recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til DVBViewer standby.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til DVBViewer standby.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til DVBViewer standby.
    Sendt: 03-September-2007 kl. 15:08

Jeg har kørt med dette fremragende program en måneds tid nu. Har installeret task scheduler, men har nogle problemer med tidsbestemte optagelser.

1. Jeg har problemer med at komme ud af login skærmen efter standby. Jeg har sat limitblankpassword feltet, har sat kryds i brug task scheduler i eksekver som har jeg skrevet computernavn\brugernavn. Og i task scheduler har jeg ligeledes gjort det samme. Men det virker ikke.

2. Efterfølgende har jeg nu fået endnu større problemer. Når jeg laver en tidsbestemt optagelse i DVBViewer og lukker programmet ned for derefter at gå i standby, sker der ingenting. Har prøvet med fjernbetjening og "start" ---> "luk computeren" ----> standby, men der sker ingenting. Er der nogen der måske har en løsning, da jeg ikke har flere ideer. Evt. hvor man kan finde en fejl log, så jeg kan se, hvad der går galt.

Jeg har taget et screendump af mine indstillinger. Håber der er nogen der kan hjælpe.

PS. kører med nyeste DVBViewer 3.8.

Redigeret af Bjur - 03-September-2007 kl. 15:12
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 13:06

Umiddelbart ser dit setup ud til at være ok.

Vedr pkt1. Har du checket om der bliver oprettet et schedulet job når du lukker dvbviewer efter at have lavet en timer programmering. Gå ind i kontrol panel under scheduled tasks (ved ikke lige hvad den hedder på dansk). Der skulle gerne være et scheduled job der starter ca på dit timer tidspunkt.

Hvis jobbet er der, er det XP der har et problem. Prøv at lade være med at sætte maskinen i standby, og se om dvbviewer starter på timertidspunktet. Hvis den ikke starter er det sandsynligvis et user logon problem.

Vedr 2: Er det kun når dvbviewer har været startet med en timeroptagelse du ikke kan komme i standby? Bruger du den nyeste version af dvbviewer? Du har vel ikke recorder service installeret og kørende (den kan blokere standby)?

Det var hvad jeg lige kunne komme på. Jeg kører selv med den samme opsætning og det virker ok , men kom endelig tilbage hvis du har yderligere spørgsmål.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 18:41

Hej og tak for svaret. Jeg har fået det til at virke

Problemet var at min Media Portal TV server var sat til at køre automatisk i services. Da jeg slog den fra og afinstallerede TV Serveren virkede det.

Men mange tak for dit input!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu