimum prioritere at få en afspiller som kan dekode disse formater. Dette kan begge af ovenstående afspillere, men der er stadig nogle af de billigere afspillere som kun kan klare Dolby TrueHD, selvom der bliver færre og færre af dem på markedet efterhånden.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Preben - jomfru og jomfru...hm...

Hvis du ikke har planer om at spille, så vil min anbefaling afgjort gå på den kommende Oppo-BD83, som kommer til DK ved udgangen af næste måned. Den håndtere alt (bortset fra spil), og den gør det aldeles fornemt.

Du kan i øvrigt finde en anmeldelse af den her nævnte afspiller her på siden

Nu hedde den komme Blu-ray afspille der komme til landet ikke Oppo BDP-83 men Oppo BDP-831, men de skulle værre næste 100% ens, hvor Oppo BDP-83 er en Reg. 1/A afspille og Oppo BDP-831 er en Reg. 2/B afspiller.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:28
Hvorfor anbefale en Oppo når han siger hans budget er omkring de 2500 ? Er der planer om at blive spillet på den ps3 ? Ellers kig efter en standalone afspiller
Til top
hoffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:44

hej igen,fordi at jeg nævnte ps3 var egentlig for at slå 2 fluer med et smæk så man havde muligheden for evt at skulle spille men det er ikke et must. kun hvis den er lige så god som en stand alone spiller. hvis den ikke er det så vil jeg hellere have en stand alone spiller.

vh

hoffer

mvh
hoffer
Til top
hoffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:45
glemte lige at budget er ca 3k
mvh
hoffer
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:48
Nu ved jeg ikke med den nye PS3 slim, men den gl fat har ikke lige så god lyd som du kan få fra en standalone afspiller.
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:37
PS3 Slim (har lige fået fatty byttet til en sådan) kan dekode alle HD-
formaterne via bitstrøm. Det lyder nøjagtig lige så godt som min Panasonic
BD60. Desuden er den mere støjsvag end fat-modellen og bruger mindre
strøm. Kan varmt anbefales. Hvis du har planer om at spille lidt også, er det
et slam dunk!!!

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 08:49

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu ved jeg ikke med den nye PS3 slim, men den gl fat har ikke lige så god lyd som du kan få fra en standalone afspiller.

Da dekodningen sker i software på PS3'en vil der næppe være forskel på den nye og den gamle model.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 09:08

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

PS3 Slim (har lige fået fatty byttet til en sådan) kan dekode alle HD-formaterne via bitstrøm.

Syntes begreberne bliver blandet lidt. Enten dekoder du lyden internt og sender den som LPCM eller også bitstreamer du lyden ubehandlet og lader forstærkeren dekode den. Sidstnævnte er ikke en mulighed med den Pioneer reciever han har i forvejen, så jeg ville absolut vælge en afspiller der selv kan dekode alle formaterne. 

I den prisklasse syntes jeg også selv PS3 er et godt valg - ikke mindst hvis man også kunne fristes til at spille et spil i ny og næ. SingStar, Buzz og lign har ihvertfald bragt en del sjove oplevelser herhjemme indimellem.

Så er der naturligvis argumentet om at PS3 ikke dekoder lyden helt så godt som de dyrere afspillere. Jeg har ikke selv bemærket forskelle, men stoler på det panel af folk som besøgte Otto og som har opsummeret deres oplevelser med en del Blu-ray afspillere. Men uanset hvad så er HD formaterne en stor opgradering (også på en PS3), så til en rimeligt prissat kombi løsning med både spil og film syntes jeg selv det ville være en god løsning.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

PS3 Slim (har lige fået fatty byttet til en sådan) kan dekode alle HD-formaterne via bitstrøm.

Syntes begreberne bliver blandet lidt. Enten dekoder du lyden internt og sender den som LPCM eller også bitstreamer du lyden ubehandlet og lader forstærkeren dekode den.  

Yes, det var også det, jeg mente, men det kan godt være, at det var lidt klodset formuleret.

Jeg havde i aftes den samme BD-film (TDK, havde lånt naboens også) på både min PS3 Slim og min BD60 på samme tid. Prøvede herefter at skifte frem og tilbage mellem de to udgange for at se, om der var forskel på lyden via bitstrøm. Hverken min nabo eller jeg kunne høre forskel på lyden mellem de to afspillere.

Min konklussion er derfor, at den nye PS3 Slim er helt på højde med min Pana mht. til afspilning af HD materiale. BD60'eren ryger derfor til salg nu

EDIT: Glemte at tilføje, at PS3 Slim støjer noget mindre end Fatty. Der er nogle, som i andre tråde mener, at den støjer ligeså meget, men det er i hvert fald slet ikke tilfældet med min. Den siger faktisk mindre end BD60'eren. IMHO.

Det bliver lystigt debatteret i denne tråd.

Redigeret af Shiva - 02-September-2009 kl. 12:47

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu