recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til DVB-C

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Ved at trykke her kan du se, hvad der p. t. er i Ellinge. Som jeg ser det, er der kun mulighed for digitalt TV med DVB-T på to kanaler. Digitale kanaler med DVB-C er tilsyneladende reserveret til senere brug.

Ikke kun 2 kanaler som DVB-T, men både MUX1 og MUX2, så alle Free To Air kanaler. Men altså ikke som DVB-C endnu, hvis listen er korrekt.

Mvh JørgenT
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af juldal juldal skrev:

Selve antenneforeningen er Ellinge på Fyn.

men mig bekendt er det god tone der styrer al HW i Ellinge

Der er nogle oplysninger på ellinge.dk under linket Antenne. Disse oplysninger er dårligt vedligeholdt. Måske har I eller er ved at få digitalt kabel-tv (DVB-C), men jeg mener at du skal sætte dig i forbindelse med den radio-forretning, der har ansvaret for Ellinge antennenet:
Jerlev Radio
Jerlev Boulevard 1, Jerlev
7100 Vejle

Tlf: 75 86 57 00
Fax: 75 86 51 63
email: jerlev@godtone.dk

Redigeret af Vilhelm - 25-Juni-2010 kl. 10:45
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
juldal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-April-2007
Sted: Denmark
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 12:30
jeg er blevet fortalt at de er i fuld gang med at omlægge til digital, så de analoge kanaler så småt snart bliver gjort digitale også. men i teorien kan man vel risikere det først står færdig i 2012
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 12:36

Der er ingen tidsfrist på udfasning af Analoge kanaler på KabelTV, de vil være der en god del år endnu. Mig bekendt har hverken You See eller Stofa nogen planer i den retning i nær fremtid. Eventuelle nye kanaler der kommer til vil sansynligvis kun være Digitale, men ellers sker der ingen ændringer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er ingen tidsfrist på udfasning af Analoge kanaler på KabelTV, de vil være der en god del år endnu. Mig bekendt har hverken You See eller Stofa nogen planer i den retning i nær fremtid. Eventuelle nye kanaler der kommer til vil sansynligvis kun være Digitale, men ellers sker der ingen ændringer.
Tidsfrist og tidsfrist . . . YouSee har da taget en god bid af de analoge UHF kanaler mellem 21 og 40, og sender her Digitalt, dog bibeholder YouSee nogle analoge programmer i S-kanalerne 21-44. Og har i modsætning til Stofa og andre lavet nogle programmer om til kun kunne modtages Digitalt, bl.a. Norge1 og deres 17. Maj Optog dagen igennem.  Big smile  Så YouSee kan vel "Bid for bid" ændre analoge kanaler til kun blive digitale fremover.

Redigeret af moho - 25-Juni-2010 kl. 14:26
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Tidsfrist og tidsfrist . . . YouSee har da taget en god bid af de analoge UHF kanaler mellem 21 og 40, og sender her Digitalt, dog bibeholder YouSee nogle analoge programmer i S-kanalerne 21-44. Og har i modsætning til Stofa og andre lavet nogle programmer om til kun kunne modtages Digitalt, bl.a. Norge1 og deres 17. Maj Optog dagen igennem.  Big smile  Så YouSee kan vel "Bid for bid" ændre analoge kanaler til kun blive digitale fremover.
Jeg var ellers sikker på, at århushistorier var en saga blot, men du har ændret min opfattelse. Ovenfor har du lige fortalt en: "Og har i modsætning til Stofa og andre lavet nogle programmer om til kun kunne modtages Digitalt, bl.a. Norge1 og deres 17. Maj Optog dagen igennem."
I Aalborg er pakke 4 fra Stofa med en masse kanaler kun digitalt. Bl. a. SVT 1, NRK 1, NRK 2, dk4, Cartoon og BBC World News.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af juldal juldal skrev:

jeg er blevet fortalt at de er i fuld gang med at omlægge til digital, så de analoge kanaler så småt snart bliver gjort digitale også. men i teorien kan man vel risikere det først står færdig i 2012
Har du da talt med Jerlev radio? Så fortæl lidt mere om hvad de har sagt om planerne.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
juldal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-April-2007
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 22:43
Hej jeg har endnu ikke fået klar besked, jeg afventer opringning fra en gut fra jerlev radio.

har dog hørt de nedlægger flere afdelinger, så mon ikke konvertering til digital er et spørgsmål om hvornår de har kapital til det?

Har dog i mellemtiden haft kig på en TRIAX C-HD-417-CX DVB-C modtager med mulighed for at optage på en USB HDD som tilsluttes,

mit spørgsmål er så, kan man se "analog signal" og digital samtidig? eller er det enten eller??

jeg mener om man er nød til at flytte antennestikket op i tuneren i fjernsynet hvis det skal være analog, og flytte den ned i DVB-C for at se digital ??

I dag sendes ingen digitalt fra GOD TONE, og som jeg har forstået for at se digital gratis kanaler skal jeg bruge DVB-T.

INdtil GOD TONE får lavet det om.

en anden ting er at der står TRIAX bruger CONAX kort, hvad er det, og hvad er forskellen på det og andet??

ja jeg spørger meget, men er lidt blankt på området, og stumperne er dyre, så vil helst ikke lave en invistering i noget forkert.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 09:14

STBen vil modtage Digitalt, og TVet vil modtage Analogt, hvis du vil have betalingskanaler, skal STBen være i stand til at kunne afkode dem, og det kan den kun hvis den har det kodningssystem der anvendes af udbyderen, så du skal lige undersøge hvilket det er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 12:38
Smile

Der er ingen tidsfrist på udfasning af Analoge kanaler på KabelTV, de vil være der en god del år endnu. Mig bekendt har hverken You See eller Stofa nogen planer i den retning i nær fremtid.

Omkring januar 2008 fortalte youSee at de analoge kanaler ville være i ders net i mindst 10 år.  Dette er siden blevet gentaget, så 2018.

Med de ekstra kanaler man kan få gratis med digital modtagelse, tror jeg nu ikke der vil være mange der modtage analogt  om fx 5 år.   Især fuldpakkens kanaler vil der næppe være mange der ser analogt ret meget om ganske få år..

Men det er vigtigt, at omstillingen 1 januar 2012  udelukkende vedrører seere der får signalet fra en antenne.  

Alle der blander datoen 1 januar 2012 ind i modtagelse via kábel eller IPTV eller satellit udbreder kun forkerte og forvirrende informationer  - 'så hold dog kæft' .

Lars

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 15:23
@ jern.loenborg
Igen formulerede jeg det forkerte.
Hos Stofa er det analoge Basispakken UHF båndet 21-37 og Fuldpakken kanal 39-69 (grænsen omkring kanal 37/39 er måske ikke helt nøjagtig.  Wink 
Hos YouSee her i Aarhus er den første del af UHF båndet Digitalt og resten analogt. Og nogle programmer sendes analogt på S-kanalerne. Den gamle på 85 som ynder se udsendelserne på Norge 1 og 17. maj, her er det gået total over hovedet det med noget sendes digitalt, og jeg har faktisk ikke turdet fortælle ham herom. At han gladeligt betaler YouSee's fuldpakke går jeg også let henover.

Redigeret af moho - 09-Juli-2010 kl. 15:26
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 21:06
juldal!

Afvent svar fra Jerlev radio. Sommerferien varer vel ikke evigt!

Du kan ikke bruge en digital boks før der sendes digitalt. Når du ved mere, så vend tilbage hertil. Først da bliver det relevant at svare på dine spørgsmål.

Redigeret af Vilhelm - 09-Juli-2010 kl. 22:27
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu