recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til download på synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til download på synology

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til download på synology
    Sendt: 21-Maj-2011 kl. 19:24
Hej,

Jeg har købt mig en Synology DS411+ - men jeg har et lille problem ang. download til min NAS fra anden FTP.

Jeg har adresse, port, bruger og password - På min pc bruger jeg Filezilla.

Men jeg ønsker at bruge min NAS til denne opgave, så min pc ikke skal være tændt.

Hvordan klare jeg den? Har brugt de sidste uger på at finde opsætningen, men har desværre ikke fundet løsningen - og jeg er ikke den store netværksnørd.

Håber I kan hjælpe

God weekend
Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 20:18
efter http skal du skrive "brugernavn:password@"    uden ".
Det virker hos mig.

altså:
 
http://brugernavn:password@oghvaddunudownloader


Redigeret af Skodman - 21-Maj-2011 kl. 20:18
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 20:18

du kan inde fra download station på Nas klikke på globus med + på indtaste url på den fil du skal downloade og evt brugernavn og adgangskode og igangsætte donwload direkte fra ftp stedet.

du kan også bruge download redirector fra synology (kan hentes her ) herfra kan du også sætte downloads igang på din NAS


Redigeret af rhsin - 21-Maj-2011 kl. 20:21
Mvh

René
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 22:56
Det er nok bare mig som ikke fatter en meter :-(
 
Hvis jeg logger ind på Synology NAS og køre downloard station, så går jeg ud fra at jeg skal vælge opret opgave - og så siger den indtast URL???? og det ved jeg ikke hvad er... jeg har selvfølgelig prøvet med det i oplyser, men intet virker.
 
Jeg forventer måske også at jeg kommer ind på en side, hvor jeg kan taste bruger/password/adresse og port......
 
Har også prøvet med Synology download redirector - men igen fatter jeg det ikke :-(
Siger opret opgave, hvor jeg så også vælger URL, men jeg kan jo ikke taste mine oplysninger til externe server :-(
 
Måske det er mig som er helt forkert på den, for jeg forventer at logge ind på externe server, hvor jeg kan kigge i mapper og vælge det jeg ønsker at hente.
 
Er det mig som bare ikke fatter noget om netværk.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 23:51
Prøv kig lidt på webdav og netdrive, der er skrevet om det i denne tråd, måske det giver en bedre brugerinterface når først det kører. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96949&KW=Netdrive&PID=983535&title=backup-til-synology-nas#983535
Mvh

René
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 16:45
Hjælper mig desværre ikke rigtig, så nu har jeg sendt en mail til min ftp udbyder, så kan han måske hjælpe.

Tak for hjælpen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu