|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
|
Ja altså en 3,5 bliver i hvert fald nemmest at montere. Tror ikke udmildbart der er den store forskel hvis man sammenligner en 3,5 5400rpm og en 2,5 5400rpm på strøm og støj. Så tag da en 3,5", der får du også mere for pengene og du kan få mere end 500gb.
|
||
![]() |
||
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
|
Tag WD's.
|
||
![]() |
||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() |
|
Jeg har selv bygget noget i stil med det du er ude efter, jeg brugte samme bundkort (dog med en 4850e).
Køleren er en Scythe Shuriken SCSK-1000 med en Zalman fanmate der drosler ned til ca. 900 rpm. Ved standard-hastighed støjer den for meget til mine kritiske ører. Strømforsyningen er en 120W picoPSU (DC/DC) med en noname 120W AC/DC omformer. Harddisken er en 250 GB Samsung Spinpoint 2.5". Jeg er nødt til at lægge øret ned til udluftningen i kabinettet for at høre om den overhovedet er tændt. Jeg har i øvrigt underclocket både RAM, NB og CPU (RAM fra 800 -> 667). Det giver en lille gevinst ift. varme og der er stadig overskud til at afspille BluRay. |
||
![]() |
||
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
|
Den virker igen :) |
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
Hvis der ikke skal overclockes, har 5050e ingen gevinst ved RAM hurtigere end 800 MHz.
|
||
![]() |
||
Landrock ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() |
|
Hej Lige nu er du ved at sætte dig mellem 2 stole og lave samme fejl som de fleste begyndere gør: Så lydløs så mulig og så lille et kabinet så muligt --- maks power / skal afspille blueray. Lige for at opsummere dine krav. Definitionen er lydløs kommer an på øret der hører, men det hiper kabinet er ikke lydløs hvis du fylder det op med en disk, en aktiv CPU køler og et blueray drev. min påstand vil at det ikke engang kommer tæt på. Zotac ION 330 er rigelig til at afspille 1080P og blueray. Jeg har ingen personlig erfaringer endnu men det siger alle test på nettet. Du kan prøve at google. Hvis det udelukkende er HTPC dvs. ingen browsing, spilning osv. hvorfor gå efter maks power? Hvad jeg kan læse mig fremtil vil du heller ikke tv/lyd kort i osv. så der er ikke behov for udvidelsesplads. Blueray drev er noget man i sin arbejdspc så du kan rippe dem til din nas. Det sparer varme, plads i kabinettet og støjen fra et kørende drev. Zotac ION kabinet med onboard strøm og WIFI kr. 1800,- (SHG) en 30GB SSD kr. 800 (SHG) og dette kabinet med masser af lufthulle til kr. 879,- (SHG): http://www.silverstonetek.com/OEM/d_case.php?model=PT-07 Lille og fuldstændig lydløs HTPC, find noget ram og køb dig en nasboks til skabet eller loftet ;-)
|
||
![]() |
||
xeon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
![]() |
|
Hvis den kun skal streame film så kan man da ligeså godt tage en Popcorn Hour eller en anden network streamer.
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Hvis du bare vil lave en tynd klient....Så kan du ligesågodt købe en b206
|
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10635 |
![]() |
|
Dette kabinet: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=406393&am p;am p;searchArea=products&Soegeord=lc19 , evt. i sølv og denne køler: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389256&am p;am p;Specs=true Flemming Redigeret af fltk - 09-Juni-2009 kl. 19:47 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10635 |
![]() |
|
Nej, tværtimod, den er særdeles lydsvag. På 2-3 meters afstand kan du ane en sagte hvislen når den kører under full load. Jeg har selv kørt med dette kabinet og denne køler i et års tid nu. Jeg tror det er det mest støjsvage mediacenter du kan få i så lavt et kabinet. Jeg er særdeles tilfreds, selv med mine tinitus plagede ører. Flemming Redigeret af fltk - 09-Juni-2009 kl. 20:07 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Der er en tråd her på boardet angående denne køler, som kan skaffes hurtigt i England, endda billigere end i Danmark, så prøv at søge lidt. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
![]() |
|
Men denne er på lager i DK: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=504140&am p;searchArea=products&Soegeord=hiperflow Flemming |
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |