recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til cromecast audio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til cromecast audio

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Grandahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Marts-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grandahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Jamen er apple tv ikke mulig for dig - du kan få en model 3 brugt for ca 250 kr. jeg kan se du har et ældre anlæg - men så kan du købe en lille dims som den her  https://www.av-cables.dk/hdmi-converter/hdmi-lyd-extractor-10527.html  eller lign.

Jeg har faktisk en apple tv til at ligge, men den har jo en HDMI indgang, ser ud som om det du linker til er en konverter, betyder det at der kan puttes en HDMI stik i den, og så via den med jackstik eller hvad det nu er videre op til min gamle forstærker?

umiddelbart er 440kr også en lidt dyr løsning, men hvis det nu virker godt, så måske.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 11:57

Ja, med den så har du stadig HDMI, samt at der er Analog lyd til din Reciver eller Digitalt via Toslink.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Grandahl Grandahl skrev:

Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Jamen er apple tv ikke mulig for dig - du kan få en model 3 brugt for ca 250 kr. jeg kan se du har et ældre anlæg - men så kan du købe en lille dims som den her  https://www.av-cables.dk/hdmi-converter/hdmi-lyd-extractor-10527.html  eller lign.

Jeg har faktisk en apple tv til at ligge, men den har jo en HDMI indgang, ser ud som om det du linker til er en konverter, betyder det at der kan puttes en HDMI stik i den, og så via den med jackstik eller hvad det nu er videre op til min gamle forstærker?

umiddelbart er 440kr også en lidt dyr løsning, men hvis det nu virker godt, så måske.
Jeg går ud fra din gamle forstærker ikke har indbygget DAC og SPDIF optisk/coax input?
Hvis din ATV er en model 3 med optisk udgang kan du nøjes med sådan en DAC fra Kinaland eBay:

Findes også billigere (omkring 40,- Kr) uden strømforsyning

Ulemper er forsendelse tager nogle uger. Wink

Lidt hurtigere fra Danmark for tilsvarende:

Mvh. JørgenT
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 13:14
umiddelbart er 440kr også en lidt dyr løsning, men hvis det nu virker godt, så måske. "

Vill du ha - må du betale.. ;-))

Jeg bruger selv den løsning på mit anlæg - godt nok med chromcast og det funker fint..

Redigeret af Niller55 - 03-Marts-2016 kl. 13:16
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 13:53
PS - det er den her jeg har   https://www.av-cables.dk/hdmi-switche/high-speed-auto-hdmi-2-0-switch-4k-audio-out-3-vejs.html  - men det afhænger af hvad du har i dit anlæg hvad du skal bruge.
Til top
mh67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juli-2015
Sted: Vestsjælland
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mh67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

En Bluetooth stick er jo ikke bedre end at bruge Chromecasten. Det vil alligevel fungere på samme måde, hvor du sender alt lyd ud fra telefonen. Så giver de da mere mening at købe en CCA, så man er forberedt den dag, hvor YouSee play faktisk får rigtig CC understøttelse..

Vil du have CC understøttelse her og nu, ja så skal du skifte til Spotify, Deezer eller Google Play Music.

Du er vist ikke helt klar over, hvad en android box er. Jeg har ikke nævnt noget om bluetooth.
På android boxen, installeres tdc play app. Så afspillning foregår på boxen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Grandahl Grandahl skrev:

Jeg har faktisk en apple tv til at ligge, men den har jo en HDMI indgang

Udgang vel?
Hvilken model apple TV har du?

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2008
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 18:22
Vær opmærksom på, at du kun får 192 kbit/s fra mobil og tablets. Hvorimod du får 320 kbit/s hvis du bruger Sonos eller pc.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2016 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af mh67 mh67 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

En Bluetooth stick er jo ikke bedre end at bruge Chromecasten. Det vil alligevel fungere på samme måde, hvor du sender alt lyd ud fra telefonen. Så giver de da mere mening at købe en CCA, så man er forberedt den dag, hvor YouSee play faktisk får rigtig CC understøttelse..

Vil du have CC understøttelse her og nu, ja så skal du skifte til Spotify, Deezer eller Google Play Music.

Du er vist ikke helt klar over, hvad en android box er. Jeg har ikke nævnt noget om bluetooth.
På android boxen, installeres tdc play app. Så afspillning foregår på boxen.
Det var så heller ikke et svar til dig, men de der anbefalede en Bluetooth receiver. Jeg ved skam udmærket hvad en Android box er. 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grandahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 09:21
Har en APT 3 tror jeg den hedder, den er fra 2013, vel egentlig den næstnyeste mener jeg
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 09:40
ATV3 har kun optisk lydudgang. Har selv en..... Men jeg har optisk indgang i min forstærker, så det virker fint. Har du kun analoge indgange, skal du bruge en D/A konverter (kunne være sådan en til 40 kroner fra kinaland).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grandahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 09:57
Igen skal jeg ha det ind med skeer Klaus, en ledning hvor der er en HDMI i den ene ende og et eller andet til den anden ende til min forstærker ( jackstik evt ), eller er det optisk i den ene ende?..

Kan du evt linke til en fra AV-cables eller hvad den nu hedder den side..

Lyder da nemt hvis jeg kun skal bruge et enkelt cabel Big smile
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu