|
Hjælp til cromecast audio |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Grandahl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2016 Sted: Danmark Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har faktisk en apple tv til at ligge, men den har jo en HDMI indgang, ser ud som om det du linker til er en konverter, betyder det at der kan puttes en HDMI stik i den, og så via den med jackstik eller hvad det nu er videre op til min gamle forstærker? umiddelbart er 440kr også en lidt dyr løsning, men hvis det nu virker godt, så måske.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Ja, med den så har du stadig HDMI, samt at der er Analog lyd til din Reciver eller Digitalt via Toslink. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
|
Hvis din ATV er en model 3 med optisk udgang kan du nøjes med sådan en DAC fra Kinaland eBay:
Findes også billigere (omkring 40,- Kr) uden strømforsyning Ulemper er forsendelse tager nogle uger. ![]() Lidt hurtigere fra Danmark for tilsvarende: Mvh. JørgenT |
||
![]() |
||
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
|
" umiddelbart er 440kr også en lidt dyr løsning, men hvis det nu virker godt, så måske. "
Vill du ha - må du betale.. ;-)) Jeg bruger selv den løsning på mit anlæg - godt nok med chromcast og det funker fint..
Redigeret af Niller55 - 03-Marts-2016 kl. 13:16 |
||
![]() |
||
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
|
PS - det er den her jeg har https://www.av-cables.dk/hdmi-switche/high-speed-auto-hdmi-2-0-switch-4k-audio-out-3-vejs.html - men det afhænger af hvad du har i dit anlæg hvad du skal bruge.
|
||
![]() |
||
mh67 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2015 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 20 |
|
Du er vist ikke helt klar over, hvad en android box er. Jeg har ikke nævnt noget om bluetooth. På android boxen, installeres tdc play app. Så afspillning foregår på boxen.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
|
Udgang vel? Hvilken model apple TV har du? Klaus |
||
![]() |
||
Peter49 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
|
Vær opmærksom på, at du kun får 192 kbit/s fra mobil og tablets. Hvorimod du får 320 kbit/s hvis du bruger Sonos eller pc.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Det var så heller ikke et svar til dig, men de der anbefalede en Bluetooth receiver. Jeg ved skam udmærket hvad en Android box er.
|
||
![]() |
||
Grandahl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2016 Sted: Danmark Status: Offline Point: 9 |
|
Har en APT 3 tror jeg den hedder, den er fra 2013, vel egentlig den næstnyeste mener jeg
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
|
ATV3 har kun optisk lydudgang. Har selv en..... Men jeg har optisk indgang i min forstærker, så det virker fint. Har du kun analoge indgange, skal du bruge en D/A konverter (kunne være sådan en til 40 kroner fra kinaland).
Klaus |
||
![]() |
||
|
Igen skal jeg ha det ind med skeer Klaus, en ledning hvor der er en HDMI i den ene ende og et eller andet til den anden ende til min forstærker ( jackstik evt ), eller er det optisk i den ene ende?..
Kan du evt linke til en fra AV-cables eller hvad den nu hedder den side.. Lyder da nemt hvis jeg kun skal bruge et enkelt cabel
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |