|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
![]() |
|
Ikke kun 2 kanaler som DVB-T, men både MUX1 og MUX2, så alle Free To Air kanaler. Men altså ikke som DVB-C endnu, hvis listen er korrekt.
Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Der er nogle oplysninger på ellinge.dk under linket Antenne. Disse oplysninger er dårligt vedligeholdt. Måske har I eller er ved at få digitalt kabel-tv (DVB-C), men jeg mener at du skal sætte dig i forbindelse med den radio-forretning, der har ansvaret for Ellinge antennenet: Jerlev Radio Redigeret af Vilhelm - 25-Juni-2010 kl. 10:45 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
juldal ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
jeg er blevet fortalt at de er i fuld gang med at omlægge til digital, så de analoge kanaler så småt snart bliver gjort digitale også. men i teorien kan man vel risikere det først står færdig i 2012
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Der er ingen tidsfrist på udfasning af Analoge kanaler på KabelTV, de vil være der en god del år endnu. Mig bekendt har hverken You See eller Stofa nogen planer i den retning i nær fremtid. Eventuelle nye kanaler der kommer til vil sansynligvis kun være Digitale, men ellers sker der ingen ændringer.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
![]() Redigeret af moho - 25-Juni-2010 kl. 14:26 |
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
I Aalborg er pakke 4 fra Stofa med en masse kanaler kun digitalt. Bl. a. SVT 1, NRK 1, NRK 2, dk4, Cartoon og BBC World News.
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
|
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
juldal ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Hej jeg har endnu ikke fået klar besked, jeg afventer opringning fra en gut fra jerlev radio.
har dog hørt de nedlægger flere afdelinger, så mon ikke konvertering til digital er et spørgsmål om hvornår de har kapital til det?
Har dog i mellemtiden haft kig på en TRIAX C-HD-417-CX DVB-C modtager med mulighed for at optage på en USB HDD som tilsluttes,
mit spørgsmål er så, kan man se "analog signal" og digital samtidig? eller er det enten eller??
jeg mener om man er nød til at flytte antennestikket op i tuneren i fjernsynet hvis det skal være analog, og flytte den ned i DVB-C for at se digital ??
I dag sendes ingen digitalt fra GOD TONE, og som jeg har forstået for at se digital gratis kanaler skal jeg bruge DVB-T.
INdtil GOD TONE får lavet det om.
en anden ting er at der står TRIAX bruger CONAX kort, hvad er det, og hvad er forskellen på det og andet??
ja jeg spørger meget, men er lidt blankt på området, og stumperne er dyre, så vil helst ikke lave en invistering i noget forkert.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
STBen vil modtage Digitalt, og TVet vil modtage Analogt, hvis du vil have betalingskanaler, skal STBen være i stand til at kunne afkode dem, og det kan den kun hvis den har det kodningssystem der anvendes af udbyderen, så du skal lige undersøge hvilket det er.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
![]()
Omkring januar 2008 fortalte youSee at de analoge kanaler ville være i ders net i mindst 10 år. Dette er siden blevet gentaget, så 2018.
Med de ekstra kanaler man kan få gratis med digital modtagelse, tror jeg nu ikke der vil være mange der modtage analogt om fx 5 år. Især fuldpakkens kanaler vil der næppe være mange der ser analogt ret meget om ganske få år..
Men det er vigtigt, at omstillingen 1 januar 2012 udelukkende vedrører seere der får signalet fra en antenne.
Alle der blander datoen 1 januar 2012 ind i modtagelse via kábel eller IPTV eller satellit udbreder kun forkerte og forvirrende informationer - 'så hold dog kæft' .
Lars
|
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
@ jern.loenborg
Igen formulerede jeg det forkerte.
Hos Stofa er det analoge Basispakken UHF båndet 21-37 og Fuldpakken kanal 39-69 (grænsen omkring kanal 37/39 er måske ikke helt nøjagtig.
![]() Redigeret af moho - 09-Juli-2010 kl. 15:26 |
||
![]() |
||
![]() |
|
juldal!
Afvent svar fra Jerlev radio. Sommerferien varer vel ikke evigt! Du kan ikke bruge en digital boks før der sendes digitalt. Når du ved mere, så vend tilbage hertil. Først da bliver det relevant at svare på dine spørgsmål. Redigeret af Vilhelm - 09-Juli-2010 kl. 22:27 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |