recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til dvi-hdmi kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til dvi-hdmi kabel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1049
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til dvi-hdmi kabel
    Sendt: 22-November-2006 kl. 19:17
Jeg har forbundet min computer til LCD, med et 7,5 meter langt dvi-hdmi kabel. (jeg har læst nogle steder at 7,5 meter skulle kunne lade sig gøre, men at over 10 meter der skabte problemer).

Jeg får bare ingen forbindelse når jeg slår over på hdmi kanalen på mit Samsung.

Er der indstillinger på computeren der skal rettes - jeg ahr prøvet, som med alm s-vhs kabel, at skifte opløsningen. Er der en der kan hjælpe !?
Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 10:42

Hej Pade2204

Jeg har selv et Samsung , og hvis du går fra Dvi til HDMI, så kan det ikke lade sig gøre på et Samsung.

Var hele turen igennem sidste år, med stik, div kabler osv, hvis du vil noget, skal du have et grafikkort med ægte HDMI udg. (desværre), men Samsung har PC ind, og den giver et OK billed.

Mvh.

Jesper

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 13:05

Det kan da ikke være rigtigt at du ikke kan gå fra DVI til HDMI, hvad sker der her?

Hvis skærmen er HD-Ready skal den kunne kommunikere via DVI/HDMI bare der er HDCP på stikket, det kan måske være det der er problemet med skærmen.

Det kan også være kablet, 7,5 meter er langt, og det er mest kun de dyrere kabler der er godkendt og accepterer HD over så lange stræk.

Jeg anbefaler Supra Kabler, de er noget dyrere men kablerne er klasser foran konkurrenterne.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Det kan da ikke være rigtigt at du ikke kan gå fra DVI til HDMI, hvad sker der her?

Hvis skærmen er HD-Ready skal den kunne kommunikere via DVI/HDMI bare der er HDCP på stikket, det kan måske være det der er problemet med skærmen.

Det kan også være kablet, 7,5 meter er langt, og det er mest kun de dyrere kabler der er godkendt og accepterer HD over så lange stræk.

Jeg anbefaler Supra Kabler, de er noget dyrere men kablerne er klasser foran konkurrenterne.

Jo Desværre - står faktisk også i manualen, med små bogstaver under opkoblings tabel

"Do not attemp to Connect the HDMI/DVI Connector to a PC or Labtop Graphics card. this will result in a blank Screen"

Citat slut

Det er netop HDCP som nok er problemet, idet mange nye enheder kræver det.....Måske - ved det ikke - hmm

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 23:58

Nå, men jeg lavede en "klon" på computeren - genstartede - og vupti... Der stod computerskærmen knivskarpt på samsung !

Så ved jeg ikke hvad den blanke skærm er for noget - virker fint nu !!

...med dvi-hdmi  7,5 meter kabel (ikke af bedste kvalitet - 270 kr ca)

Redigeret af Pade2204 - 24-November-2006 kl. 00:10
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Nå, men jeg lavede en "klon" på computeren - genstartede - og vupti... Der stod computerskærmen knivskarpt på samsung !

Så ved jeg ikke hvad den blanke skærm er for noget - virker fint nu !!

...med dvi-hdmi  7,5 meter kabel (ikke af bedste kvalitet - 270 kr ca)

Hej Pade2204

Lyder super godt

Jeg vil meget gerne vide hvad "KLON"dækker over, da det måske så også kan løse mit HDMI problem

Mvh.

Jesper

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 12:27
Klon er en funktion i nvidia's skærm driver. Jeg satte flueben ved "tvunget tv-overførsel" (en guide-agtig funktion), det klon gør er at den sender præcis samme skærmbillede ud til begge skærme der er koblet på grafikkortet. Husk også at starte med lav opløsning, og indstil det så når der er "hul igennem".  Men det virker fint!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu