juldal skrev:
Har dog i mellemtiden haft kig på en TRIAX C-HD-417-CX DVB-C modtager med mulighed for at optage på en USB HDD som tilsluttes,
mit spørgsmål er så, kan man se "analog signal" og digital samtidig? eller er det enten eller??
jeg mener om man er nød til at flytte antennestikket op i tuneren i fjernsynet hvis det skal være analog, og flytte den ned i DVB-C for at se digital ?? |
De fleste settop bokse har antenne loop-through som i en VHS maskine, men uden modulator.
Så antennekabel køres fra væg -> boks -> TV, og du kan se analoge kanaler på TV samtidig med boks optager digitalt.
Alternativt kan der sættes en splitter på antennekabel, men burde ikke være nødvendigt.
juldal skrev:
Har dog i mellemtiden haft kig på en TRIAX C-HD-417-CX DVB-C modtager med mulighed for at optage på en USB HDD som tilsluttes .....
I dag sendes ingen digitalt fra GOD TONE, og som jeg har forstået for at se digital gratis kanaler skal jeg bruge DVB-T.
INdtil GOD TONE får lavet det om.
en anden ting er at der står TRIAX bruger CONAX kort, hvad er det, og hvad er forskellen på det og andet??
ja jeg spørger meget, men er lidt blankt på området, og stumperne er dyre, så vil helst ikke lave en invistering i noget forkert. |
Conax kort er til betalingskanaler. Om det skal være Conax eller anden type afhænger af hvad system udbyder koder i.
Så hvis du ikke vil risikere fejlinvestering, så vent til leverandør er klar med signalet. Du kan alligevel ikke brug DVB-C boks til noget inden.
Og DVB-T boks vil også være et spørgsmål om hvor længe man vil forstætte med det signal (medmindre du kan modtage fra egen antenne).
En anden mulighed kunne være PC med tuner. Der findes flere tunere som kan klare både DVB-C og DVB-T, og for den sags skyld også analog.
Men analog plejer at være dårligt resultat, så det vil jeg ikke anbefale.

Mvh JørgenT