recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til DVB-C

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af reslfj
<DIV>Men det er vigtigt, at omstillingen <strong>1 januar 2012  udelukkende vedrører</strong> seere der får signalet fra en <strong>antenne</strong>.   </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>[/QUOTE reslfj
Men det er vigtigt, at omstillingen 1 januar 2012  udelukkende vedrører seere der får signalet fra en antenne.  

[/QUOTE skrev:

Det er første gang jeg hører datoen den 1. januar 2012. Hidtil har jeg kun hørt/læst 2012, men ingen dato. Stammer denne dato fra pålidelig kilde?

Flemming
Det er første gang jeg hører datoen den 1. januar 2012. Hidtil har jeg kun hørt/læst 2012, men ingen dato. Stammer denne dato fra pålidelig kilde?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af juldal juldal skrev:

Har dog i mellemtiden haft kig på en TRIAX C-HD-417-CX DVB-C modtager med mulighed for at optage på en USB HDD som tilsluttes,

mit spørgsmål er så, kan man se "analog signal" og digital samtidig? eller er det enten eller??

jeg mener om man er nød til at flytte antennestikket op i tuneren i fjernsynet hvis det skal være analog, og flytte den ned i DVB-C for at se digital ??

De fleste settop bokse har antenne loop-through som i en VHS maskine, men uden modulator.
Så antennekabel køres fra væg -> boks -> TV, og du kan se analoge kanaler på TV samtidig med boks optager digitalt.
Alternativt kan der sættes en splitter på antennekabel, men burde ikke være nødvendigt.

Oprindeligt skrevet af juldal juldal skrev:

Har dog i mellemtiden haft kig på en TRIAX C-HD-417-CX DVB-C modtager med mulighed for at optage på en USB HDD som tilsluttes
..... 
I dag sendes ingen digitalt fra GOD TONE, og som jeg har forstået for at se digital gratis kanaler skal jeg bruge DVB-T.

INdtil GOD TONE får lavet det om.

en anden ting er at der står TRIAX bruger CONAX kort, hvad er det, og hvad er forskellen på det og andet??

ja jeg spørger meget, men er lidt blankt på området, og stumperne er dyre, så vil helst ikke lave en invistering i noget forkert.

Conax kort er til betalingskanaler. Om det skal være Conax eller anden type afhænger af hvad system udbyder koder i.
Så hvis du ikke vil risikere fejlinvestering, så vent til leverandør er klar med signalet. Du kan alligevel ikke brug DVB-C boks til noget inden.

Og DVB-T boks vil også være et spørgsmål om hvor længe man vil forstætte med det signal (medmindre du kan modtage fra egen antenne).

En anden mulighed kunne være PC med tuner. Der findes flere tunere som kan klare både DVB-C og DVB-T, og for den sags skyld også analog.
Men analog plejer at være dårligt resultat, så det vil jeg ikke anbefale.  LOL

Mvh JørgenT
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu