recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til dat bånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til dat bånd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til dat bånd
    Sendt: 27-Marts-2007 kl. 17:49

Jeg har en dat båndoptager men er der nogle der ved om man kan bruge de backup dat bånd fra computeren til at optage lyd på i dat båndoptageren.

jeg kan sagtens købe dem men rigtige dat bånd kan jeg ikke finde.

De ser lige dan ud men kan de bruges i dat optageren.

mine bånd er ved at være slidte

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 18:56

 

 DAT er død for længe siden, ligeledes er MD. Om PC Backup bånd kan bruges vides ikke.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 DAT er død for længe siden, ligeledes er MD. Om PC Backup bånd kan bruges vides ikke.

ja det ved jeg da godt men jeg bruger også stadig spolebånd.  det har også været død længe men det er noget andet en alt det mp3 som ikke lyder ordentligt.  derfor bruger jeg det gamle døde.  undskyld mine hårde ord

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 19:18

 

 MP3, det er det ikke noget i vejen med, det bruges overalt, og naturligvis også i den proffessionelle verden, Analogt er yt, og for besværligt, har dog stadig en pladespiller og LPer, ellers intet Analogt tilbage.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 MP3, det er det ikke noget i vejen med, det bruges overalt, og naturligvis også i den proffessionelle verden, Analogt er yt, og for besværligt, har dog stadig en pladespiller og LPer, ellers intet Analogt tilbage.

ok til snak er det da fint men til musik kan jeg ikke lide det.  det har en skærende diskant lyd  ved meget muskik og i sær i sourround kan man høre det. 

Til top
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 20:31

Nu da vi er offtopic vil jeg lige støtte trådejer. Mp3 lyder ikke så godt som den ægte vare. Det er dog ikke så tit, det er hørbart på små anlæg. Kan godt se pointen med at bibeholde DAT, når nu du har det, og musikken. Og tilbage på sporet - ved ikke om du kan bruge back-up bånd. Dette var i bund og grund en unødvendig kommentar, men lidt fyld er der vel osse plads til. Embarrassed

mvh

Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Hapsdog Hapsdog skrev:

Nu da vi er offtopic vil jeg lige støtte trådejer. Mp3 lyder ikke så godt som den ægte vare. Det er dog ikke så tit, det er hørbart på små anlæg. Kan godt se pointen med at bibeholde DAT, når nu du har det, og musikken. Og tilbage på sporet - ved ikke om du kan bruge back-up bånd. Dette var i bund og grund en unødvendig kommentar, men lidt fyld er der vel osse plads til. Embarrassed

mvh

ja da selvfølgelig. der skal vær plads til diskussion også

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu